• 0

.eu domeinnaam

Aanbevolen berichten

  • 0

Niemand kan nu nog een .eu domeinnaam gebruiken (behalve eurid). Straks begint Phase 1, voor merken en overheid. Zij kunnen hun domeinen dan ook meteen gebruiken. Daarna Phase 2, voor de bedrijven. Daarna kan iedereen registreren.

 

Ikzelf ga in Phase 1 registreren (eXploring is een merk). Ik zal dan meteen mijn ervaring(en) hier neerzetten.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, voor alle duidelijkheid: fase 1 is nog NIET begonnen.

 

Exploring is wel een naam om even goed achteraan te gaan inderdaad, aangezien het ook een generieke term is, dus wellicht meerdere bedrijven die die naam gebruiken.

 

Link naar reactie
  • 0

Niet doen. De .eu domeinen zijn nog niet vrijgegeven, en ze kunnen nog niet worden geregistreerd of gereserveerd. Diegenen die het aanbieden willen alleen je geld, je krijgt er geen domeinnaam voor terug.

 

Nou, dit is niet helemaal waar. Er zijn voldoende bedrijven waar je kunt pre-registreren zonder te hoeven betalen. Ik heb dit in iedergeval voor een paar domeinen gedaan. Als het hen niet lukt de domeinen te registreren wanneer dit mogelijk wordt, betaal ik ook niks. Mijn vaste partner hiervoor is true (www.true.nl), die laat je niets betalen als je registratie ook niet door gaat. Denit doet het ook geloof ik, en zo nog een hele rits van bedrijven.

 

Gr,

 

Koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie
  • 0

Voor de volledigheid. Dit mailtje kreeg ik van Leaseweb en geeft mooi de periodes aan;

 

Er zijn 3 periodes te onderscheiden:

 

Sunrise I [7 december 2005 - 7 februari 2006]

Tijdens de eerste sunrise periode die 2 maanden duurt mogen alleen publieke instellingen en merkrechthebbende opteren voor de registratie van een domeinnaam. Hierbij mag alleen de exacte naam zoals die in het merkrecht is vastgelegd geregistreerd worden. Indien het ''''&''''-teken in de naam voor komt mag deze vervangen worden door het woord ''''and'''' of een minteken ''''-''''.

 

 

Sunrise periode II [7 februari 2006 - 7 april 2006]

Ook de tweede sunrise periode duurt 2 maanden. Tijdens de tweede sunsrise periode mogen naast alle partijen uit de eerste sunrise periode ook nog een aantal andere partijen meedingen naar de uitgifte van een .EU domein. Het gaat hierbij om namen die door nationale wetgeving erkend zijn zoals beschermde familienamen, bedrijfsnamen of handelsnamen. Een inschrijving in het KvK handelsregister is dus voldoende basis om in te schrijven voor de 2e sunrise periode.

 

 

Landrush [7 april 2006]

Over een half jaar zal een ieder .EU domeinen kunnen aanvragen. De exacte datum is 7 april 2006, dan begint de zogenaamde Landrush. Om ervoor te zorgen dat u op 7 april er snel bij bent, kunt u nu al uw voorregistratie bij ons verzorgen. Aan voorregistraties in de Landrush fase zijn geen kosten verbonden.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.