• 0

Melding IB

In onze belastingaangifte staat aangevinkt "Aanvragen uitspraak van de belastingdienst". Als ik klik op het vraagteken krijg ik "U of uw fiscale partner had in 2021 een onderneming. U krijgt hierover aanvullende vragen". 


Ik kan dit ook niet uitvinken. Weet iemand wat dit betekent?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vraag is best wel onduidelijk..

 

Eerst dan maar eens de vraag waarom heb je een vinkje gezet dat je een uitspraak van de belastingdienst wil? En heb jij of je partner ook een onderneming,

 

Ik vermoed dat het betekent dat als je een vraag wilt stellen waarover je een uitspraak wilt van de belastingdienst je eerst een aantal vragen zult moeten beantwoorden zodat de belastingdienst kan bepalen bij welk team ze je vraag moeten neerleggen.

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, Roel J zei:

Je vraag is best wel onduidelijk..

 

Eerst dan maar eens de vraag waarom heb je een vinkje gezet dat je een uitspraak van de belastingdienst wil? En heb jij of je partner ook een onderneming,

 

Ik vermoed dat het betekent dat als je een vraag wilt stellen waarover je een uitspraak wilt van de belastingdienst je eerst een aantal vragen zult moeten beantwoorden zodat de belastingdienst kan bepalen bij welk team ze je vraag moeten neerleggen.

Probleem is dat ik zelf geen vinkje heb gezet? Het staat automatisch aangevinkt en kan het niet uitvinken?

Link naar reactie
  • 0

Zit inderdaad in de digitale aangifte. Je kunt het niet uitzetten, kennelijk is er iets in de aangifte dat triggert dat het vinkje aangezet wordt. Als ik het goed heb, gebeurt het als je opgeeft dat je een eenmanszaak hebt.

 

Aan het einde van het aangiftebiljet, komt het terug deze vraag terug. Dan komt onder het kopje: Aanvragen uitspraak van de Belastingdienst, de vraag:

"Hebt u in deze aangifte gegevens ingevuld waarover u een expliciete uitspraak van de Belastingdienst wilt?"

Daar kun je dan nee of ja op antwoorden.

 

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, Frank v C zei:

Zit inderdaad in de digitale aangifte. Je kunt het niet uitzetten, kennelijk is er iets in de aangifte dat triggert dat het vinkje aangezet wordt. Als ik het goed heb, gebeurt het als je opgeeft dat je een eenmanszaak hebt.

 

Aan het einde van het aangiftebiljet, komt het terug deze vraag terug. Dan komt onder het kopje: Aanvragen uitspraak van de Belastingdienst, de vraag:

"Hebt u in deze aangifte gegevens ingevuld waarover u een expliciete uitspraak van de Belastingdienst wilt?"

Daar kun je dan nee of ja op antwoorden.

 

Het eerste kan ik niet uitvinken, ben erachter dat het de tweede onderneming is, die triggert het vinkje.

Het tweede punt heb ik "nee" op geantwoord. Gaat de Belastingdienst je dan alsnog contacteren en vragen stellen? 

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Renee86 zei:

Het tweede punt heb ik "nee" op geantwoord. Gaat de Belastingdienst je dan alsnog contacteren en vragen stellen? 

Zou dat een probleem zijn? Als je antwoorden nader onderzoek triggeren, kun je daar weinig aan doen. Je hebt de kans waarschijnlijk verkleind door “nee” in te vullen op die vraag, maar als ze onderzoek willen doen, doen ze dat toch wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.