• 0

Import gebruikte machines voor eigen gebruik uit Letland

Ik wil een gebruikte 2e hand machine aanschaffen voor eigen gebruik uit Letland. Deze machine ga ik aanwenden ten behoeve van 1 van mijn activiteiten. Ik heb de volgende issues waar ik graag meningen over zou willen ontvangen. Zijn de transportkosten van een gebruikte machine van Letland naar Nederland op te voeren als zakelijke kosten? en kan/mag ik de machine activeren op de balans en vervolgens hier jaarlijks op afschrijven?

 

Bedankt voor de meningen/input.

 

Mvg,

 

Andries

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk even of de machine een CE waardige machine is. Een NL vertaling van de gebruiksaanwijzing en een verklaring van overeenstemming zijn een noodzakelijkheid. Ook is van belang dat de producent een technisch constructie dossier beschikbaar heeft voor de controlerende instanties die hier mogelijk om kunnen vragen, zoals de arbeidsinspectieNL.

Link naar reactie
  • 0
Op 18-8-2021 om 23:38, Andries75 zei:

Zijn de transportkosten van een gebruikte machine van Letland naar Nederland op te voeren als zakelijke kosten?

Alle bijkomende kosten zijn op te voeren als zakelijke kosten.

 

Op 18-8-2021 om 23:38, Andries75 zei:

en kan/mag ik de machine activeren op de balans en vervolgens hier jaarlijks op afschrijven?

Mogen is hier geen issue maar een moeten wel. 
Het is een investering die op de balans geactiveerd moet worden en waarop minimaal, gedurende vijf jaren, vanaf het moment van ingebruikname fiscaal moet worden afgeschreven.

Afhankelijk van de aankoopprijs komt een investering in een tweedehands goed ook in aanmerking voor investeringsaftrek voor de KIA.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.