Ik heb een vraag m.b.t. winst berekening, de situatie is als volgt;
- Sinds mei dit jaar heb ik met mijn partner een webshop overgenomen (we hebben samen een VOF)
- Hierbij hebben we in totaal 10.000euro* ingelegd om inventaris te kopen en randzaken (hosting, domein etc).
- Nu draait de webshop een half jaar en hebben we 30.000euro* bruto omzet gedraaid, van de omzet hebben we telkens nieuwe voorraad gekocht, wat inhoud dat er op de bedrijfsrekening 0 euro staat (los van gespaarde BTW)
- We hebben wel een voorraad producten aangelegd met een waarde van 20.000 euro*
- Al die tijd hebben we geen privé opnames gedaan en keren we verder ook geen loon uit
- Webshop wordt naast vaste banen uitgevoerd
Nu is mijn vraag op basis van deze situatie, wat is de netto winst / belastbare winst die mee zal gelden in de inkomstenbelasting?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ToonInterieur
ToonInterieur
Beste Higherlevels,
Ik heb een vraag m.b.t. winst berekening, de situatie is als volgt;
- Sinds mei dit jaar heb ik met mijn partner een webshop overgenomen (we hebben samen een VOF)
- Hierbij hebben we in totaal 10.000euro* ingelegd om inventaris te kopen en randzaken (hosting, domein etc).
- Nu draait de webshop een half jaar en hebben we 30.000euro* bruto omzet gedraaid, van de omzet hebben we telkens nieuwe voorraad gekocht, wat inhoud dat er op de bedrijfsrekening 0 euro staat (los van gespaarde BTW)
- We hebben wel een voorraad producten aangelegd met een waarde van 20.000 euro*
- Al die tijd hebben we geen privé opnames gedaan en keren we verder ook geen loon uit
- Webshop wordt naast vaste banen uitgevoerd
Nu is mijn vraag op basis van deze situatie, wat is de netto winst / belastbare winst die mee zal gelden in de inkomstenbelasting?
Alvast bedankt voor jullie hulp/uitleg!
*bedragen zijn fictief
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69409-vof-belastbare-winst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag