• 0

Factuurnummering aanpassen

Ik stuur per jaar meestal enkele facturen en begin mijn factuurnummers al meer dan 10 jaar jaarlijks opnieuw met het huidige boekjaar: 2022001

Nu las ik onlangs dat dit niet de bedoeling is omdat de nummering zo niet continu doorloopt en  2021011 b.v opgevolgd kan worden door 2022001

Is het nu verstandig en toegstaan om (nu ik dit weet) voortaan door te blijven nummeren en dus de eerste factuur van dit jaar door te nummeren als 2021012 of moet ik dit anders oplossen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Factuurnummers moeten een logisch opvolgende serie/reeks zijn.

Maar je mag dus gewoon wel elk jaar op een nieuw <jaar>001 nummer beginnen (hoewel ik het meestal niet adviseer en met de huidige automatisering is het ook nergens voor nodig om elk jaar op een nieuw nummer te beginnen). We hebben wel een aantal klanten die dat ook doen.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

Quote

een factuurnummer - Gebruik opeenvolgende nummers voor uw facturen, met 1 of meer reeksen. Elk factuurnummer mag maar 1 keer voorkomen.

 

Mocht je wel met een opvolgende nummer door willen gaan over het jaar heen dan zou ik eenmalig op een compleet ander nummer beginnen (b.v. 320001) en dan over het jaar doornummeren. Dan zit die akelige 2021x ook niet in je nummering. Maar zoals je het nu doet is dus ook goed.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.