Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob_2017
Rob_2017
Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?
Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).
MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:
Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?
Onze situatie:
Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.
'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:
–
Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.
–
Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.
Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?
Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.
Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
452 antwoorden op deze vraag