• 0

Vraag over beding

Goedenavond,

 

In mijn zzp overeenkomst staat een beding. Echter vind ik het nogal vaag.

Er staat dat ik gedurende zes maanden na het aflopen van de overeenkomst, geen directe of indirecte werkzaamheden mag verrichten voor de opdrachtgevers waar de opdrachtgever werkzaamheden verricht die liggen op het gebied waar de opdrachtgever werkzaam in is.

Wordt hiermee bedoeld, het volledige werkgebied als in doelgroep? Of puur alleen binnen de organisatie? 

Op mij komt het over alsof ik niet meer met dezelfde doelgroep mag werken wat mij dus beperkt in het vinden van een volgende opdracht. Verder staat er niks in wat dit verder motiveert. 

 

Kan iemand mij hierin advies geven? Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1
20 minuten geleden, ondernemendezzper zei:

Er staat dat ik gedurende zes maanden na het aflopen van de overeenkomst, geen directe of indirecte werkzaamheden mag verrichten voor de opdrachtgevers waar de opdrachtgever werkzaamheden verricht die liggen op het gebied waar de opdrachtgever werkzaam in is.

 

Kun je de letterlijke tekst hier posten, eventueel als geanonimiseerde screenshot of foto? 

 

Welkom op Higherlevel.nl!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
11 minuten geleden, Ward van der Put zei:

 

Kun je de letterlijke tekst hier posten, eventueel als geanonimiseerde screenshot of foto? 

 

Welkom op Higherlevel.nl!

Bedankt!

 

Behoudens schriftelijke toestemming van de contractpartij zal de uitvoerende partij gedurende de looptijd van deze overeenkomst, alsook gedurende een periode van zes maanden na afloop daarvan, zonder tussenkomst van de contractpartij noch voor eigen rekening of in dienstverband, noch direct of indirect werkzaamheden verrichten voor de cliënten waarvoor zij werkzaamheden heeft uitgevoerd in opdracht van de contractpartij, en die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de contractpartij.

aangepast door ondernemendezzper
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
34 minuten geleden, ondernemendezzper zei:

geen directe of indirecte werkzaamheden mag verrichten voor de opdrachtgevers waar de opdrachtgever werkzaamheden verricht die liggen op het gebied waar de opdrachtgever werkzaam in is.

Zoals het hier staat, is het een relatiebeding. Dat bepaalt dat je niet voor klanten van jouw opdrachtgever in diens soort werkzaamheden.

 

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Ik lees het als iets onbegrijpelijks.

 

'cliënten waarvoor zij werkzaamheden heeft uitgevoerd in opdracht van de contractpartij' zijn de clienten waar jij gewerkt hebt namens de opdrachtgever.

 

' en die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de contractpartij' zijn de concurrenten van je opdrachtgever.

 

Volgens mij staat er dus: je mag niet niet werken voor cliënten van je opdrachtgever waar je in het verleden neergezet bent en die tevens concurrent van je opdrachtgever zijn.

 

Dit is volledig onlogisch, want dat zullen er niet veel zijn, maar zo staat het er in normaal Nederlands.

 

Ik ben maar een amateurjurist, maar volgens mij is dit koeterwaals.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, kuifje zei:

Ik lees het als iets onbegrijpelijks.

 

'cliënten waarvoor zij werkzaamheden heeft uitgevoerd in opdracht van de contractpartij' zijn de clienten waar jij gewerkt hebt namens de opdrachtgever.

 

' en die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de contractpartij' zijn de concurrenten van je opdrachtgever.

 

Volgens mij staat er dus: je mag niet niet werken voor cliënten van je opdrachtgever waar je in het verleden neergezet bent en die tevens concurrent van je opdrachtgever zijn.

 

Dit is volledig onlogisch, want dat zullen er niet veel zijn, maar zo staat het er in normaal Nederlands.

 

Ik ben maar een amateurjurist, maar volgens mij is dit koeterwaals.

Dank voor uw reactie!

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, kuifje zei:

' en die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de contractpartij' zijn de concurrenten van je opdrachtgever.

 

Volgens mij staat er dus: je mag niet niet werken voor cliënten van je opdrachtgever waar je in het verleden neergezet bent en die tevens concurrent van je opdrachtgever zijn.

Concurrenten kun je ook lezen als bijvoorbeeld Onderaannemers

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, kuifje zei:

' en die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de contractpartij' zijn de concurrenten van je opdrachtgever.

 

Nee, het doelt niet op concurrenten van de opdrachtgever!

Het doelt op een deel van de klanten van de opdrachtgever.  Namelijk:  die klanten waarvoor je gewerkt hebt via de opdrachtgever die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de opdrachtgever.

Er mag dus niet in die vijver gevist worden. Logisch beding

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, UwJurist zei:

 

Nee, het doelt niet op concurrenten van de opdrachtgever!

Het doelt op een deel van de klanten van de opdrachtgever.  Namelijk:  die klanten waarvoor je gewerkt hebt via de opdrachtgever die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de opdrachtgever.

Er mag dus niet in die vijver gevist worden. Logisch beding

 

Ik wil nu niet in een welles-nietes discussie verzanden, maar die vijver is ongeveer leeg.

 

Bijvoorbeeld: De opdrachtgever is een detacheerder van IT-ers, de klanten zijn organisaties die IT-ers nodig hebben, TS ('uitvoerende partij') is een IT-er.

 

De vijver bestaat dan uit organisaties waar de IT-er gewerkt namens de detacheerder EN die tevens zelf detacheerder zijn van IT-ers ('die actief zijn op hetzelfde werkgebied als de opdrachtgever'). Dat zullen er niet veel zijn. Hoogstens toevallig bij uitzondering eens een keer eentje.

 

Het zal niet de bedoeling geweest zijn om het zo te formuleren, maar zo staat het er wel.

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.