Hallo allemaal. 

 

Ik ben hier nieuw, dus ik hoop dat ik dit op de goede plek post.. 

Ik heb een goedlopende schoenenwinkel maar zonder webshop. Dit kan eigenlijk niet meer anno 2019,i know. Maar we twijfelen gigantisch.  Onze voorraad is best wel exclusief en per model hebben we ongeveer 8 tot 10 stuks. Als we dus online verkopen ben ik bang dat mensen 2 of zelfs 3 maten bestellen en dan 2 stuks retourneren.  Dan ben ik bang dat ik ondertussen nee moet verkopen in mijn stenen winkel.  Hebben jullie ideeën, tips etc? Qua extra grote etalage is het heel aantrekkelijk maar qua nee verkoop natuurlijk niet. Thanks! 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59948-wel-of-geen-webshop/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
22 uur geleden, Hans v N zei:

Vrijwel het zelfde en op het zelfde moment als Bazzio maar ik laat het toch maar staan. :classic_wink:

 

jouw antwoord is uitgebreider, ik had op dat moment niet de inspiratie om er uitgebreid op in te gaan..:classic_wink:

Wij gebruiken 'click & collect' en 'store2door' al uitgebreid, dat is zoals Twa aangeeft inderdaad wat anders,

'klik&pas' of eerder dan mijn voorkeur 'click&fit' of 'click&try' wordt volgens mij nog niet wijd verbreid toegepast?

voor exclusieve schoenen zou ik het niet zo gek vinden, zeker als je een flink stukje moet rijden is het wel prettig dat je weet dat wat je zou willen ook voor je klaarstaat.

"zoek het maar uit"

  • 0

Heeft er iemand weleens nagedacht dat het 'retouren' ontzettend veel milieubelasting, onveiligheid in de wijken en uitbuiting bij bezorgers veroorzaakt?

Als je wel een etalage op internet hebt, maar de mensen fysiek laat passen in de stenen winkel, kun je met "Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen" adverteren. Dit is een gevoelige snaar bij veel mensen tegenwoordig dus zou het weleens beter kunnen werken als de webwinkel activiteiten uitbreiden.

Zeker als je toch al exclusievere spullen verkoopt. (Ik ga er hierbij vanuit dat je jouw producten sowieso niet meer onverantwoord laat produceren omdat dat tegenwoordig de norm al is)

  • 0

Ik denk dat je je vraag goed kunt vergelijken met wat er in de fietsenbranche gebeurt. Daar wordt van alles online verkocht, maar niet de fiets in het hogere segment. Als je exclusief spul verkoopt, dan zou ik dat exclusief houden. En daarnaast een webshop opzetten voor accessoires/onderhoudsproducten.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 30 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.