• 0

Accountant deed vijf jaar geen aangifte

Mijn ouders zijn een beetje te vol van vertrouwen geweest. Hij heeft een eenmanszaak en liet de aangifte inkomstenbelasting over aan een accountant. Iedere blauwe envelop werd dezelfde dag naar de accounant gebracht en die beloofde vlotjes dat het wel in orde kwam. Helaas kwam het helemaal niet in orde. Nu blijkt dat er nog aangifte moet worden gedaan over de jaren 2000/2001/2002/2003/2004 en straks natuurlijk ook nog 2005. De belastingdienst was in ieder geval niet blij.

 

Hij is niet ingeschreven bij de KvK en ik kan hem via internet ook niet bij een beroeps organisatie vinden als NOVAA of NIFRA.

 

Wij hebben uiteraard nu de administatie bij een ander ondergebracht maar heeft iemand enig idee of zo iemand nog van rechtswege aangepakt kan worden.

Bij aangifte bij politie, of via een rechtszaak schadevergoeding afwingen.

 

[titel toegespitst: mod]

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

sorry dat niet eerder reageerde, ik was naderhalve week geveld door een stevige griep, dus ik heb meer tijd op bed doorgebracht dan me lief was.

 

Inderdaad was de beslaglegging op het onroerend goed een indicatie voor mij en mijn zus dat er iets niet goed ging. Wij wisten wel dat pa zulke hoge aanslagen kreeg, maar hebben altijd aangenomen dat dienstverlener dat regelde. Dus niet, na enig speurwerk bij de belastingdienst bleek dus toen pas dat er gewoon geen aangifte gedaan werd, en dat wist mijn pappie ook niet. Hij had namelijk wel netjes ieder jaar een rekening van 675 euro betaald voor die (niet) verleende diensten. In ieder geval hebben we ons netjes gehouden tijdens het gesprek.

Diesntverlener zat naar de papieren te kijken of hij ze voor de allereerste keer zag, hij had plotseling ook nog allerlei gegevens nodig zoals arbeidsongeschiktsheids verzekerings kosten etc etc. waarop we zachtjes hebben geinformeerd of hij daar niet een beetje laat mee was.....

hierop werd een schaapachtig gelachen door de dienstverlener.

 

In ieder geval vonden wij dat hij maar eens moest zorgen dat de aangiftes gedaan werden, we hadden er tenslotte al voor betaald....

aangezien ik gedreigd heb hem te beschadigen als het vandaag niet in orde is, mag ik van me zus niet meer bellen (was uiteraard sarcastisch bedoeld) en vanmiddag krijgen we (eindelijk) de bedragen door, dus we zijn benieuwd, Dan moeten we nog gaan regelen hoe we dit gaan betalen, noch mijn zus, noch ikzelf hebben een geldboom in de tuin dus ......

 

in ieder geval heb ik morgen een gsprek met de vertegenwoordiger van de rechtsbijstandverzekering , want indien mogelijk wordt er wel werk van gemaakt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pseudologia fantastica... je ziet het wel vaker, dat mensen die jarenlang leugens hebben verspreid ook nog doodleuk "in het hol van de leeuw" gaan zitten en dan rustig nog een paar leugens er aan vastbreien. Je ziet ze ook wel eens op televisie, laatst ook zo'n man (leraar) die iets in de politiek deed. Je zag hem zweten en je hoort ook precies wanneer ze zichzelf finaal klem gaan praten, omdat hun zinnen dan ineens samenhang gaan missen en je mensen gefrustreerd ziet worden. Dan worden ze ineens boos en roepen dingen als "Met zulke vragen kan ik toch niks, ik stel voor dat we dit interview beëindigen!".

Mensen gaan voor tonnen het schip in door dit soort praktijken-- het is moeilijk voor te stellen als buitenstaander maar het gebeurt.

En dat is toch ook het nadeel van het feit dat we mensen hier vaak niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen; ze kunnen het wéér doen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goed nieuws en slecht nieuws,

 

GOED NIEUWS is dat de aangiftes zijn ontvangen bij de belasting en het bedrag onder het streepje valt ontzettend mee. In ieder geval een stuk minder dan de 50.000 euro die op de beslaglegging stond.

 

SLECHT NIEUWS is dat onze dienstverlener het ook durfde om de rekening te presenteren !!!!, in totaal bijna 3000 euro , dappere dodo !!!

Er stonden zelfs nog posten relaterend aan 1999 op zijn factuur.....

 

IK heb nog wel een beetje hulp nodig bij een paar begrippen op zijn facturen, wat is het verschil tussen omzet en inkomstenbelasting??

(ben blond), En wat is berekenen KOR ??

dan staat er nog een becon nummer op zijn factuur, is dat een beroepsvereniging en kan ik daar klachten indienen??

 

groetjes astrid

 

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd dan, deels.

 

Omzetbelasting is BTW, en het verschil tussen ontvangen en betaalde BTW moet je in principe afdragen aan de belastingdienst. Inkomstenbelasting is de belasting die je betaalt over je inkomsten... ;)

 

KOR staat voor kleine ondernemers regeling, en houdt in dat als je weinig BTW hebt ontvangen je maar een deel, of zelfs niets hoeft af te dragen.

 

Wat die rekening van 3000 uiro betreft zou ik hem even stevig uitlachen. BECON is inderdaad een organisatie van geregistreerde BElasting CONsulenten. Ze schijnen alleen geen website te hebben...

Link naar reactie
  • 0

Hahahaha. Een rekening sturen, ongelooflijk ik krijg bijna respect voor zijn lef.

Hij had toch ook al eerder rekeningen gestuurd? Heeft je vader die betaald? Wat voor bedragen ging het toen om?

Ik zou hem inderdaad hard uitlachen, niet alleen om het feit dat hij die rekening stuurt maar dat het ook nog eens om zo'n astronomisch bedrag gaat. Ik zou dus inderdaad even checken wat er tot nu toe aan hem betaald is en dan 's kijken hoe sterk je staat als je niet betaalt. Weer even een gangetje naar bureau rechtshulp misschien.

 

Voor het overige: gefeliciteerd!!!

Link naar reactie
  • 0

Metéén reclameren; schrijf een brief waarin je uitlegt dat je niet voornemens bent de factuur te voldoen gezien de schade die hij berokkend heeft door het onjuist afhandelen van de hem ten taak gestelde activiteiten, bladiebla, enzovoorts.

Als je daar te lang mee wacht sta je zwakker, juridisch gezien.

Je kan hem ook in gebreke stellen, alleen weet ik niet precies hoe dat dan zit want, omdat je bij een ingebrekestelling meestal de opdrachtnemer de kans moet geven zijn fout te herstellen. Daar lijkt me in dit geval geen sprake van.

Misschien dat een echte jurist hier nog even een zinnige opmerking over kan maken ;D

 

Die man heeft wel echt een geestelijke afwijking hoor. Dat is geen lef, dat is gewoon leip. Dat valt voor mij in de categorie "pyromaan die naar z'n eigen brandje gaat staan kijken".

 

Link naar reactie
  • 0

Ben werkzaam als adviseur in een stichting voor vooral detaillisten die op de één of andere manier in de problemen zij geraakt waarbij het me opvalt hoeveel kleine ondernemers "genaaid" worden door hun boekhouder.

B.v. steeds maar weer uitstel vragen van aangifte, totaal geen vakkennis zodat de ondernemer niet kan profiteren van b.v. starters aftrek etc. etc.

Dit overkomt me met zowel dure als goedkope boekhoud kantoren.

Link naar reactie
  • 0

Becon is geen beroepsvereniging. Ieder administratiekantoor kan een beconnummer aanvragen bij de belastingdienst. Dit betekent dat hij als administratiekantoor naar de belastingdienst mag handelen namens zijn klanten.

 

Hij heeft inderdaad lef, maar inderdaad meteen schriftelijk reclameren.

 

Succes.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.