Ik had een vraag. Mijn vereniging (Evenement wordt mogelijk ondergebracht in een stichting) gaat een evenement organiseren, en ik ben aan het uitzoeken of wij BTW plichtig zijn, met name voor de ticketverkoop en bij de sponsoring.
Het evenement in kwestie is een indoor sport evenement, met daar omheen een feest. De locatie waarvan we de zaal huren verzorgd de drank en mogelijk eten, en dus in die zin is BTW voor ons niet belangrijk. Echter zullen wij de ticketverkoop doen, en sponsoring binnenhalen. Zodoende, vroeg ik mij af of hier BTW op moet worden gerekend?
Informatie, weet niet of het nuttig is:
Het doel is voor ons natuurlijk om een vet evenement neer te zetten, hopen natuurlijk ook er wel wat winst uit te halen maar verwacht niet dat dit veel is. In de huidige begroting spelen we grofweg quitte.
Het plan is om het een jaarlijks evenement te maken. Volgend jaar zou het de eerste keer zijn. Hebben een driejarig contract met de locatie.
Hoofdinkomsten voor dit evenement voor onze stichting/vereniging zal ticket verkoop en sponsoring zijn.
Daarnaast, mochten jullie nog verder tips hebben of belastingzaken waar ik naar zou moeten kijken, hoor ik het graag! Bijvoorbeeld, ik vermoed dat wij geen vennootschapsbelasting hoeven te betalen over de winst, maar dit moet ik zelf nog een beetje onderzoeken, tips hierover zijn zeker welkom!
Ik studeer nu mijn eerste jaar rechten, en moet zeggen dat ik dit uitzoeken allemaal zeer interessant vind, echter is het soms dermate vaag dat ik wat hulp nodig heb. Zodoende bij voorbaat bedankt voor de hulp, mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het ook graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leonardus
Leonardus
Hoi allemaal,
Ik had een vraag. Mijn vereniging (Evenement wordt mogelijk ondergebracht in een stichting) gaat een evenement organiseren, en ik ben aan het uitzoeken of wij BTW plichtig zijn, met name voor de ticketverkoop en bij de sponsoring.
Het evenement in kwestie is een indoor sport evenement, met daar omheen een feest. De locatie waarvan we de zaal huren verzorgd de drank en mogelijk eten, en dus in die zin is BTW voor ons niet belangrijk. Echter zullen wij de ticketverkoop doen, en sponsoring binnenhalen. Zodoende, vroeg ik mij af of hier BTW op moet worden gerekend?
Informatie, weet niet of het nuttig is:
Daarnaast, mochten jullie nog verder tips hebben of belastingzaken waar ik naar zou moeten kijken, hoor ik het graag! Bijvoorbeeld, ik vermoed dat wij geen vennootschapsbelasting hoeven te betalen over de winst, maar dit moet ik zelf nog een beetje onderzoeken, tips hierover zijn zeker welkom!
Ik studeer nu mijn eerste jaar rechten, en moet zeggen dat ik dit uitzoeken allemaal zeer interessant vind, echter is het soms dermate vaag dat ik wat hulp nodig heb. Zodoende bij voorbaat bedankt voor de hulp, mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het ook graag!
Mvg,
Leo
aangepast door LeonardusLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71719-is-mijn-stichtingvereniging-btw-plichtig/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag