Ga naar inhoud
Geplaatst:

Tryout24

Beste HL,

 

Ik heb even twee vragen omtrent facturatie vanuit een holding naar een werk bv.

De holding bezit 22 % van de aandelen, zover ik weet is er dus geen sprake van een fiscale eenheid (dacht ik).

 

Nu moet er bijvoorbeeld een managementfee van 5000 euro doorberekend worden. Moet ik hier nu wel of niet btw op zetten?

 

2e vraag.

 

Hoe werkt dit met kosten. De holding heeft bijvoorbeeld reiskosten gemaakt. De afspraak is dat deze worden vergoedt vanuit de werk bv. De btw wordt in de holding terug gevraagd. De factuur is immers vanuit de holding betaald. Nu moeten de kosten alsnog worden doorberekend. Laten we zeggen 2000 euro incl. btw. stuur je dan een factuur qa 2000 euro met de  kostenbewijs erbij naar de werk bv of kan je dan enkel de het bedrag ex btw in rekening brengen?

 

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
38 minuten geleden, Tryout24 zei:

Moet ik hier nu wel of niet btw op zetten?

Wel

 

38 minuten geleden, Tryout24 zei:

De btw wordt in de holding terug gevraagd.

Nee. De holding belast die kosten immers door aan de werkmij, inclusief BTW Het saldo betaalde en doorbelaste BTW  voor de holding is 0

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.