Wij hebben onlangs twee auto's van privé overgeschreven naar de BV's, dus krijgen vanaf heden te maken met bijtelling.
Echter, het betreft een tweetal auto's met bouwjaar 2015 (waarvan één in 2019 in NL is ingevoerd).
Ik was er vanuit gegaan gewoon te maken te krijgen met een bijtellingspercentage van 22%, maar onze salarisadministratuer geeft aan dat dit 25% moet zijn, omdat beide auto's een bouwjaar hebben ouder dan 2017. Echter heeft hij hier ook zijn twijfels bij...
Kan iemand mij vertellen of we hier inderdaad rekening moeten houden met 25% bijtelling, of dat toch het bijtellingspercentage van 22% van toepassing is?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michael1980
Michael1980
Goedemiddag,
Wij hebben onlangs twee auto's van privé overgeschreven naar de BV's, dus krijgen vanaf heden te maken met bijtelling.
Echter, het betreft een tweetal auto's met bouwjaar 2015 (waarvan één in 2019 in NL is ingevoerd).
Ik was er vanuit gegaan gewoon te maken te krijgen met een bijtellingspercentage van 22%, maar onze salarisadministratuer geeft aan dat dit 25% moet zijn, omdat beide auto's een bouwjaar hebben ouder dan 2017. Echter heeft hij hier ook zijn twijfels bij...
Kan iemand mij vertellen of we hier inderdaad rekening moeten houden met 25% bijtelling, of dat toch het bijtellingspercentage van 22% van toepassing is?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
MvG
Michael
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen