• 0

web analytics

Ik neem aan dat het gros van de higherlevel bezoekers wel een eigen website heeft, maar ik ben benieuwd wat voor software/dienst jullie gebruiken om je traffic te analyseren. (bijv onestat/nedstat etc).

Welke teller hebben jullie en wat mis je daar aan? Ik zelf gebruik op dit moment awstats, niet de beste maar wel gratis.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik momenteel AWstats en phpAdsNew. AWstats vereist een zeer zorgvuldige configuratie, maar geeft zelfs dan niet al te betrouwbare cijfers. phpAdsNew is een bannersysteem, waarin ik een transparante pixel als banner uitserveer op al mijn pagina's. Zo weet ik precies hoeveel bannerviews ik in de praktijk uit kan serveren op mijn site, wat van belang is voor adverteerders. AWstats bleek namelijk te hoge cijfers aan te geven. Heeft misschien te maken met caching en andere grappen maar hoe dan ook, het aantal bannerposities is voor mij de belangrijkste wetenschap, vandaar dat ik dat via het bannerpakket meet.

 

Ik overweeg om later dit jaar OneStat in te schakelen als vervanging voor AWstats. Ik wil ook HitBox en SiteStat proberen indien daarvan een kosteloze try-out mogelijk is.

 

PS. In het verleden heb ik gewerkt met Webalizer maar dat beschouw ik als armeluis-pakket. Leuk als je het gratis krijgt bij een hostingpakket, maar het stelt niet zo denderend veel voor.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Wij maken gebruik van SmarterStats (http://www.smarterstats.com/) en bieden dit tevens aan onze klanten aan. Dit pakket is zeer uitgebreid en gratis zolang het voor één site wordt gebruikt, maar je zal het wel op een Windows OS moeten installeren... (hetgeen wellicht niet aansluit bij je vraag, want je zoekt waarschijnlijk een online service, toch?)

Link naar reactie
  • 0

ICStats is onze default keuze, voor vrijwel al onze klanten raden we dat aan. Bevalt goed, werkt goed, en de organisatie erachter staat zeer open voor nieuwe ideeën en suggesties. ICStats-oprichter Martijn van Well is als 'WelleKe' ook op dit forum actief.

 

Op Higherlevel.nl draait momenteel Urchin, inmiddels van Google, een indrukwekkend pakket (met bijbehorende prijs).

Link naar reactie
  • 0

Checkstat, in tijden dat ik er nog minder kaas vna had gegeten verschillende vergeleken en een uitgebreide gekozen. Exportfunctie doet 't niet goed, en dag-archief gaat maar een maand terug, daarna moet je 't doe nmet week- en maandcijfers. Zou geen probleem zijn als de exportfunctie naar excel het goed zou doen. Levert verder goede stats, goed uitgeplitst.

Link naar reactie
  • 0

Tot een maand of twee geleden had ik een gratis teller, LC10, op mijn beide websites. Het logo wat op je website moest staan was vreselijk maar de statistieken waren redelijk uitgebreid.

Zowel de website van mijn bedrijf als mijn hobbysite hebben nogal wat pagina's, de laatste zelfs al meer dan 200. Dan wordt het tijd om een betaalde teller te nemen, het slokt namelijk nogal wat ruimte op.

Ik kwam op den duur met 8 giga per maand niet meer uit.

Nu heb ik Mtrack, een betaalde teller. Heel uitgebreid, je ziet nog nét het privéadres niet van de bezoeker. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.