• 0

Maak jij al gebruik van AI ?

Als ik de vele advertenties op de social media moet geloven dan gaat AI de hele wereld veroveren en is er voor elke toepassing wel een AI oplossing.

 

Maar hoe gaat het nu in de praktijk? Maak jij al gebruik van AI ? En zoja, maak je dan gebruik van specifieke applicaties of schrijf je je eigen prompts?

 

Ik ben er zelf nu een aantal weken mee bezig en ik verbaas me over de mogelijkheden. Helaas moet je voor heel veel applicaties betalen (logisch) dus ik kan niet alles uitproberen, maar van wat ik zie word ik wel vrolijk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
10 uur geleden, Jason2017 zei:

Ik zou iedereen adviseren om een kijkje te nemen naar de nieuwste aanvulling in de wereld van de AI. Google bard. Had er zelf nog niet van gehoord maar is een goede afwisseling op de nr1 atm.

 

Ik heb wat prompts geprobeerd maar de resultaten vallen me toch wel wat tegen als ik ze vergelijk met die van ChatGpt.

 

Bard geeft wel actuele informatie, maar dat is logisch gezien de koppeling met Google. 

 

Concurrentie is goed, geeft weer meer mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 1
23 uur geleden, WalterBrokx zei:

Waar gebruik je het voor?

 

Ik gebruik het op dit moment voor teksten te herschrijven, over onderwerpen waarvan ik "verstand" heb dus ook op waarheid kan controleren en eventueel corrigeren.  En ik moet zeggen dat met de juiste prompts er best goed materiaal uitkomt. 

 

Maar ben me ook volop aan het oriënteren naar andere mogelijkheden. Vooral op het gebied van klantenservice kan je hier best wel iets mee. Als de klant een vraag heeft waar een heel eenvoudig antwoord op te vinden is, dan kan je dat prima aan een chatbot overlaten. Hetzelfde voor vragen van medewerkers in een grote organisatie. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik gebruik de betaalde chatgtp 4 voor hulp bij scripts. Ook wel leuk te vermelden is wanneer je je aanmeld als bedrijf je gelijk je btw nummer kan doorgeven. Is weer makelijker voor de administratie.

 

Als je een compleet script schrijf heb je altijd kleine errors en vaak door typfouten. Als ik zo'n error heb dan haal ik mijn code even door chatgtp. Deze geeft meestal een oplossing voor het probleem. Het hoeft niet altijd de juiste oplossing te zijn. Omdat chatgtp alleen een deel van je code kent. Maar vaak is het genoeg om mij in de juiste richting te zetten.

 

Voorheen kon uren of dagen zoeken naar het probleem. Nu is het vaak binnen een paar uur opgelost. Mits je chatgtp voldoende informatie geeft. Dus ik ben wel blij met de ai. Scheelt mij enorm veel frustratie en tijd. Ik zie het als een aanvulling voor mijn werk niet als vervanging.

 

Je kan bijvoorbeeld niet aan chatgtp vragen: Bouw me een complete applicatie. Daarvoor mist chatgtp te veel informatie.

Natuurlijk kan het wel en chatgtp zal dan ook om meer informatie vragen om het te kunnen realiseren. Maar dan kan je net zo goed je eigen code/script schrijven kwa tijd en functionaliteit. 

 

 

aangepast door Johan808
Spelfouten
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Leuke vraag. 

 

Ik gebruik Chatgpt oa voor het coderen van een Nederlandse AI tool voor creatievelingen. Hier schrijf ik zelf prompts voor. 

 

Verder vind ik LLMs voornamelijk handig om creatieve ideeën te bedenken in allerlei thema's, tekst te parafraseren, zoeken naar inzichten over onderwerpen. Als ik een specifieke vraag heb dan pak ik momenteel sneller zo'n AGI erbij dan Google. Het helpt dan wel dat ik weet hoe ik de prompts moet schrijven. 

 

Zoals eerder genoemd in dit topic is het gebruik van dit soort modellen voor actuele informatie nog niet echt handig, maar gezien de snelheid van de innovatie op dit vlak zal dit binnen nu en een jaar al wel veel beter zijn, kijk nu al naar Perplexity en Bing bv. Ik kan niet wachten op wat de toekomst nog gaat brengen. 

aangepast door jvanhoof
Link naar reactie
  • 0

I use it in various forms.

Image generation (stable diffusion)

Seo (chatgpt)

Coding (css,html, python) I find that I end up spending time fixing bugs from chatgpt rather than coding on my own

Video creation

Blog creation (ifttt)

These are all things that I can do already so I know where the limitations are.

It mostly saves me time or creates the first draft of something that I refine after.

 

Link naar reactie
  • 0

Generatieve A.I. blijft voort mij vooral leuk om mee te stoeien. Ik kan er korte verhaaltjes mee visualiseren, die met echt filmwerk veel meer tijd en geld kosten.
Maar de output is qua visuals en video's nog steeds wisselvallig: ik heb bijna altijd Photoshop nodig of een tolerantie voor visuele onzin.
Zeker m.b.t het genereren van video's is het resultaat nog geen concurrent van het echte werk:
mise-en-scene, lange shots, camerabewegingen die de afstand tot het onderwerp veranderen: het blijft lastig.
En dan heb ik het niet eens over colorshift en lage resoluties.
Voor Halloween heb ik dit experimentje gemaakt:


Ik moest bijna altijd de hoorns aanpassen in Photoshop. Iets laten verschijnen of verdwijnen is schier onmogelijk.
Bij een andere experiment bleek  A.I.-video er enorm veel moeite mee te hebben om geen hoofd te laten groeien op een hoofdloos figuur a la de headless horseman uit Sleepy Hollow. (Erg grappig wel, maar niet bruikbaar.)

Midjourney v6 ziet er weer beter uit, maar iemand in een telescoop laten kijken, is nog steeds lastig, merkte ik vorige week nog.

De tools worden steeds beter, maar de generatieve A.I. tools voor video zijn nog steeds inadequaat voor mij als maker.
Wel zijn er al veel handige A.I. tools om beeld op te poetsen, los te knippen, etc. Scheelt een hoop tijd.
En voor hoaxers met een publiek dat iets graag wil geloven, is generatieve A.I. echt wel een bruikbare tool. Qua foto's is het voor een leek soms bijna niet meer van echt te onderscheiden.
De video's zijn nog krakkemikkig, maar deepfake daarintegen: steeds beter met minder moeite.

De enige video usecase die ik zelf had dit jaar betrof juist een video die eruit moest zien als gegenereerd door A.I.

Scripts die uit OpenVhat GPT komen, cind ik nog steeds ondermaats, btw.
En ideetjes bedenk ik graag zelf.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

If you snooze you lose. 
Ik ben me er met de nodige scepsis in gaan verdiepen. Blij dat ik het gedaan heb en nog steeds doe. Je moet weten hoe je ermee om moet gaan om er voor jou het beste uit te halen. Het beeld is dat je achterover kan leunen, maar je moet de leiding nemen. Je er in verdiepen en het dan precies laten doen wat jij wil dat het doet. Als je dat goed doet, dan helpt het je zeker als zelfstandig ondernemer enorm (ok wellicht niet als je hoogleraar in gentherapie of kernenergie bent). Maar het helpt je zo goed en kritisch als je zelf op de output bent. Dus iemand die alles met de Franse slag doet, krijgt niet ineens kwalitatief hoogstaand AI werk. 

Link naar reactie
  • 0

wellicht een luchtige tip om even naar poki podcast over kunstmatige intelligentie. In ons bedrijf experimenteren we in rap tempo met LLM. We runnen dit ook in onze eigen omgeving om zo data secure te houden. 

Kijk vooral uit met het napapegaaien van onzin berichten. Het serieuze business.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.