Qua inbrengbalans heb ik de eindbalans min of meer volledig overgenomen. In mijn geval had ik echter ook een oude auto (verwacht een waarde in het economisch verkeer van +/- 500) op mijn eenmanszaak staan. Omdat deze volledig afgeschreven is, heb ik deze niet in mijn activa staan. Ben ik vrij om zelf te bepalen of ik deze op de holding of de werkmaatschappij zet? Of heb ik een fout gemaakt door die 500e niet op de inbrengbeschrijving mee te nemen?
Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MrPepper
MrPepper
Hi, ik heb recentelijk mijn eenmanszaak omgezet naar een werkmaatschappij met daarboven een holding. Eindbalans van mijn eenmanszaak was :
Eindbalans EMZ
Activa
MVA 0 (auto / laptop / telefoon etc afgeschreven middels willekeurige afschrijving)
Debiteuren 16.000
Zakelijke rekening 60.000
Totaal: 76.000
Passiva
Eigen vermogen 64.000
Kortlopende schulden 12.000
Totaal: 76.000
Qua inbrengbalans heb ik de eindbalans min of meer volledig overgenomen. In mijn geval had ik echter ook een oude auto (verwacht een waarde in het economisch verkeer van +/- 500) op mijn eenmanszaak staan. Omdat deze volledig afgeschreven is, heb ik deze niet in mijn activa staan. Ben ik vrij om zelf te bepalen of ik deze op de holding of de werkmaatschappij zet? Of heb ik een fout gemaakt door die 500e niet op de inbrengbeschrijving mee te nemen?
Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75205-emz-naar-holding-werkmaatschappij-middels-geruisloze-inbreng-auto-in-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag