Hallo Allemaal,

Ik zat te denken, zou je het in dienst nemen van personeel kunnen omzeilen door ze aandeelhouder te maken? Ik heb bijvoorbeeld een groepje studenten dat voor wij kan en wil gaan werken. Maar ze willen niet ieder een eigen bedrijf oprichten en een VAR aanvragen is ook geen optie aangezien ze maar één opdrachtgever hebben (Qurium dus). Ik wil niet een complete loonadministratie gaan voeren en niet belast zijn met dingen als ziektekosteverzekering, pensioenopbouw en meer van die dingen die mij te ingewikkeld in de oren klinken.

Is het mogelijk om Qurium om te zetten in een BV. 1.000.000 aandelen 'aanmaken' en dan ieder persoon van wiens diensten ik gebruik wil maken zich laten 'inkopen' in de BV met 1 aandeel (oftwel 0,001% invloed) en dan hun een uurloon betaal zoals vastgesteld wordt in de statuten en ze dus ook 0,001% van de winst betaal? Dan ben ik toch af van die ingewikkelde zaken? Of denk ik nu te simpel / verkeerd.

Alvast bedankt, Jelmer.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7420-aandeelhouders-ipv-werknemers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Wil je ze dan betalen met divident? Of moeten ze hun geld krijgen door latere verkoop van de aandelen.

Op zich mag je aandelen uitgeven om daar mee te "betalen" Dat dezen bedrijven als HCS vroeger ook. Die hadden hun eigen gelddrukpers :D

Nadeel is alleen dat je aandelen "verhandelbaar" moeten zijn om als betaalmiddel te fungeren en de koers moet niet dalen.

Ook aandeelhouder die meewerken moeten uiteindelijk een salaris ontvangen, dus je kunt ze maar beter in dienst nemen voor weinig met een bonus in aandelen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Deze structuur werkt echt niet. Binnen de kortste keren staat het UWV / de belastingdienst op de stoep om premies te innen. Een klant van me zit met hetzelfde probleem en die komt tot de conclusie dat de oplossing alleen via een uitzendbureau komt. Betaal je circa 175% van het brutoloon; aardig duur dus.

Mocht je een betere oplossing tegen het lijf lopen dan hoor ik die graag maar ik vrees ....

Kees de Kruiff

In Memoriam

• 0

(...) de oplossing alleen via een uitzendbureau komt. Betaal je circa 175% van het brutoloon; aardig duur dus.

Ik zou dan zeker eens gaan shoppen, het kan véél goedkoper. Loop gewoon eens binnen bij wat kleinere bureautjes en vraag wat zij ervoor rekenen om alles op zich te nemen als jij de werving en selectie doet (en desnoods wat garanties geeft quaminimaal aantal uren e.d.). Dan kan het veel goedkoper!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar