Als ik mijn onderneming stop, dan valt de FOR vrij.
Deze kan ik ip fiscaal-neutraal afstorten naar een lijfrenteproduct (tel de FOR bij mijn belastbaar inkomen op , maar creeer een evengrote aftrekpost; resultaat=0). Zie:Â deze pagina van de belastingdienst
Maar, maakt de FOR in dat geval onderdeel uit van mijn stakingswinst? Dat zou betekenen dat de afstorting in een lijfrentepremie is gemaximaliseerd. Dat lees ik in dit artikel:Â over stakingswinst door MoneyWise
Â
Kortom: is het zo dat ik de totale reserve in de FOR sowieso kan omzetten naar lijfrente? Waarna ik tot een zeker maximum ook (een deel van de) stakingswinst kan afstorten? Aangezien mijn jaarruimte is gecorrigeerd voor de FOR, zou ik verwachten dat ik nu de totale reserve zou mogen afstorten.
Of gaat de FOR bij vrijval onderdeel uitmaken van mijn Stakingswinst en kan ik slecht tot het toegestane maximum de FOR afstorten naar lijfrente?Â
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kroesnoff
Kroesnoff
Dag allen,
Ik zit met een vraag omtrent de FOR.Â
k snap het niet meer 😉
Â
Â
Kortom: is het zo dat ik de totale reserve in de FOR sowieso kan omzetten naar lijfrente? Waarna ik tot een zeker maximum ook (een deel van de) stakingswinst kan afstorten? Aangezien mijn jaarruimte is gecorrigeerd voor de FOR, zou ik verwachten dat ik nu de totale reserve zou mogen afstorten.
Of gaat de FOR bij vrijval onderdeel uitmaken van mijn Stakingswinst en kan ik slecht tot het toegestane maximum de FOR afstorten naar lijfrente?Â
Â
Ik hoop van jullie te horen!
aangepast door KroesnoffLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59941-for-afstorten-naar-lijfrente-gemaximaliseerd-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag