Ga naar inhoud

diensten leveren buiten EU, dus elk kwartaal BTW terugkrijgen?

Geplaatst:

Jessee

Ik lever diensten aan een afnemer buiten de EU. Hierdoor factureer ik met 0% BTW. 

Voor deze diensten moet ik echter in Nederland ZZP'ers betalen en enkele in loondienst. Betekent dit dat ik de door mij betaalde BTW richting ZZP'ers gewoon terug kan vragen? Dit zou er op neerkomen dat ik ieder kwartaal BTW zou terugkrijgen, aangezien ik dus zelf geen BTW ontvang over de door mij verkochte diensten. 

Bedankt vast voor jullie hulp!

aangepast door Jessee

Featured Replies

Geplaatst:

Cosara

9 minuten geleden, Jessee zei:

BTW verlegd buiten EU, dus elk kwartaal BTW terugkrijgen?

Ik lever diensten aan een afnemer buiten de EU. Hierdoor factureer ik met 0% BTW. 

Verkeerde titel. Verlegging van BTW vindt alleen binnen de EU plaats.

9 minuten geleden, Jessee zei:

Voor deze diensten moet ik echter in Nederland ZZP'ers betalen en enkele in loondienst. Betekent dit dat ik de door mij betaalde BTW richting ZZP'ers gewoon terug kan vragen? Dit zou er op neerkomen dat ik ieder kwartaal BTW zou terugkrijgen, aangezien ik dus zelf geen BTW ontvang over de door mij verkochte diensten. 

Dat is correct.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• Jessee changed the title to diensten leveren buiten EU, dus elk kwartaal BTW terugkrijgen?
Geplaatst:

Jessee

• Auteur
3 minuten geleden, Cosara zei:

Verkeerde titel. Verlegging van BTW vindt alleen binnen de EU plaats.

Dat is correct.

Thanks! Heb het aangepast. 

Goed om te weten :)

Geplaatst:

Bert.

Als je het hulmiddel van de Belastingdienst voor het bepalen voor de plaats van de dienst gebruikt zal er wel het volgende bij staan:

U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.