• 0

Crossmedia

Beste HL'ers,

 

Ik had eergisteren het idee om een forum te starten over crossmedia, waar docenten, studenten, ondernemers, onderzoekers en andere creatievelingen samen kunnen komen. Praten over het nieuwe fenomeen crossmedia, helemaal hip door Talpa, zij hebben het nergens anders over. Ik dacht letterlijk aan crossmediaforum.nl

Voor de lol keek ik of de domeinnaam niet bestond en kreeg ik de melding dat .nl nog vrij was, evenals .com en .net etc.

 

Zonder er over na te denken heb ik het maar meteen geregistreerd en heb een oud studentenforum (van een vak wat ik gaf) als prototype gebruikt.

 

Wel nu mijn vraag is: zijn er mensen die even willen kijken naar de opbouw van het forum, misschien vooral de admins, want jullie hebben behoorlijk wat ervaring nu. Is de indeling goed gekozen? bla die bla.

 

Heeft iemand tips hoe ik het forum bekend kan maken?

 

Ik ga er vanuit dat jullie dit topic niet zien als spam want ben niet van plan om mensen naar het forum toe te halen, maar vraag eerder om een kritische blik van jullie.

 

De url is vanaf morgen actief www.crossmediaforum.nl

 

en het prototype kunnen jullie vinden op http://www.existenz.nl/phpBB2/index.php

 

Alvast bedankt voor de medewerking. Ik hoop dat het forum voor de start van Talpa gaat lopen.

 

groetjes ;) existenz

 

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed initiatief.

 

Om even mijn commentaar te geven. In het begin lopen fora vaak niet super. Als je dan heel veel subfora hebt, dan lijkt het forum nog minder actief dan het daadwerkelijk is. Let daar op.

 

Verder ben ik niet zo heel erg tevreden over phpBB. Er wordt regelmatig nog een grote bug gemeld waardoor er wereldwijd weer heel veel phpBB fora gehackt worden.

 

Misschien is een offtopic forum trouwens leuk? Dan kan men ook in minder serieuze tijden lekker hangen op het forum.

 

Succes.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
PhpBB2... tsja ik kan niks anders zelf.

Invision Powerboard wordt wel als veilig en zeer goed beschouwd. Ook zeer goede ervaringen mee, er zijn alleen iets minder makkelijk templates voor te vinden (althans, de laatste keer dat ik hier naar zocht was 12 maanden geleden).

 

Maar ach, phpBB is over het algemeen wel veilig.

 

Eventueel kun je een 'bijlage'-module erbij installeren. Zie phpbbhacks.com. Dan kunnen mensen ook bijlages toevoegen. Ik denk dat dit toch wel leuk is bij een 'media-forum'. (of zit de bijlagefunctie tegenwoordig al standaard in de nieuwe phpBB2 forums??)

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Het is een goed initiatief. Veel bedrijven werken crossmediaal en dat zal denk ik alleen maar toenemen. Daar kan het een belangrijke rol in spelen.

 

Misschien moet het niet alleen een forum worden maar denk ook aan news feiten die kunnen worden gepubliceerd.

 

Succes

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Het is een goed initiatief. Veel bedrijven werken crossmediaal en dat zal denk ik alleen maar toenemen. Daar kan het een belangrijke rol in spelen.

 

Misschien moet het niet alleen een forum worden maar denk ook aan news feiten die kunnen worden gepubliceerd.

 

Succes

 

JW

 

Echt een ondernemer hè, nooit tevreden ;D

 

Misschien leuk om een blog erbij te maken, of columns. Eventueel als het een beetje loopt met RSS feeds. Ik houd mijzelf beschikbaar voor technische wijzigingen en implementaties ;)

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Het is een goed initiatief. Veel bedrijven werken crossmediaal en dat zal denk ik alleen maar toenemen. Daar kan het een belangrijke rol in spelen.

 

Misschien moet het niet alleen een forum worden maar denk ook aan news feiten die kunnen worden gepubliceerd.

 

Succes

 

JW

 

ja idd goede tip. ben al het web aan het afstruinen naar artikeltjes over dit fenomeen. valt niet mee... in je eentje :-)

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
  • 0

Het ziet eruit als een ... forum.

 

Wat ik alleen niet begrijp is wat nu jouw idee achter dit forum is.

Crossmedia. welke media bedoel je precies ?

Ik word aardig in de war gebracht door het aantal subfora.

Door de hoeveelheid heb ik geen idee wat er nu eigenlijk besproken word, en waar ik eigenlijk een reactie kwijt zou moeten.

Je hebt een subforum Talpa, en dan denk ik, " waar is het forum RTL".

Daaronder staat dan killers aps, ik kan dat gewoon niet rijmen met Talpa ?

Je hebt twee subfora internet en internet trends.

 

Kortom, ik krijg het gevoel dat je gewoon even wat subfora erop gezet hebt zonder echt goed na te denken over wat de bezoekers die jij wilt trekken kwijt willen.

Je schrijft zelf:

Ik had eergisteren het idee om een forum te starten over crossmedia, waar docenten, studenten, ondernemers, onderzoekers en andere creatievelingen samen kunnen komen. Praten over het nieuwe fenomeen crossmedia, helemaal hip door Talpa, zij hebben het nergens anders over. Ik dacht letterlijk aan crossmediaforum.nl

 

Mischien ligt het gewoon aan mij, en zie ik bepaalde verbanden niet die voor andere bezoekers wel logisch zijn.

 

Ik denk wel te begrijpen wat je wilt met het forum, alleen in deze vorm zie ik dat niet terugkomen.

 

Zoals anderen ook al aangeven, veel subfora geeft een vertekend beeld over het aantal postings.

Ik sluit mij daarbij aan, en ik denk dat je er goed aan doet om het aantal fora terug te brengen.

Misschien een idee om het op te splitsen in de soorten media zoals internet, radio/tv, internet televisie, papieren media, enz.

 

Ik hoop dat je mijn post niet te kritisch of te negatief opvat, mischien snap ik het gewoon even niet.

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

dank je perfect scepsis is juist goed. ik heb juist veel aan je mening.

waarom Talpa er wel bij staat en RTL niet, komt omdat Talpa een actueel debat opzich is en RTL niet.

 

misschien zijn de subfora te verwarrend omdat dit onderwerpen zijn die binnen de mediawetenschap en communicatiewetenschap besproken worden.

kan zijn dat het dus te hoogdrempelig is..

 

ik ga eens kijken hoe ik de fora kan terugdringen.

 

dank voor je waardevolle post.

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand tips hoe ik het forum bekend kan maken?

 

Zie de discussie Marketingforum.nl voor veel ideeën en tips.

 

De start van een forum is altijd moeilijk. Je hebt in ieder geval een stuk of 5-7 gemotiveerde mensen nodig die dagelijks (willen en zullen) discussiëren op het forum. Niet voor een week, maar maandenlang. Een forum waarop nauwelijks enige activiteit is, zal immers geen nieuwe mensen trekken.

 

Voor het trekken van nieuwe bezoekers zijn de aloude systemen van banner exchanges en link exchanges redelijk geschikt, zeker als je er voor kunt zorgen dat jouw banners/links op relevante sites worden getoond. Je kunt dit middels een online banner-exchange doen maar wellicht ook zelf sites aanschrijven met een voorstel tot link/bannerruil.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Talpa erbij en RTL niet omdat Talpa crossmediaal is? Ik zou dan Talpa als onderwerp van veel posts in een gewoon subforum verwachten, niet als aparte subtopic. Wat ik gemerkt heb bij Productdesignforums (waar ik ook mod ben, [maar momenteel een slapende mod]) is dat studenten die zich interesseren voor het vak las actieve deelnemer of moderator veel kan helpen. Vaak zijn ze veel online en discussieren graag. Wat ik gemerkt heb bij het opstarten van een forum voor 4x4wereld ( een 4x4-beurs) is dat je vooral ontzettend veel zelf moet posten, en ook onder verschillende inlognamen. Zien posten doet posten. Leuke en interessante posts doen lezers terugkomen. Voordeel van een news-sectie is dat je bij heel bijzondere ontwikkelingen een mailtje kunt sturen naar geregistreerden, zodat sommigen die het vergeten waren nog eens terugkomen.

 

Zoiets is ook geopperd voor HL, maar geloof ik ook in slaap gesukkeld.

