Ik heb redelijk rondgezocht maar kan op deze specifieke vraag geen antwoord vinden.
Ik zal proberen de vraag zo kort en concreet mogelijk te stellen.
Ik ben zzp-er in de zorg en heb dus vrijstelling van BTW. Nu heb ik sinds kort een tweede activiteit en handelsnaam die wel BTW plichtig is.
Ik wil zakelijk gaan rijden op de btw-plichtige handelsnaam en kan waarschijnlijk onder de 500km privé per jaar blijven.
Nu is mijn vraag: mag ik de auto vd zaak ook gebruiken voor mijn activiteit als zzp-er in de zorg? Dit betreft immers dezelfde eenmanszaak. Dat zou het 'onder de 500km per jaar blijven' een stuk makkelijker maken. Waarom wel/niet? Wat zijn mijn opties?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
D.amasW
D.amasW
Hi,
Ik heb redelijk rondgezocht maar kan op deze specifieke vraag geen antwoord vinden.
Ik zal proberen de vraag zo kort en concreet mogelijk te stellen.
Ik ben zzp-er in de zorg en heb dus vrijstelling van BTW. Nu heb ik sinds kort een tweede activiteit en handelsnaam die wel BTW plichtig is.
Ik wil zakelijk gaan rijden op de btw-plichtige handelsnaam en kan waarschijnlijk onder de 500km privé per jaar blijven.
Nu is mijn vraag: mag ik de auto vd zaak ook gebruiken voor mijn activiteit als zzp-er in de zorg? Dit betreft immers dezelfde eenmanszaak. Dat zou het 'onder de 500km per jaar blijven' een stuk makkelijker maken. Waarom wel/niet? Wat zijn mijn opties?
Alvast dank!
aangepast door D.amasWLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71968-auto-van-de-zaak-bij-een-eenmanszaak-met-twee-handelsnamen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag