Is HL dement of is er een cookiesmonster actief

Aanbevolen berichten

Sinds een dag of twee werkt HL bij mij niet als voorheen en niet als gewenst. Zowel bij het gebruik van Firefox als Safari blijft login informatie en de geschiedenis van gelezen onderwerpen niet bewaard. Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd en het probleeem is (volgens mij) ook niet ontstaan na een systemupdate van Tiger. Er staan wel HL-cookies op het systeem (een aantal met de datum/tijd nu), maaar ik weet niet hoe op mijn systeem in de cookies te gluren.

Het probleem blijft ook bestaan na reset van de browser en opnieuw opstarten van het systeem.

Mijn vragen zijn of het een site of browser/computerprobleem is en hoe het aan te pakken/op te lossen.

 

Link naar reactie

Probeer eens uitsluitend higherlevel.nl ik heb van wat problemen (o.a. met inloggen) gehoord bij het gebruik van hl.nl. Zowiezo zijn cookies gebonden aan 1 domein, cookies van higherlevel.nl zijn dus voor de server niet te zien als je hl.nl gaat.

 

Ik merk idd ook als je hl.nl gebruikt je soms toch ineens weer op higherlevel.nl zit, lekker verwarrend voor je cookies.

 

Tegen het type probleem is een handige oplossing bedacht: favorieten ;)

Link naar reactie

HA iGeek,

 

Leuk om te lezen dat er meedere Applelaars zijn op HL.

Ik merk niets van jouw problemen op mijn systeem.

Het verschil is mogelijk dat ik op 10.3 draai en jij op 10.4

Heb je toevallig onlangs een systeem update gedaan ?

Ik heb op macosx.nl gelzen dat de recente 10.4 update veel problemen geeft, er is alweer een nieuwe beschikbaar.

Kijk anders even op het forum van macosx.nl onder algemeen staat tenminste één topic over dit up-date probleem.

 

Suc6

Link naar reactie

 

Tegen het type probleem is een handige oplossing bedacht: favorieten ;)

 

enkele letters typen is sneller dan door favorieten muizen

 

Ik merk niets van jouw problemen op mijn systeem.

Het verschil is mogelijk dat ik op 10.3 draai en jij op 10.4

 

er zitten (nog altijd) een grote hoeveelheid kleine bugs in 10.4;

tenzij je heel goede argumenten hebt om de overstap te maken ('Spotlight' was mijn argument, maar werkt ook niet feilloos) zou ik het niet doen

 

Heb je toevallig onlangs een systeem update gedaan ?

 

Ik weet niet dat het probleem is ontstaan na een system update. Het probleem bestaat zowel in Safari als Firefox, maar alleen bij gebruik van HL (en daarom heb ik mijn bericht hier ook geplaatst).

 

Ik heb op macosx.nl gelzen dat de recente 10.4 update veel problemen geeft, er is alweer een nieuwe beschikbaar.

Kijk anders even op het forum van macosx.nl onder algemeen staat tenminste één topic over dit up-date probleem.

 

ik lees dat forum - among others - regelmatig, doch kon het probleem niet terugvinden tussen de vermelde problemen. En omdat het probleem zich alleen voordoet bij HL, heb ik het daar (nog) niet gepost.

Link naar reactie

Het is overigens geen Mac probleem of typisch firefox of Safari.

 

Ik werk zelf op een windows 2000, XP en RedHat machine met zowel IE als firefox en ik heb ook last van hetzelfde probleem.

 

Ik gebruik al sinds ruime tij zowel hl.nl als higherlevel.nl door elkaar en dat werkte eigenlijk altijd perfect tot enkele dagen geleden.

 

Met andere websites heb ik momenteel geen probleem.

 

Misschien helpt bovenstaande om het probleem wat te verduidelijken.

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie

de oorzaak van het probleem bleek zich te bevinden tussen muis en stoelleuning en bestond uit het gebruik van de 'back'-button, zodat telkens de oude pagina uit de browser cache getoond werd :o

hoe 'blind' kun je soms zijn voor je eigen fouten

 

Mag ik even aanhaken met een aanverwant probleem?

 

Als ik de zoek-functie gebruik, zoekterm invul, resultatenlijst krijg, een resultaat aanklik en daarna de lijst weer wil zien om een ander resultaat aan te klikken, gebruik ik ook de back-button. Probleem: dan krijg ik een blanco pagina met de tekst: de pagina is verlopen. Nogmaals back en ik zit weer in het zoekscherm, maar dan leeg, ik moet weer de zoekterm opnieuw intypen.

Ik kan geen andere manier vinden om van een resultaat terug te gaan naar de resultatenlijst. Daar is vast een oplossing voor ....

 

Mieke

Link naar reactie

Mag ik even aanhaken met een aanverwant probleem?

 

Als ik de zoek-functie gebruik, zoekterm invul, resultatenlijst krijg, een resultaat aanklik en daarna de lijst weer wil zien om een ander resultaat aan te klikken, gebruik ik ook de back-button. Probleem: dan krijg ik een blanco pagina met de tekst: de pagina is verlopen. Nogmaals back en ik zit weer in het zoekscherm, maar dan leeg, ik moet weer de zoekterm opnieuw intypen.

Ik kan geen andere manier vinden om van een resultaat terug te gaan naar de resultatenlijst. Daar is vast een oplossing voor ....

 

Mieke

 

Meest eenvoudige oplossing is:

Windows: rechtermuisknop en dan "open in een nieuw venster."

Je resultaten blijven dan in het andere venster staan.

Link naar reactie

Dit probleem kan ook simpel opgelost worden met een technische wijziging van de zoekfunctie (van POST naar GET om precies te zijn). Wellicht kan de HL programmeur dit overwegen, het is een kleine ingreep?

 

Nu moet ik nadat ik op BACK heb gedrukt weer F5 indrukken en op ENTER rammen om opnieuw de lijst te krijgen (en dit duurt wat langer dan normaal omdat het via "POST" gaat).

 

 

Technisch innovator.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.