Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Excel Salarisadministratie

Geplaatst:

Niet aanwezig

Goedenavond,

 

 

Ik ben eigenaar van een klein bedrijf en de voornemens zijn om oproepbaar personeel aan te nemen, ik houd al een aantal jaar de boekhouding bij met een handig Excel programma van Bobbie Boekhouding. Hierin kan ik facturen opmaken, verkopen en inkopen inboeken en een aantal overzichtjes bekijken.

 

Om oproepbaar personeel aan te nemen dient er natuurlijk wel met een aantal administratieve zaken rekening gehouden te worden. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een handige oplossing om dit soort  administratie te verzorgen, het liefst met een soortgelijk Excel programma.

 

Iemand die toevallig een oplossing heeft om salarisadministratie te doen voor een kleine onderneming met oproepbaar personeel?

 

 

Ik hoor het graag,

Featured Replies

Geplaatst:

shoptillyoudrop

Een programma kost zo'n 300,- per jaar.

En je moet wel over de nodige kennis beschikken, want loonadministratie is "een vak apart" zeg maar.

 

Soms/vaak is het handiger/goedkoper om het uit te besteden. 

 

(Het 'prutsen' met een Excel bestand in deze - zoals de kop van je bericht doet vermoeden - is zeker niet aan te raden trouwens!)

"What, me worry?"

Geplaatst:

JansenmeteenJ

Ik denk niet dat het met een standaard Excel lukt, er zijn verschillende cao's met elk hun toeslagen, soms ook nog tijd gebonden.

Ik heb wel eens geprobeerd de CAO te vatten in excel met variabel om soort gelijkheden, maar kwam al snel achter dat......

Als begonnen na X uur maar voor X uur niet zijnde een ... dag en einde dag ligt tussen X en X uur dan heeft mederwerker recht op een vergoeding van....

Nou zo gaat het even door,

 

 

Geplaatst:

cp1234

De tijd die je met gebruik van Excel kwijt bent aan controles én uitzoekwerk weegt niet op tegen de kostenbesparing.

 

Uitbesteden is een relatief goedkope optie, maar wanneer je het heft meer in eigen hand wil houden kun je kiezen voor een salarisprogramma waar je zelf de inrichting van verzorgd. Dit kan al vanaf +/- 500 euro per jaar.

Zelf doe ik dat voor enkele ondernemingen. De inrichting kost enkele uren per jaar.

Geplaatst:

Niet aanwezig

  • Auteur

Bedankt voor de antwoorden!

 

Ik had ondertussen ook contact opgenomen met een aantal online softwarebedrijven zoals Loon, E-bookhouden, etc. Ik denk dat de online boekhouding in dit geval de beste optie is. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.