 

Een uurtje door de oudste posts uit 2002 van HL grasduinen geeft een goed gevoel hoe HL begonnen is. Veel gepost, zinnig of niet..... leuk in ieder geval.

 

zie bijvoorbeeld https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=522

Link naar reactie
  • 0
Maar ach, phpBB is over het algemeen wel veilig.

 

Dan moet je hier eens kijken. Kies als 'vendor' phpBB en je krijgt een lijst waar je (als techneut) behoorlijk van schrikt. M'n provider is onlangs zelfs overgegaan tot het patchen van sites waar phpBB op staat terwijl ze normaliter alleen waarschuwing sturen.

 

@existenz: als dit een oude versie is zou ik je aanraden om toch even een nerd te vinden die de laatste versie voor je neer kan zetten. Zorg daarnaast voor een goede backup en er kan weinig mis gaan. Ben zelf wel Nerd maar niet beschikbaar, te druk met andere andere leuke dingen :)

Link naar reactie
  • 0

Nonex, ik heb naar je geluisterd. Ik heb het Talpa-forum weggehaald en ondergebracht. dank voor je tip.

Ik moet nog een uur of 18 wachten voor de lancering.

 

Tips zijn nog steeds welkom.

 

:-*

 

Dat ziet er al een stuk overzichtelijker uit. ;)

 

Misschien kun je onder usability iets meer uitleggen wat er in dit subforum besproken wordt.

Verder zou ik de boards internet en televisie bij elkaar plaatsen.

bijvoorbeeld deze volgorde.

crossmedia

crossmedia televisie

crossmedia internet

crossmedia usability

innovatie en creatieve ideeen

 

Waarom heb je trouwens media algemeen zo alleen staan.

Kan die niet bovenaan in de lijst boven crossmedia ?

 

Verder ben ik denk ik de enige sukkel die niet begrijpt wat je nu precies bedoeld met crossmedia, ik denk dan meer aan cd's, cassettes, memorycards, enz..

Wil je het mij uitleggen.

 

Suc6 :)

Link naar reactie
  • 0

Ha eXistenZ,

 

Het ziet er leuk uit. Vorm is belangrijk, maar inhoud ook. Ik heb niet vreselijk veel verstand van fora, maar wat ik geleerd heb van HL is, dat je naast geduld, ook een groepje aansprekende enthousistelingen moet hebben die dagelijk hun bijdrage leveren aan het forum. Een stuk of 5 is het minimum in deze fase. Alleen hou je het volgens mij nooit vol.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Er zijn 4 kolommen en de eerste regel is bij mij zwart. Als ik met de curson over die regel schuif verschijnen de koppen: "forum", "onderwerpen", "berichten" en "laatste bericht."

 

Misschien ligt het aan mijn pc. Ik heb er verder niet veel verstand van :-[

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
  • 0

Er zijn 4 kolommen en de eerste regel is bij mij zwart. Als ik met de curson over die regel schuif verschijnen de koppen: "forum", "onderwerpen", "berichten" en "laatste bericht."

 

Misschien ligt het aan mijn pc. Ik heb er verder niet veel verstand van :-[

 

verrek je hebt gelijk! moet ik even in de stylesheet kijken. thx S.

 

EN... inmiddels gefixed. dank je wel! wat scherp van jou! reusje

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
  • 0

mag ik alvast even zeggen dat het nu al lekker loopt op het forum. okee we posten ons helemaal suf en sommigen onder verschillende identities (maar dat is de truuk) maar we hebben er lol in.

In de afgelopen 58 uur hebben we al meer dan 340 hits gehad en we hebben net meer dan 460 posts... zou het door Talpa komen? ;D

 

heb nu wel versneld last van RSI. ik neem een bad en ga naar bed.

tot morgen tot posts.

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
  • 0

lamme poot, RSI, vaste spieren, schouderpijn. Maar het heeft nut en dat mede dankzij jullie tips.

 

Hierbij even een update: na 3 officiële dagen forum

 

De gebruikers hebben in totaal 672 berichten geplaatst

We hebben 45 geregistreerde gebruikers

De nieuwste gebruiker is Martijnvd

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 1 Geregisteerd, 1 verborgen en 0 gasten [ Beheerder ] [ Moderator ]

Grootst aantal gebruikers online was 10 op 12 Aug 2005 03:49 pm

 

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.