Linke Loentje

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Female

Linke Loentje's trofeeën

  1. Bovenstaande zullen je helpen aan een stand waar de mens inderdaad op afkomt,dus=blijkbaar interessant. De vraag blijft: waarom een beursstand?(ik heb alles vluchtig gelezen, dus misschien is dit een nodeloze post...) Mijn inziens is een beurs in de IT/ICT interessant als je gaat voor C2B en beleving/dienstverlening (als beleving)/ eventueel op B2B en beleving, maar anders niet. Directcommunicatie heeft in grote mate de voorkeur! Zeker met een goede DB krijg je de juiste mensen te pakken... Maar goed, zoals ik al zei: Ik weet niet welk product je verkoopt...Op mijn ienemienie communicatie-achtergrond hoop ik graag te horen mbt het hoe en wat en natuurlijk de eventuele ervaringen op de beurs...
  2. Volgens mij is professioneel en onprofessioneel zo'n grijs gebied in ondernemen. Een vriendin van mij is een themakisten verhuur bedrijf voor kinderfeestjes begonnen. Ze werkt nu full-time, maar heeft het zo geregeld dat ze wel de woensdagmiddag beschikbaar is om de eventuele "spelleider" van het feestje te zijn. (Ze richt zich i.e.i. op de regio... niet landelijke ofzo) Is het dan van haar uit onprofessioneel om te zeggen donderdagmiddag (welk kind van 8-12 is dan vrij) ben ik niet mobiel of "thuis" (op het bedrijfs tel.nummer te bereiken) Ik vind van niet. Ik kan me wel voorstellen dat je, wanneer je een website laat bouwen door een part-timer/full-timer niet de indruk wilt krijgen dat die persoon slechts twee avonden per week aan jouw website (en eventuele anderen) te besteden heeft, dan is het duidelijk hobby (maar in mijn ogen) of een niet zo goed opgezette marcommix (wederom m.i.) en nou ja, nog een aantal andere redenen... Ben zelf overigens wel een type wat liever de waarheid achter mn excuus verteld i.p.v. een leugen, maar toch... Klanten zijn omzet en een mogelijke kans op winst, dus: GAAN! (zou ik zo denken) Groetjes, Leontine Schalk
  3. Was de grap niet gewoon dat de politie blij is met de service en daarbij blijkbaar vergeet dat sms-en in de auto zowel gevaarlijk als strafbaar is? (mijn vertaling)
  4. Misschien behoorlijk flauw (en omslachtig ??? ) maar je kunt natuurlijk altijd een lijstje maken van bedrijven die je wilt bereiken: bellen naar het algemene nummer, daar de receptie / telefoniste vragen naar de naam van de communicatiemanager (en direct tel. nummer), de naam laten uitspellen (even vragen of je te maken hebt met man of vrouw). En als er om gevraagd wordt kun je altijd meer info geven. Zeker als je VoiP of Skype (of is dat hetzelfde) gebruikt zijn je eigen kosten (behalve tijd) niet zo hoog en heb je een (redelijk) betrouwbaar bestand. Ik weet niet hoe je zit in je tijd en of je idd VoiP kunt gebruiken, en waar je je gegevens voor wilt gebruiken, maar misschien is dit een overweging waard? Groetjes, Leontine
  5. Is ook geen knopje voor, als je klikt op Antwoord dan krijg je de quote het vorige bericht in het Bericht veld. Daar staat dan de volledige code voor die quote. Zo is de quote hierboven: [quote name="Linke Loentje" post="64705" timestamp="1126561548"] Ik zie overal van die nette quotes langskomen (poster, datum, link naar bericht). [/quote] Waah! Gevonden, dank je wel! Ps. in mijn geval "citeer" in plaats van reageer... Top! Leontine
  6. Slaat dit dan niet terug op de opmerking van TechNico in het commercie en marketing forum, draadje over mobile marketing: En Apple slaapt @ TechNico, ik had inderdaad ongelijk, Apple slaapt... is dan heeeeel erg offtopic offtopic>
  7. Ik weet niet of dit nou in test of offtopic hoort, maar zouden jullie me kunnen helpen :-[ Toen ik in een van mijn eerste berichten een quote wilde plaatsen kwam ik niet verder dan: Ik zie overal van die nette quotes langskomen (poster, datum, link naar bericht). De enige manier die ik zie om zoiets te maken is: Kopieer url bericht, begin je reply, plak de url, positoneer de glow of rode letter code om de url samen met de code voor de url en... dan... heb je de header van je post nog niet, alleen het draadje... ??? Is dit werkelijk zo lastig of heb ik gewoon niet genoeg naar alle knopjes gekeken? (ik heb al wel gezocht via zoek, maar nergens een draadje dat precies dit topic lijkt te behandelen...) Hoop dat (en denk dat) het zou moeten lukken. Alvast bedankt, Leontine PS. heb wel kennis van html, maar weet niet in hoeverre die hier toe te passen is
  8. Hebben ze niet net de motorola-ipod uitgebracht, die je als telefoon en ipod kunt gebruiken? Natuurlijk: met een "gsm-gps-ipod-mac" hoef je nooit meer thuis te komen voor eeuwig op weg naar je vrienden? ::)
  9. Om heel eerlijk te zijn wordt bij ons op school (hogeschool voor communicatie, fontys, eindhoven) hetzelfde brainstormformaat toegepast. Niemand uitlachen, zeggen wat je wilt... Blablabla, misschien dat op scholen nog steeds "sociaal" een enorme factor is die beïnvloed moet worden (net als het verschil tussen Mavo/ vmbo en VWO) Wat ik op school vaak merk is dat mensen meteen met nadelen komen (overigens ook tijdens de PR / advies vergaderingen voor een festival). Omdat je zelf aan het brainstormen bent, heb je nog geen gegronde onderbouwing voor je idee (die de anderen in de sessie wel zoeken) en wordt je idee/concept al weg gestampt voor je er werkelijk een plan/ onderbouwing voor kan maken... Misschien zou de vraag niet moeten zijn "Hoe moet je brainstormen", maar eerder "wanneer moet je leren goed te brainstormen?" Ik denk zelf dat dit een wezenlijk aspect zal zijn in toekomstige managementfuncties, en absoluut in ondernemingsfuncties, dus ik ga voor "goed brainstormen" naar een lesprogramma in de eerste klas van het voortgezet onderwijs... (Misschien mijn ideeën op een late avond, misschien ook werkelijk de moeite waard)
  10. Sorry, geen voorbeeldbrief, ik heb absoluut geen kennis van jouw markt. Ik had een heel verhaal over correct Nederlands posten, maar dat is tot 2 keer toe verdwenen, dus ik geef het op. (heb nog genoeg andere doelen in het leven, wacht maar! :P ) Spelfouten in posts zijn voor mij onvergefelijk als je het niet-expres doet.(zie geen stijl weblog, is dus oke). Ik wil een uitgebreid verhaal vertellen, maar dat heeft weinig toegevoegde waarde voor de ondernemers op dit forum. Hopelijk kan ik van jullie leren, en jullie een beetje van mij... onvergefelijk met een v... Ik heb het recht niet, sorry...
  11. Overigens absurt veel info te vinden over (o.a.) DM op http://www.salesquest.nl
  12. Waar ik zelf een beetje bang voor zou zijn is dat mijn advertentie totaal niet op zou vallen tussen de rest van het beeldmateriaal. Ben daarom zelf van mening dat je eigen aankleding/indeling van de site je reclamemogelijkheden een beetje in de weg staat... Maar misschien zijn mannen tussen de 15-25 minder overdonderd dan ik en valt die advertentie toch wel op... Suc6!
  13. Ter aanvulling op Hans S. Zoals Hans al aangaf is, naast deskresearch, kwalitatief onderzoek 1 van je beste opties. Belangrijk hierbij is dat je de juiste mensen interviewd. (ja natuurlijk) Wat ik bedoel is dat je zowel mensen waarvan je verwacht dat ze behoefte hebben aan jouw ideeen, als mensen waarvan je niet zeker weet of denkt dat ze geen behoefte hebben aan je idee/product/dienst interviewd. Om een enigzins representatief onderzoek uit te voeren is het belangrijk dat je respondenten (de mensen die je interviewt) op een gegeven moment in herhaling vallen (niet de mensen individueel, maar dus binnen de groepen: geinteresseerd, niet geinsteresseerd, misschien geinteresseerd). Door die overlapping kun je stellen dat wat ze zeggen enigzins op waarheid voor de hele groep is gebaseerd. Overigens is het ook belangrijk om in je onderzoek te kijken naar beslissers en gebruikers. Het kan goed zijn dat (bijvoorbeeld) de it-man het nut van jouw idee ziet, maar de manager van de ict afdeling alleen maar kijkt naar kosten en besparingen en jouw product dus helemaal niet interessant vindt. Wat betreft interviewen: Je bent al snel een uur per gesprek kwijt, om voor jezelf efficient bezig te zijn is het belangrijk dat je weet wat je wilt weten, kortom, probeer oeverloos gelul te voorkomen. Je wilt nu eenmaal niet dat je respondent verhalen verteld waar je niks mee kan, en zich dan realiseert dat hij/zij eigenlijk nog andere dingen te doen heeft. (kortom de deur voor jou) Zorg er ook voor dat de respondent weet wat jij wil weten, stuur eventueel jouw topics vooraf aan het interview. Dan kan die persoon zich voorbereiden op jouw vragen. (en neemt het gesprek misschien minder tijd in beslag) Ter info: ben zelf halverwege mijn afstudeertraject HBO Communicatie, en dit zijn dingen die ik in die tijd heb opgepikt. Ik hoop dat je er je voordeel mee kan doen. Leontine Schalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.