BIj voorbaat, mocht dit topic elders in dit forum horen verneem ik dat graag🙂
Â
Ik ben in loondienst als buschauffeur voor 36 uur per week. Het busbedrijf zorgt voor naleving van de Arbeidstijdenwet en Rij en Rusttijden.
Â
Daarnaast ben ik als ZZP'er rij instructeur voor de cat B en A.
Dit doe ik ongeveer 6 uur per week.
Ik doe dit als zuivere ZZP'er met eigen kvk en btw nr. Ik werk ook niet onder gezag.
Â
Ik lees op de website van de Rijksoverheid dat ik als ZZP'er niet onder de arbeidstijden wet val.
Â
Zoals ik aangaf, werk ik ongeveer 6 uur per week als rij instructeur, en doe dit in mijn vrije tijd.
Na mijn werk op de bus, of op een vrije dag / ochtend.
Â
Mijn vraagstuk, moet ik juridisch nu wel of geen rekening moet houden met de arbeidstijdenwet als ik werk als rij instructeur wat ik als ondernemer doe?
Â
Ik snap dat de atw er is om mensen te beschermen, maar ik wil graag weten wat er juridisch nu geregeld is.Â
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maartenwgm
Maartenwgm
Goedemorgen,
Â
BIj voorbaat, mocht dit topic elders in dit forum horen verneem ik dat graag🙂
Â
Ik ben in loondienst als buschauffeur voor 36 uur per week. Het busbedrijf zorgt voor naleving van de Arbeidstijdenwet en Rij en Rusttijden.
Â
Daarnaast ben ik als ZZP'er rij instructeur voor de cat B en A.
Dit doe ik ongeveer 6 uur per week.
Ik doe dit als zuivere ZZP'er met eigen kvk en btw nr. Ik werk ook niet onder gezag.
Â
Ik lees op de website van de Rijksoverheid dat ik als ZZP'er niet onder de arbeidstijden wet val.
Â
Zoals ik aangaf, werk ik ongeveer 6 uur per week als rij instructeur, en doe dit in mijn vrije tijd.
Na mijn werk op de bus, of op een vrije dag / ochtend.
Â
Mijn vraagstuk, moet ik juridisch nu wel of geen rekening moet houden met de arbeidstijdenwet als ik werk als rij instructeur wat ik als ondernemer doe?
Â
Ik snap dat de atw er is om mensen te beschermen, maar ik wil graag weten wat er juridisch nu geregeld is.Â
Â
Alvast mijn dank 🙂
Â
Â
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71597-arbeidstijdenwet-voor-zzper-en-loondienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag