Ik stel zelf de jaarrekening van mijn BV samen. Ik heb hier een aantal vragen over, waar ik nog geen eenduidig antwoord op kon vinden.
Boek je de te betalen VPB in het boekjaar waar de jaarrekening betrekking op heeft? Deze vraag omdat de te betalen VPB pas in het jaar erop wordt vastgesteld bij de aangifte VPB.
Boek je het uit te keren dividend in het boekjaar waar de jaarrekening betrekking op heeft (resultaatbestemming)? Deze vraag omdat het uit te keren dividend bij de AVA wordt besloten in het jaar erop.
Bij vorderingen tussen groepsmaatschappijen < 17.500 en die snel (<6 maanden) worden terugbetaald hoeft geen rente berekend te worden? Mag dit dan op een R/C Groepsmaatschappijen post?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jstn3333
jstn3333
Beste leden,
Ik stel zelf de jaarrekening van mijn BV samen. Ik heb hier een aantal vragen over, waar ik nog geen eenduidig antwoord op kon vinden.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74664-vragen-over-jaarrekening-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag