Afgelopen jaar heb ik vaak goederen ingekocht bij een webshop in Oostenrijk en daar BTW over betaald aangezien het bij deze webshop alleen mogelijk is om een particulier account aan te maken. Ik was in de veronderstelling dat dit geen probleem zou zijn aangezien ik de BTW later gewoon kon terugvorderen.
De facturen staan op mijn prive naam maar dit zou bij een VOF geen probleem moeten zijn. Het gaat om een product bestemd voor wederverkoop.
Tot mijn grote verbazing is mijn verzoek tot BTW teruggave afgewezen met als onderstaande reden. Het gaat om 2 verschillende verzoeken over verschillende periodes van in totaal €3k
Gem. Art. 5 der 8. Mehrwertsteuer-Richtlinie der EU gilt das Vorsteuererstattungsverfahren nicht für die Lieferungen von Gegenständen welche steuerfrei
sind oder nach Art. 15 Nr. 2 der Richtlinie 77/388/EWG von der Steuer befreit
sein könnten. Da es sich im vorliegenden Fall um innergemeinschaftliche steuerfreie Lieferungen im Abholfall handelt, kann eine Vorsteuererstattung nicht erfolgen.
Heeft iemand ervaring met het aanteken van bezwaar?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
up1234
up1234
Afgelopen jaar heb ik vaak goederen ingekocht bij een webshop in Oostenrijk en daar BTW over betaald aangezien het bij deze webshop alleen mogelijk is om een particulier account aan te maken. Ik was in de veronderstelling dat dit geen probleem zou zijn aangezien ik de BTW later gewoon kon terugvorderen.
De facturen staan op mijn prive naam maar dit zou bij een VOF geen probleem moeten zijn. Het gaat om een product bestemd voor wederverkoop.
Tot mijn grote verbazing is mijn verzoek tot BTW teruggave afgewezen met als onderstaande reden. Het gaat om 2 verschillende verzoeken over verschillende periodes van in totaal €3k
Heeft iemand ervaring met het aanteken van bezwaar?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64339-btw-terugvragen-binnen-eu-oostenrijk-afgewezen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag