• 0

Welke debit of creditcard?

 

Ik ben op zoek naar een zakelijke debit of creditcard waarvan ik de transacties makkelijk kan importeren in het boekhoudsysteem. Helemaal automatische koppeling hoeft niet, geen probleem om 2x per maand een bestandje te uploaden - als het dan in 1x goed gaat :)  ICS bied b.v. alleen een CVS-export aan en ik zoek een  MT940 of CAMT053 formaat.  Of bestaat zoiets niet in creditcard-land?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

MT940 en CMAT053 zijn expliciete bankformaten. ICS is de "card issuer coor Mastercard en Visa" voor alle grote banken in Nederland.
Als die het niet aanbieden. Dan lijkt mij de kans dat een kleine partij niet gelieerd aan de banken die (dure) formaten niet snel zal ondersteunen..

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, meuk zei:

Ik ben op zoek naar een zakelijke debit of creditcard waarvan ik de transacties makkelijk kan importeren in het boekhoudsysteem.

MT940 is inderdaad iets specifieks voor banktransacties.

 

Je kunt echter ook afvragen waarom het boekhoudsysteem geen import voor CSV heeft voor creditcard transacties.

 

Bijvoorbeeld Yuki (om er een te noemen) heeft wel MT940 voor banktransacties en CSV voor creditcard transacties.

https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/articles/11000064622-banktransacties-aanleveren

 

Je kunt dus even bij de makers van het boekhoudsysteem navragen of CSV van ICS creditcard ondersteund wordt.

 

De vraag is natuurlijk ook of je creditcard transacties wel als 'banktransacties' moet zien. 'Waar' wil je ze op inlezen?

Link naar reactie
  • 0

Als je googled op "van CSV naar MT940" kom je allerlei tooltjes tegen die dat zeggen te kunnen..

Ik ken ze geen van allen dus ga niet doorlinken naar specifieke producten die ik verder niet ken..

 

Ik ken ook nog wel een wat proffesioneler tool die het mogelijk kan maar die kost 700 euro per jaar.. dat zal wel iets teveel van het goede zijn..

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Rik · zei:

MT940 is inderdaad iets specifieks voor banktransacties.

 

Je kunt echter ook afvragen waarom het boekhoudsysteem geen import voor CSV heeft voor creditcard transacties.

 

Bijvoorbeeld Yuki (om er een te noemen) heeft wel MT940 voor banktransacties en CSV voor creditcard transacties.

https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/articles/11000064622-banktransacties-aanleveren

 

Je kunt dus even bij de makers van het boekhoudsysteem navragen of CSV van ICS creditcard ondersteund wordt.

 

De vraag is natuurlijk ook of je creditcard transacties wel als 'banktransacties' moet zien. 'Waar' wil je ze op inlezen?

Ik heb nu een debit-card, waarbij alle transacties direct van de bankrekening af gaan. In de boekhouding kan ik die transacties vervolgens koppelen aan bijbehorende factuur.

 

Voorheen moest ik wachten tot de CC (maand) transactie geweest was, en kon ik dan de facturen pas koppelen. An sich niet erg, behalve de de facturen in de boekhouding tot die tijd op 'niet betaald' staan. En ik houd niet van losse eindjes.  Maar misschien moet ik dat loslaten :)

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, meuk zei:

Ik heb nu een debit-card, waarbij alle transacties direct van de bankrekening af gaan. In de boekhouding kan ik die transacties vervolgens koppelen aan bijbehorende factuur.

Waarom wil je dan een bestand inlezen van die debit-card? Op welke grootboekrekening zou je die willen boeken? De transacties komen dan toch al via het bank-bestand binnen?

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, meuk zei:

Voorheen moest ik wachten tot de CC (maand) transactie geweest was, en kon ik dan de facturen pas koppelen. An sich niet erg, behalve de de facturen in de boekhouding tot die tijd op 'niet betaald' staan. En ik houd niet van losse eindjes.  Maar misschien moet ik dat loslaten :)

 

Het laatste is een optie..

maar een andere is om in je boekhouding een Betalingen CC onderweg rekening te maken.. variant op kruisposten.. Als je CC betaling doet boek je de openstaande factuur in je boekhouding af naar die rekening. afhankelijk van je pakket kan dat evt ook via een betalingsvoorstellijst o.i.d. Dan komt post voor post op kruisposten te staan en als je CC afschrijving dan komt dan boek je de Betalingen CC onderweg leeg.

Er zijn verschillende varianten denkbaar.. waarop je het zelf kan inrichten zonder dat het veel extra werk is.

Link naar reactie
  • 0

  

2 hours ago, Rik · said:

Waarom wil je dan een bestand inlezen van die debit-card? Op welke grootboekrekening zou je die willen boeken? De transacties komen dan toch al via het bank-bestand binnen?

 

Excuus, ik heb in de TS niet vermeld dat ik van bank verander en daarbij de huidige debit-card in moet leveren.

 

1 uur geleden, Roel J zei:

 

Het laatste is een optie..

maar een andere is om in je boekhouding een Betalingen CC onderweg rekening te maken.. variant op kruisposten.. Als je CC betaling doet boek je de openstaande factuur in je boekhouding af naar die rekening. afhankelijk van je pakket kan dat evt ook via een betalingsvoorstellijst o.i.d. Dan komt post voor post op kruisposten te staan en als je CC afschrijving dan komt dan boek je de Betalingen CC onderweg leeg.

Er zijn verschillende varianten denkbaar.. waarop je het zelf kan inrichten zonder dat het veel extra werk is.

 

Ja, zo'n tussenrekening is dan het handigst denk ik. Dank!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.