• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe concept voor congressen & evenementen (Engelstalig)

(aangepast)

Het concept heet 'Meeting in Balance', en ik wil met de 'Healthy Conference Movement', een verandering teweegbrengen in de beleving van congressen bij de congresdeelnemer. Geen slapende deelnemers meer achter in de zaal, meer interactie en waarde bij terugkomst in zowel kennis als netwerk. 

 

Wat houdt het concreet in: Ik ben een audio course (in het Engels) via een podcast platform aan het maken die ik vanaf eind november voor een laagdrempelig bedrag van €29,95 bij de congresregistratie voor de deelnemer wil aanbieden. De deelnemer betaalt dit zelf, of de organisatie naar gelang het aantal afnemers met een speciaal ‘staffel-tarief’ (€2500 bij 0-500 deelnemers, €3500 tot 1500 deelnemers en €4500 voor hogere aantallen). Als de deelnemer het zelf betaald, bied ik 10% commissie voor de organisator.

 

In de course allerlei tips voor meer focus tijdens de sessies, gemakkelijker en beter netwerken, gezonde voedingskeuzes, jetlag tips, omgaan met social pressure en nog veel meer productiviteitstips om meer waarde uit je congresbezoek te halen. 

 

Daarnaast bied ik verschillende gratis templates aan een organisator die mn audio course wil aanbieden. Hierin zit gezonde newsletter content, balance cards met leuke infographic visuals voor voedingskeuzes zonder suikerdip voor bij de catering punten op het congres, en een lijst met healthy push messages voor een congres app. 

 

Voor uitgebreidere samenwerking bied ik consultancy services aan met vitaliteitsprogramma’s inclusief advies bij het catering aanbod, sponsorpakketten, wellness entertainment, energizers, well-being lounges, etc. Zowel voor locaties, event organizers als standhouders.

 

Op mijn website (https://www.meetinginbalance.com) is alles nog eens extra toegelicht. De website is gericht op de organisator (niet op de deelnemer).

 

Ben heel benieuwd wat jullie van dit idee vinden, of je denkt dat een individuele deelnemer bijv. de audio course zal gaan afnemen/gebruiken, maakt het bedrag daarin nog wat uit (geeft een lager bedrag een gevoel van minder waarde, of schrikt een hoger bedrag juist af) en mocht je eventuele contacten hebben bij organisaties die een congres organiseren en open staan voor de integratie van well-being in hun evenement, laat me weten!

 

Dank alvast, 

Groet Eveline Koeman

aangepast door Meeting in Balance
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1
17 minuten geleden, Meeting in Balance zei:

voor een laagdrempelig bedrag van €29,95

Heb je onderzocht of je doelgroep dit ook een laagdrempelig bedrag vindt en/of bereid is om dit te betalen?

 

19 minuten geleden, Meeting in Balance zei:

Geen slapende deelnemers meer achter in de zaal

Heb je onderzocht of de deelnemer die achterin de zaal gaat slapen zich daar bij aanmelding bij het evenement in herkent? 
 

 

Ik denk dat ik het best opmerkelijk zou vinden als ik bij het registreren voor een congres de mogelijkheid zie om iets bij te kunnen kopen zodat ik wakker blijf tijdens het congres. Het wekt niet de indruk dat het een erg interessant congres gaat worden.

 

 

24 minuten geleden, Meeting in Balance zei:

Voor uitgebreidere samenwerking bied ik consultancy services aan met vitaliteitsprogramma’s

Dit lijkt me daarentegen dan wel weer interessant, als jij congressen kunt helpen bij de organisatie om er een interessante dag van te maken, waardoor uiteindelijk niemand in slaap valt. Het zou, met goed advies, toch mogelijk moeten zijn om er een leuke dag van te maken. Een van de invullingen kan dan wel een lijstje tips tegen jetlags en/of jouw audio course zijn die aan de deelnemers wordt aangeboden, maar dat zou dan door de organisatie moeten worden aangeboden als ‘onderdeel’ van het programma.

 

 

29 minuten geleden, Meeting in Balance zei:

Daarnaast bied ik verschillende gratis templates aan een organisator die mn audio course wil aanbieden.

Zijn dat nog andere tips dan je op je website al weggeeft?

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, RubenT zei:
Quote

Heb je onderzocht of je doelgroep dit ook een laagdrempelig bedrag vindt en/of bereid is om dit te betalen?

Ik heb het bij diverse organisatoren en deelnemers van internationale congressen getoetst. Dit lijkt een passend bedrag te zijn.

 

Quote

Heb je onderzocht of de deelnemer die achterin de zaal gaat slapen zich daar bij aanmelding bij het evenement in herkent? 

Quote

Ik denk dat ik het best opmerkelijk zou vinden als ik bij het registreren voor een congres de mogelijkheid zie om iets bij te kunnen kopen zodat ik wakker blijf tijdens het congres. Het wekt niet de indruk dat het een erg interessant congres gaat worden.

Deze term ziet de afnemer van de audio course niet, deze is bedoelt om organisatoren te triggeren, waar (met name bij wetenschappelijke congressen), geregeld voorkomt dat internationale deelnemers achterin de zaal zitten te knikkebollen of letterlijk slapen.

 

20 minuten geleden, RubenT zei:

 

Quote

Dit lijkt me daarentegen dan wel weer interessant, als jij congressen kunt helpen bij de organisatie om er een interessante dag van te maken, waardoor uiteindelijk niemand in slaap valt. Het zou, met goed advies, toch mogelijk moeten zijn om er een leuke dag van te maken. Een van de invullingen kan dan wel een lijstje tips tegen jetlags en/of jouw audio course zijn die aan de deelnemers wordt aangeboden, maar dat zou dan door de organisatie moeten worden aangeboden als ‘onderdeel’ van het programma.

Zo is het inderdaad ook bedoelt :)

 

Quote

Zijn dat nog andere tips dan je op je website al weggeeft?

Ja en wat terugkomt wordt op een hele andere manier ingestoken. De content zelf bevat wat tips die ook terug komen in de audio course, de infographic maakt het on-the-spot visueel wat jouw keuze voor de lunch bijv. met je doet, en de app pusht korte meldingen om je op dat moment bewust van te worden.

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn beleving (je vraagt om feedback en hier is de mijne) los je een probleem op dat er niet is.

 

We hebben het hier over volwassen mensen die heel goed hun eigen keuzes kunnen maken, en het slapen achterin de zaal is misschien wel hun bedoeling. Zij zien dat niet als probleem.  Ze zijn waarschijnlijk blij dat ze eens uit hun dagelijkse sleur zijn.  De organisator zie dat ook niet als probleem (wat een deelnemer doet nadat hij heeft ingeschreven en betaald zal hen worst wezen).

 

Dus welk probleem, van wie, los je op?

 

Ik heb zelf ook best mijn deel conferenties, congressen, symposia en beurzen gedaan. Als jonge persoon ga je daar naartoe omdat je baas dat nuttig vind, en zelf vind je de professionele, maar vooral de sociale contacten, het meest interessant. En als die sociale contacten zo interessant waren dat je de volgende dag niet helemaal fit bent en een beetje moe bent, well, so be it. Dat nachtje uit in San Francisco heb je dan toch maar lekker gehad.

 

Naarmate je ouder wordt/meer controle over je eigen carrière krijgt ga je natuurlijk meer en meer omdat het interessant is (of lijkt, dat kan soms donders tegenvallen, en daar helpt dan geen audio course aan). En zelfs als het gemiddeld interessant is, dan zijn er presentaties waarvan het onderwerp je niet interesseert, of waarvan de presentator echt enorm saai is. En dan ga je een beetje rusten, netwerken, of emails bijwerken. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je een probleem hebt dat opgelost moet worden door een audio course. 

 

Eerlijk: Ik zie het probleem niet, en daarom ook geen klanten die willen betalen om dat probleem opgelost te zien.

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, Meeting in Balance zei:

Zo is het inderdaad ook bedoelt :)

Voor jouw businessplan maakt het wel een groot verschil of je de audio course aan de deelnemers (bij registratie) wil aanbieden, of dat je voornamelijk consultancy voor organisatoren wil doen waarbij de audio course een van de producten/mogelijkheden is.

 

Uit je verhaal krijg ik de indruk dat de audio course aan deelnemers je core business is en dat je de consultancy er een beetje bij doet. Ik zou dat andersom logischer vinden.
 

Of die losse deelnemer van te voren al weet of vermoed dat hij/zij in slaap gaat vallen én dan ook nog bereid zou zijn om  geld te betalen voor een mogelijke oplossing (waarvan je op voorhand eigenlijk niet weet of het effect gaat hebben), vraag ik me sterk af. 
 

De organisator moet/wil een aantrekkelijk en interessant congres organiseren en als het saai blijkt zou je ze kunnen adviseren om dat anders aan te pakken. Wie weet is een audio course één van de middelen.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, RubenT zei:

Voor jouw businessplan maakt het wel een groot verschil of je de audio course aan de deelnemers (bij registratie) wil aanbieden, of dat je voornamelijk consultancy voor organisatoren wil doen waarbij de audio course een van de producten/mogelijkheden is.

 

Uit je verhaal krijg ik de indruk dat de audio course aan deelnemers je core business is en dat je de consultancy er een beetje bij doet. Ik zou dat andersom logischer vinden.
 

Of die losse deelnemer van te voren al weet of vermoed dat hij/zij in slaap gaat vallen én dan ook nog bereid zou zijn om  geld te betalen voor een mogelijke oplossing (waarvan je op voorhand eigenlijk niet weet of het effect gaat hebben), vraag ik me sterk af. 
 

De organisator moet/wil een aantrekkelijk en interessant congres organiseren en als het saai blijkt zou je ze kunnen adviseren om dat anders aan te pakken. Wie weet is een audio course één van de middelen.

 

 

De consultancy en well-being programma's als onderdeel van het totale congresprogramma zijn de hoofdservices, mijn vraagstelling hier op Higherlevel is met name om de audio course als product nog wat breder te toetsen. Ik zal de vraag even herformuleren. Dank!

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, kuifje zei:

In mijn beleving (je vraagt om feedback en hier is de mijne) los je een probleem op dat er niet is.

 

We hebben het hier over volwassen mensen die heel goed hun eigen keuzes kunnen maken, en het slapen achterin de zaal is misschien wel hun bedoeling. Zij zien dat niet als probleem.  Ze zijn waarschijnlijk blij dat ze eens uit hun dagelijkse sleur zijn.  De organisator zie dat ook niet als probleem (wat een deelnemer doet nadat hij heeft ingeschreven en betaald zal hen worst wezen).

 

Dus welk probleem, van wie, los je op?

 

Ik heb zelf ook best mijn deel conferenties, congressen, symposia en beurzen gedaan. Als jonge persoon ga je daar naartoe omdat je baas dat nuttig vind, en zelf vind je de professionele, maar vooral de sociale contacten, het meest interessant. En als die sociale contacten zo interessant waren dat je de volgende dag niet helemaal fit bent en een beetje moe bent, well, so be it. Dat nachtje uit in San Francisco heb je dan toch maar lekker gehad.

 

Naarmate je ouder wordt/meer controle over je eigen carrière krijgt ga je natuurlijk meer en meer omdat het interessant is (of lijkt, dat kan soms donders tegenvallen, en daar helpt dan geen audio course aan). En zelfs als het gemiddeld interessant is, dan zijn er presentaties waarvan het onderwerp je niet interesseert, of waarvan de presentator echt enorm saai is. En dan ga je een beetje rusten, netwerken, of emails bijwerken. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je een probleem hebt dat opgelost moet worden door een audio course. 

 

Eerlijk: Ik zie het probleem niet, en daarom ook geen klanten die willen betalen om dat probleem opgelost te zien.

 

 

Dank voor je eerlijke feedback, neem ik mee!

Link naar reactie
  • 0

Ik snap helaas een heleboel niet in je concept.

 

Ik snap wel dat er mensen minder uit een congres halen dan ze zouden kunnen als ze alles goed op een rijtje hebben maareh....

 

Dit concept zal potentiele deelnemers denk ik niet toch over de streep trekken als ze twijfelen.

Betalen voor zo'cursus doe je alleen als je profi congresbezoeker bent, ben je dat niet dan moet je ze overtuigen van een percieved problem. Dat is een moeilijke.

 

En wie is de dmu hier? En is dit wel een probleem voor hem?

 

Kan je niet beter een boek te schrijven over je onderwerp?

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 2

Dynamische rete-interessante congressen met betrokken wakkere en enthousiaste deelnemers. Wie kan daar niet voor zijn. Na honderden congressen als spreker en moderator kan ik die doelstelling van harte onderschrijven. Of een cursus voor de deelenemers nu het beste middel is om die doelstelling te bereiken, betwijfel ik. Los nog even van de kosten en de gewenste inspanning vooraf.

Er is geen slecht publiek, er zijn geen slechte zalen, dus ik zou het eerder in de aanbodkant zoeken. 

 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Op 10-11-2023 om 19:24, Meeting in Balance zei:

Ter aanvulling, omdat ik de originele vraag niet meer kan wijzigen: de vraagstelling is gericht op een bredere toetsing van de audiocourse als aanvullende dienst op mijn well-being consultancy services voor congressen en evenementen. 

 

Hi Eveline, ik ben nieuw hier. Ik zag je oproepje, en dacht ik kan (vanuit mijn achtergrond) toch even een andere insteek onder je aandacht brengen, wellicht heb je hier iets aan.

Ik moest het even op mij in laten werken, vind het een goed concept. Geen idee of het al bestaat, maar ik vind het zeker passend bij de huidige tijdsgeest, en bij de nieuwe werkende generaties. Ik denk alleen dat je eerst moet aantonen dat er vraag naar is en dat je dan pas de aandacht krijgt van de (grotere) congres/evenement partijen.


Zelf denk ik dat je de deelnemers veel beter kan bereiken via de werkgevers, profit en non profit, universiteiten, ziekenhuizen, overheidsinstellingen, startups, scaleups, etc. namens wie/op wiens kosten ze de congressen bezoeken. (Zoals een ander schrijft verdienen zij hun geld wel, dus voor hen is het een extra service waarvan ze nog niet weten of het het probleem -mentaal uitgecheckte deelnemers- verhelpt.) Als jij kunt aantonen dat er interesse voor is vanuit hun klanten, dan zit je goed. Dan kunnen de congres en event partijen zich onderscheiden van anderen. Ik denk overigens dat daar wel meer bij komt kijken, zoals schone zalen, met frisse lucht. Locaties waar je buiten een rondje kan lopen in een groene omgeving, met koeien knuffelen of yoga met geitjes (grapje hoor) en inderdaad voedzame lunches, geen schaaltjes met brownies, mini snickers etc. Maar goed dat is een ander verhaal.

 

Steeds meer bedrijven en instellingen zijn bewust bezig met de wellbeing van hun mensen en willen zich daarin steeds verder ontwikkelen/onderscheiden. Het is ook voor hun employer value proposition (EVP) belangrijk (zie google). Jouw audiodienst is iets wat ze als werkgever dan kunnen aanbieden aan medewerkers die voor hun organisatie congressen bijwonen. Vaak gebeurt dit ook deels in de eigen tijd, en afhankelijk van de functies met grote regelmaat per jaar. Eigenlijk is er nog weinig dat werkgevers kunnen doen om dit in goede banen te leiden, dan wel medewerkers hierin te begeleiden/ontwikkelen. En dat in een tijd gekenmerkt door personeels tekorten, hoge werkdruk, uitgeputte werknemers, work life balance problemen. Het gaat daarbij vaak om aardige investeringen voor bedrijven (incl hotels, vliegreizen, Uber, dagbudgetten), met afbreukrisico voor medewerkers in functies met frequent congres bezoek naast het gewone werk.

 

Ik denk ook dat je het eerder verkoopt aan werkgevers die zich willen onderscheiden in wat ze doen voor hun medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die een Bcorporation status hebben. Hier kun je meer over vinden online. Hun missie is  
Make Business a Force For Good

A nonprofit network transforming the global economy to benefit all people, communities, and the planet. We won't stop until all business is a force for good. 

Ik zou bij dat soort bedrijven beginnen. Zitten ook Nederlandse bedrijven bij, volgens mij hebben ze een lijst op de site. Wellicht zitten er ook moderne nieuwe purpose hotelketens die ook yoga geven en naast de RAI etc liggen. Die kunnen hun gasten met code doorverwijzen naar jouw website. Zo kun je doordenken.

 

Als je een aantal van dit soort werkgevers en bedrijven (liefst met een bekende naam) geïnteresseerd hebt gekregen en klant hebt gemaakt, kun je met je cijfers (marktonderzoek en analyses)  alsnog  mooi bij de congres/event partijen aankloppen. 

 

Even wat puntjes van kritiek. Je website :)

Dit staat er als Philosophy & Mission

Elevating well-being

Energizing success

Fostering connections

Stimulate growth

 

Persoonlijk vind ik je website niet passen bij wat je wil verkopen. Energieke, wakkere, congresbezoekers. Jij wil dit veranderen, én jij weet hoe, dan komt men op je website... en val je in een diepe winterslaap. :) Zelf gebouwd? Kijk dan naar wat andere, frisse bedrijven doen, en laat je inspireren. De logostijl doet mij denken aan een oude hotelreus. Dat zijn niet de early adopters. Helpt het dan om die stijl aan te houden? Kortom kan wat frisser om je boodschap kracht bij te zetten, idem de 20 jaar oude stockfoto's. Ik begrijp dat je budget het wellicht niet toelaat, maar andere kleuren zou al een begin kunnen zijn. Google op kleur psychologie voor b2b website. P.S. Als je idd ook werkgevers etc gaat benaderen, zal  je op je home page gelijk twee doelgroepen moeten aanspreken. De ene kan je de ene kant  (klantreis) op sturen, en de andere de kant (klantreis) met informatie die voor hen van toepassing is.  Succes en plezier met ondernemen!

aangepast door Van020naar070
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.