In verlengde van een vraag die ik eerder stelde in een andere thread heb ik een nieuwe vraag.
Wij hebben nu een B.V. met 4 eigenaren (allemaal holdings).
In deze B.V. zitten 4 stukjes software, waarvan 1 van de oorspronkelijke founders (1 van de holdings) maar aan 1 gewerkt heeft. De andere 3 zijn gemaakt nadat hij al zijn taken heeft neergelegd.
Nu zijn we aan het overwegen een Delaware C-corp op te zetten i.v.m. het betere investeringsklimaat in Amerika. Natuurlijk willen eventuele investeerders dat het IP in dat nieuwe bedrijf zit.
Aangezien 1 founder zijn werk volledig heeft neergelegd gaat hij dus ook geen eigenaar worden van deze C-corp. Dus een idee zal zijn dat we de overige 3 stukjes software overhevelen en dan degene waar hij aan meegewerkt heeft gewoon in de B.V. laten met een licentie-overeenkomst.
Waar moeten we op letten met zo'n soort handeling? Ik kan me voorstellen dat dit eventueel haken en ogen heeft omdat de founder die niet meer meedoet zich benadeeld voelt, ook al doet die al heel lang niks meer.
Kunnen we dit eventueel voor een symbolisch bedrag doen? Dit voor een ander bedrag doen is eventueel geen probleem, want wij kunnen gewoon uit de B.V. de programmeurs blijven betalen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jdieks
jdieks
Hey allemaal! :)
aangepast door jdieksIn verlengde van een vraag die ik eerder stelde in een andere thread heb ik een nieuwe vraag.
Wij hebben nu een B.V. met 4 eigenaren (allemaal holdings).
In deze B.V. zitten 4 stukjes software, waarvan 1 van de oorspronkelijke founders (1 van de holdings) maar aan 1 gewerkt heeft. De andere 3 zijn gemaakt nadat hij al zijn taken heeft neergelegd.
Nu zijn we aan het overwegen een Delaware C-corp op te zetten i.v.m. het betere investeringsklimaat in Amerika.
Natuurlijk willen eventuele investeerders dat het IP in dat nieuwe bedrijf zit.
Aangezien 1 founder zijn werk volledig heeft neergelegd gaat hij dus ook geen eigenaar worden van deze C-corp. Dus een idee zal zijn dat we de overige 3 stukjes software overhevelen en dan degene waar hij aan meegewerkt heeft gewoon in de B.V. laten met een licentie-overeenkomst.
Waar moeten we op letten met zo'n soort handeling? Ik kan me voorstellen dat dit eventueel haken en ogen heeft omdat de founder die niet meer meedoet zich benadeeld voelt, ook al doet die al heel lang niks meer.
Kunnen we dit eventueel voor een symbolisch bedrag doen? Dit voor een ander bedrag doen is eventueel geen probleem, want wij kunnen gewoon uit de B.V. de programmeurs blijven betalen.
Graag jullie mening hierover!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74738-ip-overdragen-naar-nieuw-bedrijf-met-niet-dezelfde-eigenaren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag