Laatste jaren heb ik veel voorbeelden gezien van kleinschalige bedrijven dat exponentieel groeit wegens het verkoop van producten dat op sociale media word gehypet.
Hierbij heb ik het over bedrijven zoals Frank Body, HiSmile. Deze zijn voorbeelden van jonge entrepreneurs in de Verenigde Staten die met een klein budget het groot schoppen.
Maar ik heb onlangs ook ontdekt dat deze grote spelers in de e-commerce vaak worden gekopieerd door kleinere bedrijven in Nederland en België.
Voorbeelden zijn Charcoco en SmileBright.
Naar mijn weten zijn deze voorbeelden ook zeer succesvolle bedrijven die veel winst maken terwijl ze gewoon het product inkopen via alibaba of dergelijke en aan ongelooflijke marge kunnen verkopen.
Werkt deze business strategie nog? Hoe komt het dat deze kleinere lokale bedrijven toch een graan kunnen meepikken van de succes van grotere wereld concurrentie?
Ook zitten deze producten vaak in de cosmetica-niche, is dat een strategisch bepaald product?
Indien u nog informatie heeft over andere bedrijven zoals deze voorbeelden zou ik het graag weten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ZulrahCamper
ZulrahCamper
Beste ondernemers,
Laatste jaren heb ik veel voorbeelden gezien van kleinschalige bedrijven dat exponentieel groeit wegens het verkoop van producten dat op sociale media word gehypet.
Hierbij heb ik het over bedrijven zoals Frank Body, HiSmile. Deze zijn voorbeelden van jonge entrepreneurs in de Verenigde Staten die met een klein budget het groot schoppen.
Maar ik heb onlangs ook ontdekt dat deze grote spelers in de e-commerce vaak worden gekopieerd door kleinere bedrijven in Nederland en België.
Voorbeelden zijn Charcoco en SmileBright.
Naar mijn weten zijn deze voorbeelden ook zeer succesvolle bedrijven die veel winst maken terwijl ze gewoon het product inkopen via alibaba of dergelijke en aan ongelooflijke marge kunnen verkopen.
Werkt deze business strategie nog? Hoe komt het dat deze kleinere lokale bedrijven toch een graan kunnen meepikken van de succes van grotere wereld concurrentie?
Ook zitten deze producten vaak in de cosmetica-niche, is dat een strategisch bepaald product?
Indien u nog informatie heeft over andere bedrijven zoals deze voorbeelden zou ik het graag weten.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag