Ga naar inhoud
Geplaatst:

Meulen5

L.s,

Deze vraag kan in meerdere topics, ik zet 'm toch even hier neer.

Ik heb een factuur gekregen van een firma waar ik in het verleden wel eens vaker een factuur van kreeg, op zich geen probleem.
Recentelijk ontving ik wederom een factuur, alleen nu nét even anders.
De firma in kwestie stond op het punt van overname (reeds afgerond zover ik begreep) door een andere partij, en net op dat randje ontving ik de factuur.

Wat was er anders?
Een tot op heden niet bij de KVK ingeschreven handelsnaam (en zover te herleiden ook nooit ingeschreven geweest), het BTW nr lijkt wel te kloppen.

(terzijde: ik heb getracht antwoord te krijgen waar de factuur (dienstverlening) voor was, maar tot op heden nog geen bevredigend antwoord gehad)

Wat moet ik hier nou mee? Wel betalen? Of laat het maar voor wat het is?

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het heerschap in kwestie nog even wou cashen vòòr de geplande overname én dus nog even een "fout" factuurtje de deur uit deed

/edit: ik heb ooit een bericht gelezen dat als ik een factuur naar een bedrijf stuur, dat de handelsnaam e.d. wel degelijk moet kloppen. Klopt dit niet dan zou er een boete kunnen staan van ettelijke duizenden euro's (en is de BTW ook niet terug te vangen). De strekking van het verhaal was tevens was dat bedrijven ook weleens de verkeerde info verstrekken om zodoende onder een factuur uit te komen.
Klinkt logisch, maar ik mag aannemen dat deze beredenatie ook de andere kant op werkt. 
 

aangepast door Meulen5

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Als jij oprecht geen grond ziet voor deze factuur en op de vraag waar de factuur op gebaseerd is geen (bevredigend) antwoord krijgt, zou het mijn advies zijn om aan de 'crediteur' mee te delen dat je deze om precies die redenen niet betaalt. Daarna een  afwachtende houding aannemen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

insparcom

1 uur terug, Meulen5 zei:

(terzijde: ik heb getracht antwoord te krijgen waar de factuur (dienstverlening) voor was, maar tot op heden nog geen bevredigend antwoord gehad)

 

Dit is denk ik de belangrijkste zin in de post. Dat zou je nog even kunnen bevestigen in een mail aan het bedrijf. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Geplaatst:

Branko Collin

En check ook of je overeenkomst mee gaat in de verkoop, niet dat je straks van de nieuwe partij een factuur krijgt voor wat je al betaald hebt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.