Ga naar inhoud
Geplaatst:

cindy74

Graag zou ik jullie mening willen betreft het volgende:

in de handel waarin ik ga verkopen gaat men over het algemeen uit van 2 á 2,2 marge.

Ik ga mijn produkten importeren en kan een veel hogere marge maken, terwijl de prijs nog zeer gunstig voor de consument blijft, qua marge bijna het dubbele.

Meer winst is uiteraard gunstig, maar uitgaande van deze gegevens, bekijk ik het totaalplaatje dan te gunstig of....

Misschien valt dat hogere marge weer gewoon weg met de inkomstenbelasting die daardoor hoger wordt en kom ik gemiddeld op dezelfde winst uit?

Graag jullie hulp, bedankt!

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Gewoon inkoppen. Je betaalt een bepaald percentage belasting over je winst, en dus het totaalbedrag van je marge. Hoe hoger dat totaalbedrag, hoe meer belasting je moet betalen, maar ook hoe meer je netto overhoudt.

 

Stel 35% belasting en 65% netto overhouden. Bij een marge van 1 euro betaal je dan 0,35 euro belasting en houdt je 0,65 euro netto over. Bij een marge van 2 euro betaal je 0,70 euro belasting en houdt je 1,30 euro over...

Geplaatst:

TwaBla

Die marge gaat vanzelf wel omlaag, zo werkt dat nu eenmaal. Pak wat je pakken kan, maar overweeg ook om zelf de prijs te verlagen als je zo meer kan verkopen. Dat hoeft geen platte prijsverlaging te zijn. Kan ook drie voor de prijs van twee zijn, of korting op herhalingsaankopen, of korting voor een kennis, of een kortingsbon als je een kennis aanbeveelt. Gebruik het inkoopvoordeel actief!

 

Koop je desnoods in bij een concurrent die al veel afzet heeft... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Nils de Witte

Marge wordt uitgedrukt in procenten en geeft de verhouding weer tussen de bruto opgrengst (marge) en de verkoopprijs. De formule voor het berekenen van marge is:

 

(verkoopprijs - inkoopprijs)



------------------------------------------ x 100%

verkoopprijs

 

(verkkopprijs minus de inkoopprijs, gedeeld door de verkkoopprijs maal honderd procent)

 

Is er geen inkoopprijs (somige dienstverlening) dan is de marge 100%. Is de verkoopprijs twee keer zo hoog als de inkoopprijs, dan is de marge 50%.

 

Deze standaard berekening voor "marge" is belangrijk. Ander hebben we het allemaal over wat anders en krijg je spraakverwarring.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

msteer

je zou je markt ook kunnen segmenteren en vervolgens je aanbod differentiëren. denk aan de ns: tijdens de spits betaal je het volle tarief, maar daar buiten zijn er allerhande kortingen mogelijk.

 

misschien is het mogelijk om bepaalde afnemers die minder prijsgevoelig zijn de gewone prijs te laten betalen (minder volume, hogere marge) terwijl je afnemers die meer prijsgevoelig zijn kortingen geeft (hoger volume maar lagere marge).

 

zie onderstaande plaatje met prijselasticiteit (prijs x volume), het rode oppervlak is maat voor de omzet. links: hoge prijs, laag volume. midden: lage prijs, hoog volume. rechts: 3 marktsegmenten, hoogste omzet.

managementscience_pxv.thumb.png.5111135ba71513cf4d3153f7f2ceeb73.png

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.