Wij gaan een hotel opzetten in IJsland. De meeste betalingen zullen online plaatsvinden via een geheten PMS (property management systeem) met online booking engine.
Het idee was dit vanuit de IJslandse werkmaatschappij te laten gebeuren maar dat maakt de PMS keuzes en betaalopties voor klanten nogal beperkt (eigenlijk alleen MC/VISA/Paypal, Google/Apple Pay). Ook hebben we vooralsnog maar 1 PMS systeem gevonden dat goed werkt op IJsland. Een lokale provider. Maar we zijn niet onder de indruk van hun customer service.
Dus gedachte is: als 90+ % van onze betalingen dan toch online plaatsvindt, is het dan niet handiger het hele PMS en betalingsverkeer in NL te laten plaatsvinden via NLse werkmaatschappij en dan (na aftrek kosten) het restant 2x per maand door te sturen naar IJslandse werkmaatschappij?
Zitten daar wellicht belangrijke juridische/praktische haken en ogen aan? In feite doet een club als Booking.com of AirBnB toch hetzelfde (op iets andere schaal geef ik toe ;-))
Dan moet je natuurlijk nog wel lokaal een POS systeem optuigen voor alle zaken die niet met kamerverhuur te maken hebben (restaurant, tours, etc.) maar dat is fractie van omzet.
Elke commentaar is van harte welkom.
Thorwald
P.s.: ik heb natuurlijk wel beetjes gezocht: Ayden stuurde me naar https://www.about-payments.com/
maar die gaven aan in hun netwerk geen providers te hebben die de hotelbranch ondersteunen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
btjobs
btjobs
Wij gaan een hotel opzetten in IJsland. De meeste betalingen zullen online plaatsvinden via een geheten PMS (property management systeem) met online booking engine.
Het idee was dit vanuit de IJslandse werkmaatschappij te laten gebeuren maar dat maakt de PMS keuzes en betaalopties voor klanten nogal beperkt (eigenlijk alleen MC/VISA/Paypal, Google/Apple Pay). Ook hebben we vooralsnog maar 1 PMS systeem gevonden dat goed werkt op IJsland. Een lokale provider. Maar we zijn niet onder de indruk van hun customer service.
Dus gedachte is: als 90+ % van onze betalingen dan toch online plaatsvindt, is het dan niet handiger het hele PMS en betalingsverkeer in NL te laten plaatsvinden via NLse werkmaatschappij en dan (na aftrek kosten) het restant 2x per maand door te sturen naar IJslandse werkmaatschappij?
Zitten daar wellicht belangrijke juridische/praktische haken en ogen aan? In feite doet een club als Booking.com of AirBnB toch hetzelfde (op iets andere schaal geef ik toe ;-))
Dan moet je natuurlijk nog wel lokaal een POS systeem optuigen voor alle zaken die niet met kamerverhuur te maken hebben (restaurant, tours, etc.) maar dat is fractie van omzet.
Elke commentaar is van harte welkom.
Thorwald
P.s.: ik heb natuurlijk wel beetjes gezocht: Ayden stuurde me naar https://www.about-payments.com/
maar die gaven aan in hun netwerk geen providers te hebben die de hotelbranch ondersteunen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75848-online-betalingen-accepteren-via-nl-account-voor-hotel-in-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag