Ik heb één eenmanszaak, één btw-nummer met twee handelsnamen met verschillende activiteiten websites bouwen en kapper.
Het is gebruikelijk om één administratie te blijven opvoeren. Maar hoe zit het met de IB-aangifte? Moet ik daar twee eenmanszaken opgeven en twee keer balans- winst en verliesrekening opmaken?
De medewerker van de belastingdienst gaf aan dat de twee handelsnamen niks met elkaar te maken hebben en daardoor in de IB-aangifte opgesplitst moet worden. De manier waarop ze dit vertelde was vaag dus ik ben er niet zeker van.
Graag zou ik willen weten hoe jullie er over denken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DailyF
DailyF
Beste leden,
Ik heb één eenmanszaak, één btw-nummer met twee handelsnamen met verschillende activiteiten websites bouwen en kapper.
Het is gebruikelijk om één administratie te blijven opvoeren. Maar hoe zit het met de IB-aangifte? Moet ik daar twee eenmanszaken opgeven en twee keer balans- winst en verliesrekening opmaken?
De medewerker van de belastingdienst gaf aan dat de twee handelsnamen niks met elkaar te maken hebben en daardoor in de IB-aangifte opgesplitst moet worden. De manier waarop ze dit vertelde was vaag dus ik ben er niet zeker van.
Graag zou ik willen weten hoe jullie er over denken.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69800-administratie-bijhouden-bij-meerdere-handelsnamen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag