Ik heb drietal vragen omtrent de volgende voorbeeld situatie:
Thomas Holding B.V.
Multi Webshops B.V. (werkmaatschappij)
Onderdelen (handelsnamen):
FietsenShop.nl
SieradenShop.nl
LaptopShop.nl
Aangezien Multi Webshops B.V. drie verschillende soorten producten online verkoopt, heeft elke onderdeel ook een eigen handelsnaam, domeinnaam, mailadres en klantenservice binnen dezelfde werkmaatschappij.
Vragen:
Als LaptopShop.nl om wat voor reden dan ook failliet gaat, mag Multi Webshops B.V. dan verder met FietsenShop.nl en SieradenShop.nl ?
Mag de naam "Multi Webshops B.V." blijven bestaan als LaptopShop.nl failliet gaat?
Is de bovenstaande voorbeeld situatie überhaupt wel een verstandige structuur?
Of is het slimmer om elk onderdeel (handelsnaam) te splitsen naar een aparte B.V., respectievelijk FietsenShop BV, SieradenShop BV en LaptopShop BV. Vervolgens alle dochter BV's hangen onder Thomas Holding BV?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Thomas168
Thomas168
Hallo allen,
Ik heb drietal vragen omtrent de volgende voorbeeld situatie:
Thomas Holding B.V.
Multi Webshops B.V. (werkmaatschappij)
Onderdelen (handelsnamen):
FietsenShop.nl
SieradenShop.nl
LaptopShop.nl
Aangezien Multi Webshops B.V. drie verschillende soorten producten online verkoopt, heeft elke onderdeel ook een eigen handelsnaam, domeinnaam, mailadres en klantenservice binnen dezelfde werkmaatschappij.
Vragen:
Of is het slimmer om elk onderdeel (handelsnaam) te splitsen naar een aparte B.V., respectievelijk FietsenShop BV, SieradenShop BV en LaptopShop BV. Vervolgens alle dochter BV's hangen onder Thomas Holding BV?
Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
Prettige feestdagen!
Groetjes,
Thomas
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63366-een-werk-bv-met-meerdere-handelsnamen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag