• 0

contactgegevens communicatiemanagers

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft iemand een idee hoe ik aan gegevens van communicatie managers in Nederland kan komen?

 

Ik neem aan voor een mailing? Je kan Adformatie gids kopen voor E100,- daar staan redelijk wat bedrijven in met vaak vermelding van diverse hoger geplaatsten.

 

Verder zou ik het niet weten, ben zelf ook op zoek naar een bron mbt. inkopers en product managers binnen div. bedrijven.

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook zou kunnen proberen is om contact opnemen met de beroepsvereniging voor communicatie. Zij kunnen je ongetwijfeld een zetje in de goede richting geven. (Waarschijnlijk beter als het niet voor een commercieel doeleind is ;))

Aantrekklijke, doelgerichte en gebruiksvriendelijke websites.

 

www.lemuel.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien behoorlijk flauw (en omslachtig ??? )

 

maar je kunt natuurlijk altijd een lijstje maken van bedrijven die je wilt bereiken: bellen naar het algemene nummer, daar de receptie / telefoniste vragen naar de naam van de communicatiemanager (en direct tel. nummer), de naam laten uitspellen (even vragen of je te maken hebt met man of vrouw). En als er om gevraagd wordt kun je altijd meer info geven.

 

Zeker als je VoiP of Skype (of is dat hetzelfde) gebruikt zijn je eigen kosten (behalve tijd) niet zo hoog en heb je een (redelijk) betrouwbaar bestand.

 

Ik weet niet hoe je zit in je tijd en of je idd VoiP kunt gebruiken, en waar je je gegevens voor wilt gebruiken, maar misschien is dit een overweging waard?

 

Groetjes,

 

Leontine

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mark,

 

Misschien dat je even wat kunt verduidelijken zodat we beter met je kunnen meedenken.

 

1. Wat voor bedrijven, instanties wil je bellen?

2. Wat is het doel van je telefoontjes?

3. Wat wil je van die communicatiemanager?

4. Waarom wil je juist naar de communicatiemanager vragen? Dat is namelijk volgens de een degene die zich met marketing/pr achtige zaken bezighoudt en volgens de ander een techneut die over telefoons ed gaat.

 

Omschrijf dus het hoe en waarom van je voorgenomen aktie en dan krijg je hier wellicht goede tips.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

<>

 

 

Door je vooraf iets meer in het bedrijf te verdiepen. Staat genoeg op het weg. Vervolgens onderwerpen die vinden waarmee je jouw gesprek, jouw bijdrage er aan kunt vast hangen. Probeer een gesprek nuttig te maken, anders wordt het zo'n smekend éénrichtingsverhaal.

 

- Refereer naar een persbericht (lees hem dan ook) vorm daar een mening over. Zeg tegen telefoniste dat het om een paar persberichten gaat.

 

- Bekijk de powerpoint presentaties.

 

- Lees de krant.

 

Ook al moet je een paar standaard vragen stellen over één of ander onderzoek, hoe meer je voorbereid hoe gemakkelijker de gesprekken gaan.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Voor het duidelijker te maken:

 

1. Wat voor bedrijven, instanties wil je bellen?

Beursgenoteerde bedrijven, omdat deze allemaal een communicatiemanager hebben

2. Wat is het doel van je telefoontjes?

Informatie te krijgen over huidig gebruik van multimedia bij communicatiedoeleinden

3. Wat wil je van die communicatiemanager?

informatie en mogelijk interesse voor volggesprek

4. Waarom wil je juist naar de communicatiemanager vragen?

Deze persoon heeft de verantwoordelijkheid over het onderwerp

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark,

 

Als je insteek vooral is zoals je het beschrijft: informatie halen, dan kan ik je de volgende tips geven:

 

1. bereid je vragen goed voor, bijvoorbeeld door ze kort op te schrijven. Dat betekent overigens niet dat je gesprekspartner het gevoel moet krijgen dat je vragen voorleest.

2. "beursgenoteerde bedrijven" is véél te breed. Als jij serieus wil worden genomen dan dien je je te verdiepen in het bedrijf van je gesprekspartner, de branche waarin hij of zij werkzaam is, en de specifieke functie, taken en verantwoordelijkheden van degene die jij aan de telefoon hebt.

3. Wees oprecht geïnteresseerd. Laat merken dat je luistert. Over luistervaardigheden en communicatievaardigheden zijn veel boeken volgeschreven en is ook een hoop te vinden via google.

4. Op het moment dat je kennis (mondjesmaat) laat zien door "slimme vragen" te stellen waaruit blijkt dat jij echt niet zomaar even iemand bent wat wil weten en vervolgens zichzelf gaat verkopen, dan krijg je pas echte leuke gesprekken. Interesse in jou en jouw bedrijf / product krijg je sneller als je zelf ook laat zien geïnteresseerd te zijn. Mensen gaan dan zelf vragen stellen over jou. Dat maakt jezelf verkopen een stuk gemakkelijker.

 

Wat betreft de firewall-secretaresse. Onderschat NOOIT de secretaresse. Zij is soms belangrijker dan je denkt en kan veel voor je betekenen. Onlangs sprak ik een secretaresse die bij ALLE voor mij belangrijke meetings aanwezig was, zij kon me dus heel veel interessante informatie geven en bovendien was het een dermate gezellig gesprek dat zij een goed woordje voor me gaat doen bij haar bazen. En dat alleen maar omdat we tijdens het telefoongesprek allebei snipverkouden waren en ik daar een grapje over maakte...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.