• 0

Hoe vind ik financiering voor mijn idee

Net nieuw

 

Ik heb een idee, maar geen geld om dit naar de markt te brengen.

 

 

Ik weet waar ik moet zijn en doen om dit te registreren, octrooi maar nu zoek ik iemand die mij in de eerste financiele aanzet wil helpen.

 

Zijn hiervoor bedrijven die zich inleven in een idee en daar dan instappen als ze erin geloven ?

 

Marcel

 

[edit]Titel aangepast[/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Net nieuw

 

Ik heb een idee, maar geen geld om dit naar de markt te brengen.

 

 

Ik weet waar ik moet zijn en doen om dit te registreren, octrooi maar nu zoek ik iemand die mij in de eerste financiele aanzet wil helpen.

 

Zijn hiervoor bedrijven die zich inleven in een idee en daar dan instappen als ze erin geloven ?

 

Marcel

 

[edit]Titel aangepast[/edit]

 

Marcel,

 

Heb je een productidee? Heb je zelf al een vorm van nieuwheidsonderzoek gedaan of laten doen? Ik zou daarmee beginnen.

 

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Net nieuw

 

Ik heb een idee, maar geen geld om dit naar de markt te brengen.

 

 

Ik weet waar ik moet zijn en doen om dit te registreren, octrooi maar nu zoek ik iemand die mij in de eerste financiele aanzet wil helpen.

 

Zijn hiervoor bedrijven die zich inleven in een idee en daar dan instappen als ze erin geloven ?

 

Marcel

 

[edit]Titel aangepast[/edit]

 

Kun je iets meer informatie geven over de aard van je idee? Ik ken investeerders die in nieuwe concepten investeren, maar ik kan zonder iets meer informatie niet bepalen of ik jou met een van mijn zakenrelaties in contact wil brengen. Er zijn teveel mensen die zonder goede onderbouwing roepen dat ze een geweldig idee hebben. Is het technisch nieuw? Is het een consumentenproduct?

 

ID

Link naar reactie
  • 0

Er zijn natuurlijk nog andere initiatieven. Ideabroker (www.ideabroker) is er daar één van, Nextstage is de grote broer daarvan (als je meer geld zoekt zeg maar) en meer, ook soms lokale, initiateven. Ook zijn er clubs die je hierbij kunnen assisteren, bijna altijd voor een fee uiteraard.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit dus met ongeveer hetzelfde probleem.

 

Ik ben net afgestudeerd als Horeca Ondernemer Manager, en heb als eindopdracht een ondernemingsplan (Espressobar) moeten schrijven.

Dit laatste heb ik gebaseerd op realistische cijfers en het heeft een superformule. Dit plan is nagekeken door een kennis die toevallig bij de Rabobank werkt als financieel adviseur, en is helemaal honderd!

 

In andere woorden.... wat weerhoud mij om dit op te zetten.....

Een startkapitaal natuurlijk.

 

Ik heb al wat rond zitten kijken, en mijn kennis heeft mij uitgelegd over de Informal Investors van de Rabobank. (Money meets Ideas).

Dit is zeker een keuze, maar wel mijn 2de keuze.

Eerst wil ik dus proberen om via andere wegen investeerders te vinden (TAR).

 

Al heb jij al reacties hierover gekregen en jij mij ook verder kan helpen hoor ik graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit dus met ongeveer hetzelfde probleem.

 

Ik ben net afgestudeerd als Horeca Ondernemer Manager, en heb als eindopdracht een ondernemingsplan (Espressobar) moeten schrijven.

Dit laatste heb ik gebaseerd op realistische cijfers en het heeft een superformule. Dit plan is nagekeken door een kennis die toevallig bij de Rabobank werkt als financieel adviseur, en is helemaal honderd!

 

In andere woorden.... wat weerhoud mij om dit op te zetten.....

Een startkapitaal natuurlijk.

 

Ik heb al wat rond zitten kijken, en mijn kennis heeft mij uitgelegd over de Informal Investors van de Rabobank. (Money meets Ideas).

Dit is zeker een keuze, maar wel mijn 2de keuze.

Eerst wil ik dus proberen om via andere wegen investeerders te vinden (TAR).

 

Al heb jij al reacties hierover gekregen en jij mij ook verder kan helpen hoor ik graag.

 

 

Waarom maak je geen gebruik van Money Meets Ideas en andere soortelijke diensten zoals die van de ABN AMRO? Ik raad je aan alle mogelijkheden te benutten. Investeerders zitten echt niet op jouw idee te wachten (niet negatief bedoeld) en je zult er hard voor moeten werken om het idee aan een of meer investeerders te verkopen. Wees bij het benaderen van de investeerders niet al te kieskeurig (afgezien van kieskeurigheid met betrekking tot de betrouwbaarheid van de investeerder).

Succes.

 

ID

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!!!

 

Even over Money Meets Ideas....

Het feit dat het een 2de keuze is betekend niet dat het niet wordt benut!

De afspraken daar zijn al gemaakt. Alleen... daar zit wat meer tijd in.. vandaar 2de keus. Dat loopt.

En aangezien ik idd alle mogelijkheden ga bekijken voor investeerders, is dit idd ook het volgende. Via andere wegen investeerders te vinden.

 

De adviseur van de Rabobank die ik heb gesproken (kennis van me) heeft mij ook aangeraden om overal rond te kijken.

Maar 1 ding is zeker.....

Van alle ondernemingsplannen die hij heeft gezien..... deze heeft 90% kans ie doorkomt!!!

Het financieel plan ziet er geweldig uit, de break-even point is verbazingwekkend en het vangnetsysteem briljant. (Zijn woorden)

Daar heb ik vertrouwen in.... verder gaat hij ook rondkijken, aangezien hij klanten heeft die ook graag in nieuwe ondernemers willen investeren.

Dat is OOK een goede kans....

 

Ik blijf wel realistisch.... er zullen veel NEE's komen, maar ik blijf dan hopen of een ja.... toch wel een dromer....

 

Nu wil ik dus graag in contact komen met serieuze investeerders die wat zien in deze ideeen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil hier graag even op reageren,

 

Mijn wiskundeleraar op school riep altijd, je hebt leugens..grote leugens..en statistiek. Kansberekening is een onderdeel van statistiek, maar niemand kan jou vertellen of een idee gaat slagen of niet. Als dat zo zou zijn dan zouden de grote bedrijven deze mensen gelijk in dienst nemen om hun miljoenen verslindende blunders te voorkomen.

 

Een financieel plan maak je zelf, en zoals altijd geldt hier ook garbage in-garbage out. En het break-even punt hangt weer samen met de info uit je financiele plan.

 

Ik ben altijd wat huiverig voor geweldige financiele plannen met een heel laag break-evenpunt, maar ik hoop van harte dat je een financiering kunt vinden en je je droom kan waarmaken.

 

Groet,

 

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Zemix, de starter van dit draadje, lijkt van de aardbodem verdwenen. Verkeert hij in hoger sferen omdat hij inmiddels op basis van de vragen en suggesties van HL'ers een dik contract heeft met Shell of Toys R Us (we weten immers niet wat voor idee hij heeft)? :)

Of heeft een VC zijn chequeboek al getrokken? ;)

 

Zemix, laat eens wat van je horen als je echt geholpen wilt worden.

 

Hendrik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.