• 0

Revolut Bank bij een BV met 2 holdings

Ik zit er aan te denken om een revolut bank account aan te maken voor een BV met 2 holdings als eigenaren. 

 

Weet iemand of dit nadelen. / problemen op kan leveren tov een reguliere bank. 

 

De reguliere banken doen redelijk moeilijk bij een aanvraag momenteel en de wachttijden zijn enorm lang. Daarnaast gebruiken we revolut al prive en hebben er goed ervaringen mee. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

De twee dingen die in mij op kwamen is 'ondersteunt het iDeal' en biedt het ook IBAN-rekeningen aan die beginnen met 'NL'. Die laatste zou niet nodig moeten zijn, maar helaas leert de praktijk dat sommige partijen naar de landcode van een IBAN-nummer kijken. De helppagina's van Revolut laden bij mij niet, maar ik zie wel referenties naar 'local iban', dus wellicht dat dat gewoon goed gaat. Ook heeft men sinds vorig jaar ondersteuning voor iDeal, dus ook wat dat betreft zit je safe.

 

Ik snap dat als je daar ook al persoonlijk bankiert dat je voorkeur heeft. Mocht dat om welke reden dan ook toch niet lukken, dan kan ik me voorstellen dat Bunq wellicht ook nog een oplossing kan bieden voor je.

aangepast door Freeaqingme
Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, Lesley80 zei:

Bunq heb ik ook naar zitten kijken, maar hoor niet veel goeds over hun app. 

Je kan 'm natuurlijk altijd even proberen. Is recentelijk wel een grote update geweest met weer een hoop verbeteringen.

 

16 minuten geleden, Lesley80 zei:

Wat zijn de nadelen als je geen NL i-ban hebt?

Sommige (Nederlandse) partijen accepteren enkel een IBAN-nummer als dat met 'NL' begint. Bijvoorbeeld voor een automatische incasso. Formeel mag dat niet, want het idee van SEPA en IBAN was nou juist dat er 1 uniforme markt zou ontstaan binnen de EU. Maakt men daar dus wel onderscheid in, dan is dat 'IBAN-discriminatie'. Daar wordt echter weinig op gehandhaafd in Nederland, helaas.

 

Praktisch gevolg kan dan zijn dat je ergens klant wil worden, maar dat dat lastig is of niet lukt omdat zo'n partij je rekeningnummer weigert.

Link naar reactie
  • 1
23 minuten geleden, Freeaqingme zei:

Maakt men daar dus wel onderscheid in, dan is dat 'IBAN-discriminatie'. Daar wordt echter weinig op gehandhaafd in Nederland, helaas.

Geen idee of daar inderdaad weinig op wordt gehandhaafd.

 

De Nederlandse bank verzoekt een ieder die daarmee wordt geconfronteerd om dat wel te melden.

 

https://www.dnb.nl/betalen/elektronisch-betalen/sepa-en-iban-discriminatie/

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken voor een werk bv al ruim 2 jaar met N26 (Duits en vergelijkbaar met Revolut). In mijn opzicht is N26 nog onbekender dan Revolut, en zelfs dat werkt prima. We hebben relatief veel bank transacties (debiteuren, crediteuren, incasso's enz enz.).

 

Een nadeel (?) dat we ondervonden in de laatste 2 jaar is als een consument kiest voor ''vooruitbetalen'' dat ze soms verbaasd zijn waarom ons rekening nummer niet begint met NLXX ABNA of NLxxRABO enz...(Laatste 2 jaar een keer of 10 op 2000+ transacties). Zodra we het uitleggen, is het prima.

 

iDeal betalingen doen we dan via Mastercard en werkt ook prima. Iban discriminatie hebben we tot heden nog niet meegemaakt, klein of groot bedrijf.

 

Ik zie Revolut wat dat betreft vaker voor bij komen, en klinkt en voelt ook vertrouwelijker dan N26. Kortom, ik zie geen reden om het niet te gebruiken.

 

Over de app en gebruikersgemak kan ik uit eigen ervaring niets zeggen. Wel gebruikt een belangrijke relatie van ons Revolut, en die is uiterst tevreden (Langer als 2 jaar).

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Yen_Kee zei:

Wij werken voor een werk bv al ruim 2 jaar met N26.

 

Heb je nog iets bijzonders moeten doen om die rekening te krijgen?

 

Want dacht dat die normaal geen BV's deden.

 

https://support.n26.com/en-eu/memberships-and-account-types/business-accounts/who-can-sign-up-for-n26-business

 

Quote

Who can sign up for N26 Business? 

 

N26 Business(new tab) accounts are reserved exclusively for:

- freelancers enrolled in a professional register or order (such as architects, lawyers, pharmacists, and nurses)

- other freelancers, i.e. the self-employed and individual entrepreneurs with a VAT number (such as designers, photographers, electricians, or owners of B&Bs and holiday homes with VAT numbers).

- sole proprietorships registered in the Business Register of the Chamber of Commerce

 

However, it is not possible to sign up for an N26 Business in the name of a partnership (e.g., GPs and LPs), capital company (e.g., LLCs and INCs), or another entity, including subjects with legal status and liability. 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Maxn zei:

 

Heb je nog iets bijzonders moeten doen om die rekening te krijgen?

 

Want dacht dat die normaal geen BV's deden.

 

https://support.n26.com/en-eu/memberships-and-account-types/business-accounts/who-can-sign-up-for-n26-business

 

 

Vreemd....zou dat wellicht nieuw zijn? We hebben destijds online de aanvraag procedure doorgelopen en gebruikelijke bescheiden uploaden (kvk btw nr enz)...

De rekening staat ook op naam van XXX BV.

 

By the way: Een ander nadeel (Typisch duits)...Ondanks dat het een zakelijke rekening is, en ook op die naam v.d. vennootschap is ingeschreven....is de tenaamstelling op persoonlijke naam. Dat is eigenlijk het enige nadeel wat wij vinden. Een klant moet dan geld overmaken aan: Jan Jansen met Iban DE XXX enz...in plaats van XXX BV...

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Yen_Kee zei:

By the way: Een ander nadeel (Typisch duits)...Ondanks dat het een zakelijke rekening is, en ook op die naam v.d. vennootschap is ingeschreven....is de tenaamstelling op persoonlijke naam. Dat is eigenlijk het enige nadeel wat wij vinden. Een klant moet dan geld overmaken aan: Jan Jansen met Iban DE XXX enz...in plaats van XXX BV...

 

Dat is alleen gebruikelijk bij eenmanszaken.

Als ik een betaling doe aan een Duitse leverancier die een rechtspersoon is gaat het toch echt naar een rekening op naam van een GmbH.

 

Gok dat ze je per ongeluk als eenmanszaak hebben behandeld en geaccepteerd...

aangepast door Maxn
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.