• 0

Supplementen Retail Marge - marge die retailers hanteren?

(aangepast)

Binnenkort lanceer ik een nieuw supplementen merk met functionele paddenstoelen.

Verkoop is vnml via ons eigen e-com platform naast een aantal 'key-accounts' fysieke locaties.

 

De verkoop prijs van 1 blik is €49,95. Voor die prijs zal dit blik op onze webshop verkocht worden.

Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren? 

Ik wil graag weten welke prijs ik hen kan aanbieden.

Alvast bedankt voor jullie input!

Martijn

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL 

 

24 minuten geleden, Martijn Been zei:

Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren? 

 

Heb je al bij retailers geïnformeerd? Er zijn zoveel factoren van invloed, dat je het toch zelf zal moeten peilen in die markt...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)
29 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL 

 

 

Heb je al bij retailers geïnformeerd? Er zijn zoveel factoren van invloed, dat je het toch zelf zal moeten peilen in die markt...

Dankjewel en ook bedankt voor je reactie Hans, ik wil mijn prospects niet benaderen met deze vraag vandaar dat ik hem hier stel om een idee te krijgen

aangepast door Martijn Been
  • 1
2 minuten geleden, Martijn Been zei:

Dankjewel en ook bedankt voor je reactie Hans, ik wil mijn prospects niet benaderen met deze vraag vandaar dat ik hem hier stel om een idee te krijgen

 

Graag gedaan, ik begrijp (begreep) jouw vraag letterlijk zoals je hem stelde: "Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren?" en heb daarop geantwoord.

 

Dat je de prospects nu niet wilt benaderen, is misschien heel plausibel, maar ik antwoordde met 'zelf peilen' en er zijn wellicht ook manieren waarop je kunt peilen zonder directe benadering; je kunt bijvoorbeeld herleiden door jouw eigen inkoop en bijkomende kosten te bepalen en hoe jij vervolgens tot jouw verkoopprijs bent gekomen. Dan kun je ook herleiden in hoeverre jij de retailer 'ontzorgt' en met welke marge jij bij bepaalde retailers en hun inkoopvolumes genoegen wilt nemen. Dat kun je ze dan aanbieden met de verkoopprijs die jij zelf hanteert als uitgangspunt. 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 1

Heel veel producenten werken met een adviesprijs, hier zit tussen de 35 en 55 % marge op. 

 

Er zijn natuurlijk nog wel een aantal factoren die bepalen of je aan de lage of hoge kant zit. En niet onbelangrijk, gun jij je retailers een gezonde marge? En wat staat daar tegenover.

  • 0
2 uur geleden, Martijn Been zei:

Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren?

Zoals Hans al aangeeft: niet door het op een forum te vragen en een concreet antwoord te verwachten. Ik kan wel roepen dat het 23% is, want dat klinkt lekker precies, maar het betekent niets.

 

Het hangt namelijk af van de benodigde schapruimte, de omloopsnelheid, het dervingsrisico (breuk, diefstal of bederf), enzovoorts: de rationele retailer wil met zo weinig mogelijk risico een zo groot mogelijk rendement per meter schap per maand. En dan vergeet ik nog bijna: past het product in het assortiment, wat is het risico van imagoschade, welke kennis is nodig om het product te verkopen, wat voor pos-materiaal komt erbij, is er stabiele aanvoer, enzovoorts.... Kortom, je moet veel verder kijken dan het blik paddenstoelen zelf. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

  • 0
Op 15-3-2023 om 13:15, Derek-Jan zei:

Heel veel producenten werken met een adviesprijs, hier zit tussen de 35 en 55 % marge op. 

 

Er zijn natuurlijk nog wel een aantal factoren die bepalen of je aan de lage of hoge kant zit. En niet onbelangrijk, gun jij je retailers een gezonde marge? En wat staat daar tegenover.

Dankjewel Derek-Jan, dit was de 'ongeveer' bandbreedte waar ik naar opzoek was. Retailers wil ik een gezonde marge bieden omdat ik ze met name in de eerste fase van mijn bedrijf als belangrijk communicatie kanaal zie.

  • 0
Op 15-3-2023 om 13:02, Hans van den Bergh zei:

 

Graag gedaan, ik begrijp (begreep) jouw vraag letterlijk zoals je hem stelde: "Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren?" en heb daarop geantwoord.

 

Dat je de prospects nu niet wilt benaderen, is misschien heel plausibel, maar ik antwoordde met 'zelf peilen' en er zijn wellicht ook manieren waarop je kunt peilen zonder directe benadering; je kunt bijvoorbeeld herleiden door jouw eigen inkoop en bijkomende kosten te bepalen en hoe jij vervolgens tot jouw verkoopprijs bent gekomen. Dan kun je ook herleiden in hoeverre jij de retailer 'ontzorgt' en met welke marge jij bij bepaalde retailers en hun inkoopvolumes genoegen wilt nemen. Dat kun je ze dan aanbieden met de verkoopprijs die jij zelf hanteert als uitgangspunt. 

 

 

Op 15-3-2023 om 14:16, Ron van der Kolk zei:

Zoals Hans al aangeeft: niet door het op een forum te vragen en een concreet antwoord te verwachten. Ik kan wel roepen dat het 23% is, want dat klinkt lekker precies, maar het betekent niets.

 

Het hangt namelijk af van de benodigde schapruimte, de omloopsnelheid, het dervingsrisico (breuk, diefstal of bederf), enzovoorts: de rationele retailer wil met zo weinig mogelijk risico een zo groot mogelijk rendement per meter schap per maand. En dan vergeet ik nog bijna: past het product in het assortiment, wat is het risico van imagoschade, welke kennis is nodig om het product te verkopen, wat voor pos-materiaal komt erbij, is er stabiele aanvoer, enzovoorts.... Kortom, je moet veel verder kijken dan het blik paddenstoelen zelf. 

Thanks voor je antwoord Ron, al die zaken neem ik mee uiteraard. Mijn vraag had ik beter kunnen formuleren mijn excuses. Ik ben opzoek naar een bandbreedte, met een achtergrond onder andere in de kleding heb ik wel een idee maar hoop dat er op dit platform mensen zijn die al in de supplementen wereld zitten en mij een indicatie kunnen geven. Ter illustratie: kleding was destijds en misschien nog wel 3.4 - 3.6 en mijn chocolade producent die b2b en b2c levert rekent met 1.8

  • 0
Op 15-3-2023 om 13:02, Hans van den Bergh zei:

 

Graag gedaan, ik begrijp (begreep) jouw vraag letterlijk zoals je hem stelde: "Hoe kom ik erachter wat de gangbare marge is die retailers hanteren?" en heb daarop geantwoord.

 

Dat je de prospects nu niet wilt benaderen, is misschien heel plausibel, maar ik antwoordde met 'zelf peilen' en er zijn wellicht ook manieren waarop je kunt peilen zonder directe benadering; je kunt bijvoorbeeld herleiden door jouw eigen inkoop en bijkomende kosten te bepalen en hoe jij vervolgens tot jouw verkoopprijs bent gekomen. Dan kun je ook herleiden in hoeverre jij de retailer 'ontzorgt' en met welke marge jij bij bepaalde retailers en hun inkoopvolumes genoegen wilt nemen. Dat kun je ze dan aanbieden met de verkoopprijs die jij zelf hanteert als uitgangspunt. 

 

Dankjewel Hans, ik begrijp dat de formulering van mijn vraag beter had gekund, mijn excuses. Waar ik naar opzoek ben is een indicatie. Ik begrijp dat er een aantal factoren belangrijk zijn maar een base-line voor specifiek de supplementen / nootropics / adaptogenen industrie zou welkom zijn gezien ik zelf een andere achtergrond heb. 

Retailers zie ik in fase 1 van mijn bedrijf als investering vnml als marketing instrument. Ik wil ze heel goed behandelen en koesteren tegelijkertijd er geen verlies op draaien. 

  • 2
Op 15-3-2023 om 13:15, Derek-Jan zei:

Heel veel producenten werken met een adviesprijs, hier zit tussen de 35 en 55 % marge op.

het is nog wat product afhankelijk maar uitgaande van dat dit een high-end product is moet je minimaal 45 aanhouden en dan is het inderdaad ook nog afhankelijk wat er verder nog geboden wordt aan pos materialen, opleiding en marketing.

"zoek het maar uit"

  • 0
12 uur geleden, Bazzio zei:

het is nog wat product afhankelijk maar uitgaande van dat dit een high-end product is moet je minimaal 45 aanhouden en dan is het inderdaad ook nog afhankelijk wat er verder nog geboden wordt aan pos materialen, opleiding en marketing.

Dankjewel Bazzio

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.