Ik ben door mijn Nederlandse opdrachtgever ingehuurd om een opdracht te doen voor een klant in Geneve, Zwitserland.
De afspraak is dat ik al mijn reiskosten (wekelijkse retourvlucht, hotelkosten, verblijfskosten) een-op-een factureer aan mijn opdrachtgever in NL.
Mijn vraag is: hoe werkt dit met BTW? Ik heb het advies gekregen om 21% BTW toe te voegen aan alle gemaakte reiskosten. Klopt dit? Kan iemand me vertellen wat de regels zijn? Ik kan niet de juiste info vinden op de site van de belastingdienst.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard M.1971
Richard M.1971
Ik ben door mijn Nederlandse opdrachtgever ingehuurd om een opdracht te doen voor een klant in Geneve, Zwitserland.
De afspraak is dat ik al mijn reiskosten (wekelijkse retourvlucht, hotelkosten, verblijfskosten) een-op-een factureer aan mijn opdrachtgever in NL.
Mijn vraag is: hoe werkt dit met BTW? Ik heb het advies gekregen om 21% BTW toe te voegen aan alle gemaakte reiskosten. Klopt dit? Kan iemand me vertellen wat de regels zijn? Ik kan niet de juiste info vinden op de site van de belastingdienst.
Dank alvast voor het meedenken!
Groet, Richard
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66877-internationale-reiskosten-zzp%E2%80%99er-doorbelasten-aan-nederlandse-opdrachtgever/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag