Ga naar inhoud

kerstbomen - innovatieve handel?

Geplaatst:

TwaBla

Zo in de eerste week van december liggen ze weer bij tuincentra en tankstations: verse kerstbomen. Het heeft wel iets nostalgisch, vader neemt een boom mee naar huis. Maar vindt er in die handel ook innovatie plaats?

* worden ze thuisbezorgd?

* verkocht via internet?

* opgetuigd en wel?

* en afgehaald na gebruik?

* zijn er biologische bomen?

* andere verkoopkanalen?

* gratis bij aankoop van ...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Zoiets?

(Vanwaar deze vraag eigenlijk?! :))

Geplaatst:

TwaBla

• Auteur

Zoiets?

(Vanwaar deze vraag eigenlijk?! :))

Omdat dit forum niet alleen uit praktische vragen en agendapunten hoeft te bestaan. Ik mis die rare spontane gedachtenwisselingen een beetje. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

perry

Gaan we hier ook nog een kerstboom optuigen?

Eén waar we cadeatjes voor elkaar in kunnen hangen.

Perry

Geplaatst:

perry

Misschien een idee om een site op te zetten waar

bedrijven en mensen elkaars kerstboom kunnen optuigen:-)

De boom kun je dan vlak voor de kerst in poster formaat uitgeprint toegestuurd krijgen.

Leuk om al je relaties in een boom te zien hangen...en je hoeft geen boom op te zetten:-)

Perry

Geplaatst:

Victor

Of één kerstboom in Flash waar iedereen een berichtje in kan hangen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Geplaatst:

perry

Die kun je alleen niet uitprinten. Moeilijk om er dan een businessmodel aan vast te knopen. Zou jij zo'n poster kopen? Als er eenmaal een leuke kerstboom voor je online staat?

Perry

Geplaatst:

Victor

Nee ik zou het niet kopen, maar klinkt wel origineler dan een kerstkaart. Een digitale boom sturen naar al je klanten.

Geplaatst:

willemj

Of de innovatieve interactieve kerstboom van xs4all: http://www.xmas4all.net/ ;D

Geplaatst:

perry

Nee ik zou het niet kopen, maar klinkt wel origineler dan een kerstkaart. Een digitale boom sturen naar al je klanten.

Nee, niet digitaal een echt levensgrote poster met kerstballen erin. In die kerstballen een kerstgroet van iedere relatie.

Perry

Geplaatst:

Victor

Kerstgroeten van je relaties kopen? Ook dat zou ik niet doen. dan wacht ik wel tot mijn relaties mij een kerstkaart sturen. ;)

Geplaatst:

perry

Kerstgroeten van je relaties kopen? Ook dat zou ik niet doen. dan wacht ik wel tot mijn relaties mij een kerstkaart sturen. ;)

Ja, je hebt gelijk :-)

Geplaatst:

Marco.

Ze worden ook bezorgd, opgetuigd en afgehaald. Ik heb bijv. deze gevonden

Bedoel je die bomen in het bos ? ;D

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Geplaatst:

Limbor

Voor een business die in essentie 3 weken per jaar loont zijn de kosten voor innovatie veelal hoger dan de omzet. Kerstbomen moet je zien / ruiken voordat je ze in je huiskamertje plaatst. Of wil je gepimpte bomen gaan verkopen ?

Geplaatst:

TwaBla

• Auteur

Voor een business die in essentie 3 weken per jaar loont zijn de kosten voor innovatie veelal hoger dan de omzet. Kerstbomen moet je zien / ruiken voordat je ze in je huiskamertje plaatst. Of wil je gepimpte bomen gaan verkopen?

En toen kwam IKEA met een bijzondere aanbieding. Beetje fantasie Romano. ;)

Geplaatst:

remko van de beek

Ik begrijp uit de initiele vraag dat er vooral gezocht wordt naar procesinnovatie (hoe bied ik de boom aan) en in mindere mate naar productinnovatie (Kerstboom+).

Full service pakketten bestaan naar mijn weten al. Dat zijn de bedrijfsdecoratiebedrijven die een winkel(etalage) o.i.d. inrichten. Die leveren een volledig opgetuigde boom met versiering in de kleuren van het bedijf. En zorgen voor het opruimen etc.

Kerstboombezorgers, kerstboomverhuurders, kerstboomrecyclers, kerstboom give-away's heb ik nog niet gezien.

misschien leuke concepten ongeacht de seizoensinvloed.

Geplaatst:

perry

Misschien willen mensen nu al een boom uitzoeken uit het juiste bos! Via een website krijg je via een webcam een bos te zien. Daar loopt een man met een zaag rond die wat bomen laat zien. Wilt u deze mevrouw? Daar gaat ie dan. Wat is uw credit card? Wat is uw adres? Goed hij is onderweg en wordt 12 december afgeleverd. Dag mevrouw!

Perry

• 2 years later...
Geplaatst:

Pukje Piet

Zo in de eerste week van december liggen ze weer bij tuincentra en tankstations: verse kerstbomen. Het heeft wel iets nostalgisch, vader neemt een boom mee naar huis. Maar vindt er in die handel ook innovatie plaats?

* worden ze thuisbezorgd?

* verkocht via internet?

* opgetuigd en wel?

* en afgehaald na gebruik?

* andere verkoopkanalen?

* gratis bij aankoop van ...

Het verbaasd me dat deze vraag wordt gesteld terwijl de verschillende kerstboomservices op internet vrij eenvoudig gevonden kunnen worden. Voor zover ik het kan beoordelen zijn alle bovenstaande punten mogelijk. Een beetje Google’n op "Kerstboom" en je komt verschillende organisaties tegen die deze business zeer serieus nemen. Ook in een traditionele markt als de kerstbomenmarkt is blijkbaar nog voldoende ruimte voor innovatieve ideeën, zie bijvoorbeeld de meest voor de hand liggende url www.kerstboom.nl. Op hun site lees ik "compleet versierde kerstbomen" tot "kerstboompakketten" als relatiegeschenk. Gaaf! 8)

Ik mis hierin nog wel de nostalgie van de jaarlijkse traditie. Anderzijds vind ik het ook wel wat moois hebben om de postbode met een kerstboom onder z'n arm voor de deur te hebben. Scheelt een hoop gezeik met naalden in je auto en rijen in overvolle tuincentra, toch?! :D

Er zal in 3 jaar ook wel wat geïnnoveerd zijn denk je ook niet?

Geplaatst:

TvG

Op hun site lees ik "compleet versierde kerstbomen" tot "kerstboompakketten" als relatiegeschenk. Gaaf! 8)

Met hun bedoel je waarschijnlijk je zelf! Om op een topic van 3 jaar oud nog te gaan spammen >:(

Geplaatst:

TwaBla

• Auteur

Het verbaasd me dat deze vraag wordt gesteld terwijl de verschillende kerstboomservices op internet vrij eenvoudig gevonden kunnen worden. Voor zover ik het kan beoordelen zijn alle bovenstaande punten mogelijk. Een beetje Google’n op "Kerstboom" en je komt verschillende organisaties tegen die deze business zeer serieus nemen. Ook in een traditionele markt als de kerstbomenmarkt is blijkbaar nog voldoende ruimte voor innovatieve ideeën, zie bijvoorbeeld de meest voor de hand liggende url www.kerstboom.nl. Op hun site lees ik "compleet versierde kerstbomen" tot "kerstboompakketten" als relatiegeschenk.

Chak is een spamkabouter. Het domein kerstboom.nl is van hem en de dienst is pas sinds 2006 actief, een jaar nadat dit topic geopend werd. Zie ook dit bericht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.