Ik heb al enige ervaring in de wereld voor gelimiteerde sneakers/kledingstukken. Ik ben me aan het oriënteren om een onderneming te starten binnen deze markt. In deze markt zijn producten binnen enkele seconden/minuten uitverkocht en worden ze via andere platformen voor een hogere prijs doorverkocht. Iets wat veel voorkomt is dat bots in deze markt alle producten opkopen waardoor de menselijke personen eigenlijk geen kans meer hebben om een product voor retailprijs te kunnen bemachtigen.
Mijn idee was om consumenten zich via een abonnement per maand lid te laten maken van mijn onderneming. Eens per week wordt er een drop met gelimiteerde items gelanceerd, leden kunnen met behulp van een account op het moment van de drop inloggen. Voordat zij de kans krijgen om items te bemachtigen dienen zij een cryptogram of puzzel op te lossen, dit om de bots buiten spel te zetten. Iedereen kan iets bemachtigen, mensen die geen product kunnen kopen hebben de mogelijkheid om tijdswinst te bemachtigen voor de volgende drop (5 seconden).
Aan het begin van iedere maand begint iedereen weer met een gelijke tijd.
Mijn vraag is nu, valt dit concept onder een kansspel? Iedereen wint dus het lijkt mij niet. Mensen hebben met behulp van snelheid en behendigheid invloed op de uitkomst.
Een vergelijking is de ‘100k puzzle’ van David Dobrik waar consumenten een QR-code puzzel konden kopen voor $30. De prijzen verschilde van $0,25 tot $100.000, maar iedereen met een gekochte puzzel had prijs.
Ik hoop graag reacties te ontvangen van mensen die mij van nuttige informatie kunnen voorzien. Is dit businessmodel mogelijk of zit ik in een verkeerde hoek te denken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OndernemerErik
OndernemerErik
Goedenavond,
Ik heb al enige ervaring in de wereld voor gelimiteerde sneakers/kledingstukken. Ik ben me aan het oriënteren om een onderneming te starten binnen deze markt. In deze markt zijn producten binnen enkele seconden/minuten uitverkocht en worden ze via andere platformen voor een hogere prijs doorverkocht. Iets wat veel voorkomt is dat bots in deze markt alle producten opkopen waardoor de menselijke personen eigenlijk geen kans meer hebben om een product voor retailprijs te kunnen bemachtigen.
Mijn idee was om consumenten zich via een abonnement per maand lid te laten maken van mijn onderneming. Eens per week wordt er een drop met gelimiteerde items gelanceerd, leden kunnen met behulp van een account op het moment van de drop inloggen. Voordat zij de kans krijgen om items te bemachtigen dienen zij een cryptogram of puzzel op te lossen, dit om de bots buiten spel te zetten. Iedereen kan iets bemachtigen, mensen die geen product kunnen kopen hebben de mogelijkheid om tijdswinst te bemachtigen voor de volgende drop (5 seconden).
Aan het begin van iedere maand begint iedereen weer met een gelijke tijd.
Mijn vraag is nu, valt dit concept onder een kansspel? Iedereen wint dus het lijkt mij niet. Mensen hebben met behulp van snelheid en behendigheid invloed op de uitkomst.
Een vergelijking is de ‘100k puzzle’ van David Dobrik waar consumenten een QR-code puzzel konden kopen voor $30. De prijzen verschilde van $0,25 tot $100.000, maar iedereen met een gekochte puzzel had prijs.
Ik hoop graag reacties te ontvangen van mensen die mij van nuttige informatie kunnen voorzien. Is dit businessmodel mogelijk of zit ik in een verkeerde hoek te denken?
Groet,
Erik
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71311-gelimiteerde-kleding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag