• 0

Trends voor Ondernemers

Trends zijn hip, oppervlakkig, inzichtgevend, stompzinnig, innovatie-oproepend, misleidend en een geweldige reden om rijk te worden.

 

Trends. Ontwikkelingen. Nieuwe dingen.

 

In mijn ogen zijn ze leuk. Stel mij af en toe nog wel eens voor als "jongen die de KIJK teveel las" en vind dan vaak aan de andere kant een glimlachend gezicht.

 

Aangeboden aan de ondernemers van HigherLevel - Go and Prosper, or : Act and Innovate

 

Ter inspiratie : ICT Trendwatcher Rob Creemers; zijn eigen site en de online film, die zijn verhaal goed weergeeft

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

het hier genoemde filmpje is m.i. VERPLICHTE KOST voor iedere Hl'er. Een drie kwartier durende les.....

 

Quote: "de enige duurzame bron van productiviteitsgroei is innovatie".

 

Ik heb Rob Creemers voor het eerst in 1991 gezien, maar hij is alleen maar beter geworden.

 

Dank voor de tip!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste mede-HL'ers,

 

Ik ben voor mijn onderzoek op zoek naar meer informatie over trends in de foodbusiness. In het bijzonder zoek ik informatie over een soort 'ergernisen top-10' of de keuzecriteria van consumenten bij het kopen van een foodproduct , bijvooorbeeld broodproducten.

 

Gaarne gebruik ik jullie kennis hiervoor, dus wie heeft er misschien een digitaal bestand of een website - - - > graag naar - r.biemans@bakerstreetbenelux.com

 

gr. Rhan

Link naar reactie
  • 0

Trends zijn helemaal niet oppervlakkig of hip-- ik zie het eerder als "geschiedschrijving on the go". (En deels "de geschiedenis van de toekomst", om maar even Star Trek erbij te slepen...)

 

De bandbreedte die je door commercieel georiënteerde trendwatchers in je kanaal gemikt krijgt is meestal maar erg smal en toegespitst op het kunnen inspelen op de huidige markt. Dat is een soort funneling die de schijn wekt dat het om 'dingetjes' gaat. De mensen die betalen voor trendwatching willen ook iets consumeerbaars. "Ja leuk dat er een cumulatief vermeerderende decentralisatie van de traditionele zender-ontvanger systemen komt, maar hoe maak ik daar een product van?". Dan komen trendwatchers dus over de brug met termen, die al snel worden overgenomen door de media, en waar marketingafdelingen iets van kunnen fabrieken. Het echte, grassroots trendwatchen (of: trendanalyse) is een diepgravend proces, een combinatie van onwaarschijnlijke hoeveelheden informatie verzamelen, logisch nadenken, intuïtief verkennen, intelligent combineren, extrapoleren, vanuit allerlei disciplines naar de wereld kijken en dan al die 'brillen' uiteindelijk aan de kant gooien en er iets zinnigs over zeggen. Prachtig!

Het gaat bovendien om méér dan alleen de media uitkammen: ten slotte zit er ook nog vertraging in wanneer iets gebeurt en wanneer het bij de pers op de radar verschijnt. Zelf signaleren is dus bijzonder belangrijk...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waardevol filmpje, zowel leerzaam en waarschuwend met zijn uitspraak 'out of control'. Daar moeten we denk ik wat langer bij stil staan.ik denk zeker dat we voordeel uit de technologische ontwikkelingen halen. Maar dat we niet weg kunnen kruipen voor de nadelen.Een voorbeeld, een terroristische aanslag wordt ook eenvoudiger en kijk naar afgelopen week NS trein besturing deffect, duizenden mensen doelloos en bijna ontheemd in Utrecht en omgeving. Trends en ontwikkeling zijn mooi, maar...? ;)

Link naar reactie
  • 0

Belangrijk is dat je niet alleen de trends ziet, maar dat je ook ziet hoe de concurrentie hier mee omgaat. Vervolgens nog belangrijker om voor jezelf deze trend in te schatten en na te denken hoe hier mee om te gaan.Ik ben er van overtuigd dat je als ondernemer in staat zult zijn om te innoveren als je over voldoende visievermogen beschikt, en visie kan je maar ontwikkelen als je rond je kijkt (trendwatching). Vervolgens nog belangrijker dat je over een voldoende grote leerspanning beschikt zodat je met deze massa informatie kunt handelen, het lef hebt om te investeren en te innoveren. Alleen zo blijf je voor op de rest.

Link naar reactie
  • 0

En ook nog de website dan maar : http://www.twanetwerk.nl/default.ashx vooral interessant door de altijd aanwezige buitenlandse informatie :

 

Het ministerie van Economische Zaken heeft in Noord Amerika (de Verenigde Staten en Canada), Japan (ook Korea en Taiwan vallen in het ambtsgebied van de TWA Japan), China, Singapore, België (EU), Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Finland, Frankrijk en Italië, Technisch Wetenschappelijk Attachés (TWA's) gestationeerd die kosteloos informatie over innovatie en technologie verzamelen voor Nederlandse bedrijven, kennisinstellingen, universiteiten en overheid. Ieder jaar organiseert het TWA netwerk een voorjaars- en een najaarsconferentie.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ik wil graag producten importeren vanuit China maar ik heb nog geen idee wat.

Daarom wil ik graag een trendanalyse bureau inschakelen. Langs die weg hoop ik informatie te verzamelen over de vraagkant van onze economie. Heel concreet hoop ik voorspellingen te ontvangen over de toekomstige bestedingen van het Nederlandse volk dus aan welke producten behoefte zal ontstaan

 

Heeft 1 van jullie enig idee of dit soort bureaus bestaan en zo ja waar ik die kan vinden?

 

Alvast bedankt.

 

Matthijs

 

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.marketing-online.nl/nieuws/moduleitem42093.html - 10 trends van reclamenetwerk JWT :

 

10. Rising Global Health Fears—Thinking About the Next Pandemic

9. Questioning the Costs of Mobility

8. Brand Sluts

7. Personal-Control Freaks

6. Living with Islam—No Longer an Issue of Merely Academic Interest

5. Natural Disasters and Eco-Awareness—No Longer Just Hollywood and Tree-Huggers

4. Disappearing Downtime and Downspace

3. The Timelessness of India and China—Going Beyond Cheap Labor

2. Faking Reality and Faking Celebrity

1. Sex with No Apologies

Link naar reactie
  • 0

Laatst heb ik het volgende artikel(tje) geschreven:

 

Via Flickr kwam ik voor het eerst in aanraking met ‘tags’. Keywords die iets zeggen over de toegevoegde content, in het geval van Flickr: afbeeldingen. Het voordeel van tags is dat ze door mensen zijn toegevoegd. Mensen denken zoals mensen en op die manier vind je sneller datgene waarna je opzoek bent. Daarnaast is het natuurlijk interessant om te zien wat populaire tags zijn. Is een tag populair dan speelt dat onderwerp ook binnen de groep. Zo zag je al tijdens de staking van het openbaar vervoer in New York dat nystrike en transitstrike tot populaire tags behoorden. Er werd veel over geschreven (Technorati maakte dit inzichtelijk via de tags op blogs) en ook veel foto’s werden gepubliceerd op Flickr.

Lees verder: Trendwatching met Tags.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.