• 0

Bedrijfsvoertuigverzekering

Goedemorgen,

 

Vorige week heb ik een verzekering aangevraagd voor mijn 3 bedrijfsbussen. Via internet kwam er een premie uit van 292 euro. Mijn premie kwam uit op ruim 500 euro per bus. Nu begrijp ik de situatie dat een koeriersbedrijf meer risico heeft dan een ander bedrijf. 

 

Alleen nu mijn vraag, mijn collega heeft ook een koeriersbedrijf en een bedrijfsbus bij hetzelfde bedrijf verzekerd en zijn premie kwam uit op 300 euro. Dit is een aanzienlijk verschil en ik zou graag willen weten waarom het ene koeriersbedrijf 300 euro betaald en het andere bedrijf een premie krijgt van 500 euro. Maar daar word geen antwoord op gegeven. Onze bussen zijn hetzelfde, zelfde merk, zelfde bouwjaar en belangrijk ook 0 aantal schadejaren/schuldschades. 

 

Volgens mijn collega is er het volgende gezegd: als u uw privé auto ook bij ons laat verzekeren word uw premie van de bedrijfsbus ook minder en dit is daadwerkelijk ook gebeurd omdat hij eerst een hogere premie had aangeboden gekregen. 

 

Ik ben al 10 jaar verzekerd bij hun met mijn privé auto, wij hebben een woonverzekering en inboedelverzekering bij het bedrijf dus ik ben al jarenlang klant en tevreden maar ik zou graag willen weten of ik hier nog iets mee kan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zojuist, Marco van Buren zei:

Ik heb niet direct antwoord op je vraag, maar - geloof het of niet- het kan aan je bedrijfsnaam liggen.

 

KVerhoev koerier kan meer premie betalen dan 
KVerhoev Logistiek.


Wij hebben Logistics maar mijn collega heeft Transport. Zou dat dan het verschil zijn ? Terwijl ze weten dat dit ook een koeriersbedrijf is..

Link naar reactie
  • 0
36 minuten geleden, KVerhoev zei:

Ik ben al 10 jaar verzekerd bij hun met mijn privé auto, wij hebben een woonverzekering en inboedelverzekering bij het bedrijf dus ik ben al jarenlang klant en tevreden maar ik zou graag willen weten of ik hier nog iets mee kan?

Al eens met de verzekering zelf gesproken ? Die gaan het antwoord zeker weten

 

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Derek-Jan zei:

Al eens met de verzekering zelf gesproken ? Die gaan het antwoord zeker weten

 


Die komen met geen antwoord. Ik zit al drie dagen te wachten op een antwoord maar vandaag kreeg ik een telefoontje “ dat het niet mogelijk is”. Ik heb ook aangegeven dat dit niet mijn vraag is en ik wil weten waar dit in zit. Dit moest ik vervolgens weer mailen en nu kan ik dus waarschijnlijk weer wat dagen afwachten tot ik een antwoord krijg. Vandaar hier mijn vraag.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb net een antwoord terug ontvangen. Het bedrijf is nieuw met bedrijfsvoertuigenverzekeringen en heeft bij de eerste offertes alles geaccepteerd zonder naar het “risico” van het bedrijf te kijken. Oftewel mijn collega heeft geluk gehad.
 

Vind het maar een simpel antwoord maar helaas.  :expressionless-face:

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, KVerhoev zei:

Vind het maar een simpel antwoord maar helaas.  :expressionless-face:

 

Welke partij die "nieuw is in bedrijfsvoertuigen" is dit als ik vragen mag? Want eerlijk gezegd klinkt het mij als een lulkoek antwoord in de oren.

 

Begint de naam van deze partij toevallig met een I?, want dan is of was er echt iets anders aan de hand!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Welke partij die "nieuw is in bedrijfsvoertuigen" is dit als ik vragen mag? Want eerlijk gezegd klinkt het mij als een lulkoek antwoord in de oren.

 

Begint de naam van deze partij toevallig met een I?, want dan is of was er echt iets anders aan de hand!


Het gaat hier om Centraal Beheer. Hebben sinds juni een bedrijfsvoertuigenverzekering maar hebben nog niet de functie om via het online aanvraagformulier aan te vinken wat voor een bedrijf je bent. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Verschil in aanschafwaarde, woonplaats, verwachte jaarlijkse kilometers of (aantallen) berijders? Type transport? Bedrijfsactiviteit? Fijndistributie of langere ritten? Lading? Zelf rijden? Of personeel? Met welke leeftijden?


Wat voor verzekering en wat voor dekking? Eigen risico?

Een één-op-één vergelijking is misschien wel helemaal niet mogelijk of reëel, hoe graag je dat ook zou willen...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Gast zei:

Verschil in aanschafwaarde, woonplaats, verwachte jaarlijkse kilometers of (aantallen) berijders? Type transport? Bedrijfsactiviteit? Fijndistributie of langere ritten? Lading? Zelf rijden? Of personeel?


Wat voor verzekering en wat voor dekking? Eigen risico?

Een één-op-één vergelijking is misschien wel helemaal niet mogelijk of reëel, hoe graag je dat ook zou willen...

 

Mvg,

 

Wigbolt

Dit komt allemaal overeen met ons bedrijf. Anders had ik dit topic niet geopend als er ook maar ergens een verschil in had kunnen zitten. 
 

Net wat ik zeg volgens de verzekeraar heeft hij geluk gehad.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat geluk en jouw gevoelde of vermoede nadeel gaat dan waarschijnlijk van korte duur zijn...

...gewoon lekker shoppen bij meerdere aanbieders.

 

Er zit op basis van jouw informatie op zijn minst een verschil in aanvraagdatum en aantal voertuigen! Looptijd?

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
5 minuten geleden, Gast zei:

Dat geluk en jouw gevoelde of vermoede nadeel gaat dan waarschijnlijk van korte duur zijn...

...gewoon lekker shoppen bij meerdere aanbieders.

 

Er zit op basis van jouw informatie op zijn minst een verschil in aanvraagdatum en aantal voertuigen! Looptijd?

Mvg,

 

Wigbolt


Klopt, het is al aangepast alleen diegene die een lage premie hebben gekregen die passen ze ze niet meer aan. 
 

Verschil in voertuigen is er ook maar dat was niet de oorzaak van het verschil is mij gezegd. Looptijd is 12 maanden met telkens een verlenging van een jaar, ook hetzelfde.  Dus inderdaad wat overblijft is aanvraagdatum ( een weekje later). 
 

Een beetje betaalbare verzekering voor een koeriersbedrijf vinden is helaas ook een moeilijk verhaal. En ik vond 300 euro nog een aardig bedrag. Dus even goed zoeken! Mocht er nog iemand suggesties hebben hoor ik het graag. Bovemij heb ik gecontacteerd. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Een volgend topic gaat in deze gedachte ongetwijfeld over verschillende facturen voor precies hetzelfde onderhoud of voor een vergelijkbare reparatie. Ik vermoed dat dat gewoon de praktijk is...

 

...en je hoeft er niet accoord mee te gaan.

 

Ik zou informeren of je berijders kunt laten trainen of opleiden e.d. voor premiekorting.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Als je lid bent van TLN kan je korting krijgen op verzekeringen voor de transportwereld.


Er zijn inderdaad weinig maatschappijen die zich er nog aan willen wagen om koeriers te verzekeren, vandaar de  'hype' van een paar jaar geleden om in plaats van jezelf een koeriersbedrijf te noemen, jezelf een logistiek dienstverlener te noemen. 

Gek genoeg werkte dat toen. Terwijl een verzekeraar toch ook wel zou moeten zien dat iemand die in zijn ééntje rondrijdt niet echt een logistiek bedrijf heeft.

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, KVerhoev zei:

Het gaat hier om Centraal Beheer. Hebben sinds juni een bedrijfsvoertuigenverzekering

 

Centraal beheer doet zakelijke verzekeringen sinds 1909,  en is gedurende die 113 jaar ook geruime tijd marktleider geweest in het verzekeren van bedrijfswagens (wellicht zijn ze het nu nog steeds) 

CB is van origine een zakelijke (auto)verzekeraar, overige producten en vooral verzekeringen voor particulieren zijn van veel recentere datum (sinds jaren '80)

 

18 uur geleden, KVerhoev zei:

Het bedrijf is nieuw met bedrijfsvoertuigenverzekeringen

 

Dat is echt onzin:face-blowing-a-kiss: , CB verzekert bedrijfsvoertuigen al vele tientallen jaren.  Maar wellicht heb je het verkeerd begrepen en bedoelen ze dat ze recent een nieuw autoverzekeringsproduct online hebben. 

 

En heel Achmea (CB, Avero, Interpolis) heeft ook een tijd een stop gehad op de acceptatie van koeriersbedrijven, dus wellicht bedoelen ze dat ze - na 2 jaar acceptatiestop - koeriersbedrijven weer accepteren  

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.