Momenteel wordt een zending van 18 kubieke meter geproduceerd voor mij in China. Ik heb een grove fout gemaakt door niet te weten dat dit electronisch product een CE keurmerk nodig heeft. Ik was van plan om zelf via mijn forwarder de zending te laten verschepen, totdat ik dus erachter kwam dat het een CE keurmerk nodig heeft. Ik kan nu niet meer de productie annuleren, anders had ik dat wel gedaan.
Ik denk er nu over na om de zending door mijn leverancier te laten verzorgen tot aan mijn deur, DDP. Dit omdat ik niet de risico wil lopen dat zo'n grote zending door de douane niet toegelaten wordt en ik al het geld kwijt ben. Ik zou namelijk als ik de zending zelf zou verzorgen een FCL zending doen en hierbij is de kans, als het goed is, groter op inspectie. Bij DDP zou de leverancier hiervoor verantwoordelijk zijn tegenover mij (via Alibaba trade assurance). Ik heb besloten om voor dit ene keer dit product in de omloop te brengen, met alle risico's die het meeneemt.
Nu is mijn vraag, is belastingtechnisch enige problemen te vinden voor mij met DDP zending door mijn leverancier? Mijn leverancier rekent 2 USD per KG en de zending gaat eerst naar Duitsland en wordt vanaf daar door UPS bij mij bezorgd in Nederland. Het kan zijn dat zij bijvoorbeeld een lagere waarde opgeven bij de douane (dit geven ze natuurlijk niet toe tegenover mij). Indien zij een lagere waarde opgeven, ben ik dan daarvoor verantwoordelijk? Ik zou namelijk waarschijnlijk gewoon een commercial invoice ontvangen van mijn leverancier met de goederenprijs en verzendprijs. Als ik dit laat zien aan de belastingdienst, dan is alles toch goed?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JacobSX
JacobSX
Beste mensen,
Momenteel wordt een zending van 18 kubieke meter geproduceerd voor mij in China. Ik heb een grove fout gemaakt door niet te weten dat dit electronisch product een CE keurmerk nodig heeft. Ik was van plan om zelf via mijn forwarder de zending te laten verschepen, totdat ik dus erachter kwam dat het een CE keurmerk nodig heeft. Ik kan nu niet meer de productie annuleren, anders had ik dat wel gedaan.
aangepast door xbccIk denk er nu over na om de zending door mijn leverancier te laten verzorgen tot aan mijn deur, DDP. Dit omdat ik niet de risico wil lopen dat zo'n grote zending door de douane niet toegelaten wordt en ik al het geld kwijt ben. Ik zou namelijk als ik de zending zelf zou verzorgen een FCL zending doen en hierbij is de kans, als het goed is, groter op inspectie. Bij DDP zou de leverancier hiervoor verantwoordelijk zijn tegenover mij (via Alibaba trade assurance). Ik heb besloten om voor dit ene keer dit product in de omloop te brengen, met alle risico's die het meeneemt.
Nu is mijn vraag, is belastingtechnisch enige problemen te vinden voor mij met DDP zending door mijn leverancier? Mijn leverancier rekent 2 USD per KG en de zending gaat eerst naar Duitsland en wordt vanaf daar door UPS bij mij bezorgd in Nederland. Het kan zijn dat zij bijvoorbeeld een lagere waarde opgeven bij de douane (dit geven ze natuurlijk niet toe tegenover mij). Indien zij een lagere waarde opgeven, ben ik dan daarvoor verantwoordelijk? Ik zou namelijk waarschijnlijk gewoon een commercial invoice ontvangen van mijn leverancier met de goederenprijs en verzendprijs. Als ik dit laat zien aan de belastingdienst, dan is alles toch goed?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62038-invoer-uit-china-ddp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag