Ik heb het cliënteel overgenomen van een Belgisch bedrijf. In ruil zou ik de kosten op me nemen voor sluiting/vereffening of voor faillisement (kosten advocaat).

Uiteindelijk is gekozen voor faillisement. Hoe moet ik dit in mijn boekhouding verwerken? Moet ik ter verantwoording naar de fiscus iets van een overname contract maken?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73557-overname-cli%C3%ABnteel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

naast hoe je het vastlegt ben ik ook lichtelijk ongerust over "er is gekozen voor faillissement"

Dat betekent dat er een curator komt die dat gaat afwikkelen en het verkopen van delen van de onderneming vlak voor een faillissement zal snel de warme aandacht hebben of dat wel zakelijk is.

 

Je loopt het risico dat de curator vind van niet. Dus zorg dat je ook zeker weet dat de curator akkoord gaat met de deal voordat je betaald.

 

  • 0
(aangepast)
13 minuten geleden, Roel J zei:

naast hoe je het vastlegt ben ik ook lichtelijk ongerust over "er is gekozen voor faillissement"

Dat betekent dat er een curator komt die dat gaat afwikkelen en het verkopen van delen van de onderneming vlak voor een faillissement zal snel de warme aandacht hebben of dat wel zakelijk is.

 

Je loopt het risico dat de curator vind van niet. Dus zorg dat je ook zeker weet dat de curator akkoord gaat met de deal voordat je betaald.

 

Hi Roel,

 

Dat begrijp ik. Het gaat uitsluitend om de kosten van de advocaat die helpt bij de procedure van aanvraag en afwikkeling. Clienteel bestaat uit twee Nederlandse klanten.

 

aangepast door depro.it
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 51 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.