Praktijk: Werknemer rijdt in bedrijfsauto en in het contract staat dat hij deze naar eer en geweten moet (laten) onderhouden etcetera. Kosten worden uiteraard allemaal door werkgever betaald. Het gaat om de verantwoordelijkheden binnen het "onderhouden". Als een werknemer wél een melding heeft gehad dat zijn bus gekeurd moet worden, dit niet doet omdat hij het vergeten is, en vervolgens ongekeurd rond rijdt, kan ik daar dan een sanctie aan verbinden? En deze contractueel vastleggen?
Ik worstel erg met deze vraag omdat ik:
a- niet weet welke verantwoordelijkheid ik van de werknemers moet/mag eisen;
b- niet weet wat een passende sanctie zou zijn;
c- wij als bedrijf uiteindelijk verantwoordelijk zijn toch?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vreede
Vreede
LS,
Praktijk: Werknemer rijdt in bedrijfsauto en in het contract staat dat hij deze naar eer en geweten moet (laten) onderhouden etcetera. Kosten worden uiteraard allemaal door werkgever betaald. Het gaat om de verantwoordelijkheden binnen het "onderhouden". Als een werknemer wél een melding heeft gehad dat zijn bus gekeurd moet worden, dit niet doet omdat hij het vergeten is, en vervolgens ongekeurd rond rijdt, kan ik daar dan een sanctie aan verbinden? En deze contractueel vastleggen?
Ik worstel erg met deze vraag omdat ik:
a- niet weet welke verantwoordelijkheid ik van de werknemers moet/mag eisen;
b- niet weet wat een passende sanctie zou zijn;
c- wij als bedrijf uiteindelijk verantwoordelijk zijn toch?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71508-verantwoordelijkheid-werknemer-keuren-bedrijfsauto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag