• 0

Aannemelijk maken van zakelijk gebruik breedband thuis

Hoi,

 

Ik voer mijn bedrijf (eenmanszaak) van huis uit. Ik heb thuis breedband liggen, en ik merk dat ik zeker 70-80% van tijd mijn breedband gebruik voor mijn zaak. Dwz email, website onderhoud, opzoeken van (technische) informatie.

 

Ik wil deze breedband aansluiting dus opvoeren als zakelijke kosten, ik reken even 80%. Echter ik heb de belastingdienst gebeld hoe ik dan dit kan aantonen. Daar konden men mij niet mee helpen het moest aannemelijk zijn. Tja, dus vandaar mijn vraag:

 

"Hoe maak ik deze 80% aannemelijk ?" Ik kan moeilijk al mijn email etc. uitprinten ;)...

 

Overigens, schiet me nog een vraag te binnen moet ik dan de rekening zoals ik die ontvang aan laten passen zodat deze op de naam van mijn bedrijf staat ? Ik ben slechts een eenmanszaak dus lijkt me dit niet nodig ?

 

Goed, ik hoor graag suggesties.

 

Gr.

Alfred.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je zekerheid wil hebben over die 80% dan is het enige dat je kunt doen een brief naar de betreffende inspecteur van jow regio schrijven met de onderbouwing van die 80% en een specifieke goedkeuring hierbij vragen.

 

Die onderbouwing kan bij zijn: ik werk 5 dagen vanuit huis en ik heb een internetbedrijf. Daarmee is het zeer redelijk dat jij 80% op de zaak zet. En de belastingdienst is echt niet de meest moeilijke partij. En als ze meer onderbouwing nodig vinden dan laat ze die vraag maar stellen, kun je daarop reageren.

 

En wat betreft de adressering: je hebt gelijk, aangezien je een natuurlijke persoon bent, hoef je geen aparte factuur cq adressering te hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Wijn heeft in zijn actie om de "paarse krokodillen" te killen aangekondigd dat zakelijke internetaansluitingen 100% aftrekbaar zijn ook al worden ze privé gebruikt.

 

Dat is bij de belastingdienst nog niet te vinden, omdat het nog geen wet is, maar het wetsvoorstel moet op www.minfin.nl staan.

 

Persoonlijk zou ik mij geen zorgen maken en het bedrag gewoon 100% aftrekken. "Werknemers" maken op de zaak ook privé gebruik van internet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tja en als je die aansluiting niet had gehad, had je je bedrijf niet kunnen starten (waarschijnlijk) dus ook weer volledig aftrekbaar als startkosten?

 

Ik wil hiermee geen vervelende opmerking plaatsen, maar dit is ook weer zo'n vraag die je zo aan je accountant kunt stellen zelfs telefonisch. Zo hoef je het niet fout te doen.

 

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Tja en als je die aansluiting niet had gehad, had je je bedrijf niet kunnen starten (waarschijnlijk) dus ook weer volledig aftrekbaar als startkosten?

 

Ik wil hiermee geen vervelende opmerking plaatsen, maar dit is ook weer zo'n vraag die je zo aan je accountant kunt stellen zelfs telefonisch. Zo hoef je het niet fout te doen.

 

 

Groet

 

Rick

 

Hoi Rick,

 

Is geen vervelend opmerking, en is slimmer dan je denkt...had ik namelijk nog niet aangedacht ;D.

 

Gr.

Alfred.

Link naar reactie
  • 0

Tja, aangezien ik deze aansluiting al had VOORDAT ik een bedrijf had dan zou de belastingdienst kunnen zeggen dat 100% overdreven is omdat ik dus deze prive gebruikte en nu dus dit niet opeens 100% niet-prive is geworden.

 

Je moet geen percentages onterecht vergelijken. Als je voorheen alleen 10 minuten per dag prive internette was dat inderdaad 100% prive. Als je nu 6 uur zakelijk, en nog steeds 10 minuten prive internet, dan is zakelijk 98,5% en prive 1,5%. Not a problem, dus.

Link naar reactie
  • 0

Tja en als je die aansluiting niet had gehad, had je je bedrijf niet kunnen starten (waarschijnlijk) dus ook weer volledig aftrekbaar als startkosten?

 

Ik wil hiermee geen vervelende opmerking plaatsen, maar dit is ook weer zo'n vraag die je zo aan je accountant kunt stellen zelfs telefonisch. Zo hoef je het niet fout te doen.

 

 

Groet

 

Rick

 

niet iedereen heeft een accountant....

zelf maak ik maar een kleine omzet, zou er zeker geen accountant van kunnen betalen...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja en dan zou je natuurlijk ook boekhouder kunnen lezen???

 

Je zult toch ergens toen je gestart bent met je bedrijf een boekhouding opgezet hebben???

 

Mijn inziens doe je een eerste opzet MET accountant / boekhouder zodat je door het verdere boekjaar geen fouten laat insluipen.

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Tja en als je die aansluiting niet had gehad, had je je bedrijf niet kunnen starten (waarschijnlijk) dus ook weer volledig aftrekbaar als startkosten?

 

Ik wil hiermee geen vervelende opmerking plaatsen, maar dit is ook weer zo'n vraag die je zo aan je accountant kunt stellen zelfs telefonisch. Zo hoef je het niet fout te doen.

 

 

Groet

 

Rick

 

Hoi Rick,

 

Is geen vervelend opmerking, en is slimmer dan je denkt...had ik namelijk nog niet aangedacht ;D.

 

Gr.

Alfred.

 

 

En wat was het antwoord van de accountant?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 59 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.