• 0

Uit bedrijf

Goedendag 

 

Ik zit met mijn bv in een vof met 2 anderen. ( mijn man en zijn zoon) Hier ga ik uit maar vind dit erg lastig. De reden van stoppen is omdat ik met familie werk.

Eerst met mijn man samen en later met zijn zoon erbij.

Want ik nu aan het doen ben is afronden maar merk dat ik er emotioneel last van heb want heb niet alle vertrouwen in hoe het verder zal gaan.

Heeft iemand tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

Hallo Cody, welkom op HL.

 

Je legt het nu wel in telegramstijl uit. Jij wil uit de VOF, maar is dat al overlegd met de andere vennoten (je man en zoon) en wat vinden zij daarvan? 

 

Het lijkt er op dat je de combinatie van familie en bedrijf lastig vindt. Soms wil je als vennoot iets dat je als moeder en echtgenoot niet zo makkelijk aan de orde kan stellen.

 

Geef eens een voorbeeld...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik merk dat het lastiger is dan ik had gedacht om privé en zakelijk van elkaar los te zien.

 

Ja zeker weten zij ervan want we hebben dit ruim een jaar geleden besproken.

Mijn man en ik hebben de eerste jaren samen gewerkt en dit ging in het begin goed maar het werd teveel voor 2 personen.  Het was mijn keuze zijn zoon erbij te  vragen zodat wij meer vrije tijd samen hadden.  Nu de data in de buurt komt (1 nov) ga ik de film nog eens afspelen voor mezelf en denk neem ik de goede beslissing en kan ik toch nog verbonden blijven?

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom is de datum van 1 november van belang?

 

Kun je niet gewoon (met je BV) uit de VOF stappen en het aan jouw man en zijn zoon overlaten, of leidt dat tot een ingewikkelde afrekening? Is jouw inbreng (werk en/of geld en/of kennis) nog steeds van belang?

 

Is de verstandhouding goed genoeg om zaken rustig te bespreken?

 

Zou hulp van een adviseur of moderator gewenst zijn?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je hebt een jaar geleden besloten te stoppen, dan is dat wel overwogen gebeurd en rustig gepland. klinkt allemaal prima, enige twijfel kort voor het moment daar is lijkt mij vrij logisch.

Het is bijna standaard bij grote beslissingen in je leven. Nadenken, opties afwegen, keuze maken en dan (vlak) voor het gaat gebeuren toch even de twijfel.

 

Tenzij de omstandigheden (erg) veranderd zijn zou ik er nu niet op terugkomen. 

Je bent en blijft moeder en echtgenote en een familiebedrijf blijft het ook. Er zullen vast periodes zijn dat er wat (extra) hulp nodig is.

Het is denk ik wel belangrijk afspraken te maken, vooral over de eerste periode na de overdracht. Je wilt voorkomen dat je op papier gestopt ben maar in de praktijk bijna hetzelfde doet alleen af en toe een dagje vaker vrij.

De rest van het jaar afstand nemen  zal helpen in het wennen aan de nieuwe situatie.

Probeer de afspraken over wat je (nog) doet zo concreet mogelijk te maken.

Als voorbeeld, om vragen te beantwoorden en lopende zaken af te handelen ben je in november nog 2 ochtenden op kantoor, in december 1 halve dag. Vanaf januari alleen op afspraak.

 

En een gesprek om je twijfel te bespreken kan ook natuurlijk, laat de snelkookpan niet teveel druk opbouwen met alleen je eigen gedachten hierover, vertel het nu dat je gewoon even een keer nog een gesprek wil hebben over gemaakte keuzes.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allen

 

Dank voor jullie uitleg en tips.

TwaBLa ik ga idd met mijn bv uit de vof en uiteraard heeft dit financiële consequenties. Afrekenen! 😄 Altijd minder maar ala.

De verstandhouding is zeker goed al is het lastig om een zakelijk gesprek niet ook nog thuis te voeren. Ja! Ik denk dat mijn kennis en inbreng nog van belang zijn maar ook dat moet ik los zien te laten.

 

Joost

Jazeker hebben wij meer vrije tijd samen gekregen maar de eindverantwoording ligt toch meer bij mijn man. Het is idd de familiedynamiek. Soms heb ik er spijt van dat het zo is gelopen want werken met familie is toch lastiger dan gedacht.

 

Roel

Ja het is een weloverwogen beslissing die idd 1 jaar gelden is gemaakt.

Maar de snelkookpan gaat idd stijgen naarmate de data dichter in de buurt komt.

Voor de familie banden en mijzelf zou stoppen beter zijn maar ons bedrijf is ook mijn kindje waar wij ( ik) veel in heb weten te bereiken.

Af en toe nog eens aanwezig gaat naar mijn idee niet werken. Wij zitten met 3 helaas niet op 1 lijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, COCO 01 zei:

Maar de snelkookpan gaat idd stijgen naarmate de data dichter in de buurt komt.

Toch dit nog even herhalen.

15 uur geleden, TwaBla zei:

Zou hulp van een adviseur of moderator gewenst zijn?

Vreemde ogen dwingen. 👀

 

Jouw vennoten hebben een nadere band, dus dat kan zaken ingewikkeld maken. Een neutrale persoon kan helpen om compromissen te bereiken en emoties te beheersen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.