Heeft iemand een uitleg over hoe ik jaarlijks de BTW 'opbrengsten' moet berekenen van mijn prive zonnepanelen (waar ik de BTW voor heb teruggevraagd). Volgens de belastingdienst kan ik geen forfait bedragen gebruiken, maar moet je het zelf berekenen.
De voorbeeldberekening van de belastingdienst is super onduidelijk en gaat bijvoorbeeld uit van een situatie van overproductie, maar dat is bij mij niet het geval.
teruggeleverd 1700 kWh (500 kWh dus al direct verbruikt)
stroom gekocht bij leverancier 5500 kWh
stroom afgerekend (na salderen) 3800 kWh
Van de 5500kWh verbruik heb ik 3000 kWh gebruikt om zakelijk aangemerkte auto op te laden.
Prive gebruik(als je daarover kan spreken bij zonnepanelen) was dus 2500 kWh.
In het voorbeeld van de belastingdienst wordt bijvoorbeeld een opbrengst uitgeregekend, echter ik koop meer stroom dan dat ik opwek: is bij opbrengst dan negatief of gewoon 0? Of moet ik bijvoorbeeld uitgaan van de 1700 kWh die daadwerkelijk is teruggeleverd(en gesaldeerd).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PaulZZP
PaulZZP
Heeft iemand een uitleg over hoe ik jaarlijks de BTW 'opbrengsten' moet berekenen van mijn prive zonnepanelen (waar ik de BTW voor heb teruggevraagd). Volgens de belastingdienst kan ik geen forfait bedragen gebruiken, maar moet je het zelf berekenen.
De voorbeeldberekening van de belastingdienst is super onduidelijk en gaat bijvoorbeeld uit van een situatie van overproductie, maar dat is bij mij niet het geval.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/ondernemer-zonnepanelen-nultarief
Mijn situatie
Eenmanszaak
productie: 2200 kWh
teruggeleverd 1700 kWh (500 kWh dus al direct verbruikt)
stroom gekocht bij leverancier 5500 kWh
stroom afgerekend (na salderen) 3800 kWh
Van de 5500kWh verbruik heb ik 3000 kWh gebruikt om zakelijk aangemerkte auto op te laden.
Prive gebruik(als je daarover kan spreken bij zonnepanelen) was dus 2500 kWh.
In het voorbeeld van de belastingdienst wordt bijvoorbeeld een opbrengst uitgeregekend, echter ik koop meer stroom dan dat ik opwek: is bij opbrengst dan negatief of gewoon 0? Of moet ik bijvoorbeeld uitgaan van de 1700 kWh die daadwerkelijk is teruggeleverd(en gesaldeerd).
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74410-btw-berekenen-zonnepanelen-zakelijke-kwh/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag